Αποστολή Μαγιόρκα- Πέρης Χαλάτσης
Τρείς μήνες πριν έρθει το νέο Kodiaq στην Ελλάδα, , η Skoda έκανε την πανευρωπαϊκή της παρουσίαση στην Μαγιόρκα. Εκεί οδηγήσαμε τα Skoda Kodiaq με κινητήρα 1400 κ.εκ TSI και 2.0 TDi 4X4.
Όταν η τουριστική κίνηση σταματήσει η Μαγιόρκα νεκρώνει. Είναι το νησί που τους καλοκαιρινούς μήνες συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στην Ισπανία. Εκατομμύρια τουρίστες προτιμούν την Μαγιόρκα όχι γιατί είναι φθηνή αλλά γιατί θεωρείται ότι είναι ασφαλής προορισμός. Όμως μετά το τέλος Οκτωβρίου ελάχιστοι τουρίστες υπάρχουν. Η παρουσίαση της Skoda – για την Ελλάδα και την Κροατία- έγινε την 1 Δεκεμβρίου. Ιδανική περίοδος αφού οι επαρχιακοί δρόμοι με τα όμορφα χωριά ήταν άδειοι.
Οι Τσέχοι πριν από μερικά χρόνια παρουσίασαν στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου το YETI. Η πρόταση πέτυχε. Και τώρα αποφάσισαν ότι ήρθε η ώρα να τολμήσουν με κάτι μεγαλύτερο σε μια πιο δύσκολη κατηγορία. Με το νέο τους SUV αλλά και με τις επιλογές σε κινητήρες που θα δίνουν στους υποψήφιους αγοραστές, το Kodiaq θα προκαλέσει πονοκέφαλο κυρίως στο Nissan X Trail. Το νέο μοντέλο σηματοδοτεί την ενίσχυση της θέσης της Skoda στα SUV.
Έχει μοντέρνα σχεδίαση με μεγάλη, τρισδιάστατη, εντυπωσιακή μάσκα. Προβολείς που είναι διαθέσιμοι με την πλήρη τεχνολογία LED. Έντονες γραμμές με ορατά τα νεύρα στα πλαϊνά και στις πόρτες.
Με τη βοήθεια του Ομίλου VW η Skoda παίρνει όλη την τεχνολογία-τεχνογνωσία και αξιοποιώντας τις δυνατότητες του πλαισίου MQB (modular transverse matrix) , ανεβάζει την πήχη και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του δύσκολου αγοραστικού κοινού. Το συγκεκριμένο πλαίσιο αυτό έχει μεγαλύτερη αντοχή στις συγκρούσεις και υψηλότερα ποσοστά ακαμψίας.
Αν με ρωτήσετε ποιο από τα δύο αυτοκίνητα που οδήγησα στη Μαγιόρκα, θα προτιμούσα, δεν θα απαντήσω. Πρέπει να κάνω και στα δύο αυτοκίνητα τη δοκιμή στην Ελλάδα. Φορτωμένα με 5 η 7 επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους. Γιατί το 1.4 TSi που αποδίδει 125 ίππους και θα είναι λογικά το αυτοκίνητο που θα πρωταγωνιστήσει σε πωλήσεις στην Ελλάδα δεν μπορεί να συγκριθεί με το δίλιτρο 4Χ4. Λογικό είναι. Ωστόσο το Kodiaq 1.4 που οδήγησα αρχικά με 6άρι σασμάν ,είναι μια πολύ καλή πρόταση και ανταποκρίνεται με το παραπάνω σ αυτά που ζητάει ο μοντέρνος και απαιτητικός οικογενειάρχης.
Η εμπειρία που είχα στην τετρακίνητη πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.000 cc μπορεί να μην ήταν τόσο μεγάλη, έφτανε όμως για μια πρώτη άποψη, τόσο στην άνεση που κινείται στις εκτός δρόμου διαδρομές όσο και στην υποδειγματική οδήγηση που έχει. Και εδώ ρόλο παίζει το πλαίσιο MQB που του παρέχει μεγάλη ακαμψία. Και οι δύο εκδόσεις όμως έχουν κοινά χαρακτηριστικά. Το σύστημα διεύθυνσης υποδειγματικό. Οι αναρτήσεις απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου. Κατά τη γνώμη μου όμως θα έπρεπε η ανάρτηση του να είναι λίγο πιο σφιχτή. Ωστόσο οι ενοχλητικοί θόρυβοι δεν «περνούν» στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η κύλιση είναι καλή και η αεροδυναμική αντίσταση (cd 0,33). Το Kodiaq 1.4 TSi με τον κινητήρα euro 6 ( CO2 137 ), χρειάζεται 10.8 δευτερόλεπτα για να φτάσει από 0 εως τα 100 χλμ και η τελική του (εργοστασιακή τιμή) αγγίζει τα 189 χλμ.
Αντίστοιχα στη μεγάλη έκδοση η εργοστασιακή μέτρηση έδωσε 8,9 ‘’ για 0-100 χλμ και 210 τελική ταχύτητα. Το Kodiaq 2.0 TDI με 4Χ4 DSG αποδίδει 190 ίππους. Η ισχύς προσφέρεται στις χαμηλές στροφές. Η υψηλότερη απόδοση της εμφανίζεται από τις 3.500- 4.000 σ.α.λ. Στην 4Χ4 έκδοση υπάρχει το αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων με χειριστήρια στο τιμόνι για τους οδηγούς που θέλουν πιο γρήγορες αλλαγές.
Οι Τσέχοι έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στην άνεση των επιβατών αλλά και στους χώρους. Το πόρτ παγκάζ στη πενταθέσια διάταξη είναι 720 λίτρα ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα αυξάνεται έως τα 2.065 λίτρα.
Τα επίπεδα εξοπλισμού θα είναι τρία . Active, Ambition και Style. Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι 4,697μ, το πλάτος 1,882μ, το ύψος 1,676μ (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο έχει διευρυνθεί και φτάνει τα 2,791μ.
Διαθέτει νέα συστήματα υποστήριξης του οδηγού για μεγαλύτερη ασφάλεια , κάμερες που δείχνουν το χώρο γύρω από το αυτοκίνητο με ευρυγώνιους φακούς στο εμπρός, στο πίσω μέρος του αμαξώματος αλλά και στους καθρέπτες. Πολύ καλή δουλειά κάνει και εικονική «εναέρια» προβολή του χώρου. Ο οδηγός παίρνει εικόνες 180 μοιρών του χώρου μπροστά και πίσω από το αυτοκίνητο και έτσι διευκολύνεται όταν κινείται σε δύσκολες συνθήκες η σε ανώμαλα εδάφη. Στα βοηθήματα για τον οδηγό θα πρέπει να συμπεριλάβουμε το Cruise Control (ACC), που τον βοηθά να διατηρήσει, τόσο την επιλεγμένη ταχύτητα ταξιδίου, όσο και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το Lane Assist, το Blind Spot Detect και το Rear Traffic Alert, βοηθούν, με τη χρήση του πίσω ραντάρ, τον οδηγό να διατηρήσει την πορεία του στην λωρίδα κυκλοφορίας, να πραγματοποιήσει με ασφάλεια αλλαγή λωρίδας, αλλά και να κάνει οποιαδήποτε μανούβρα με την όπισθεν.
Οι Τσέχοι έχουν στον προαιρετικό εξοπλισμό το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το ACC η το Traffic Jam Assist . Αυτό διατηρεί την ταχύτητα και ενεργοποιεί τα φρένα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλή ταχύτητα. Στη λειτουργία Lane Assist, το αυτοκίνητο διατηρεί την πορεία του στα όρια της λωρίδας που κινείται.
Ανάλογα με την έκδοση το Kodiaq εξοπλίζεται με τα νέα συστήματα Tow Assist που χρησιμοποιείται στην περίπτωση ρυμούλκησης τρέϊλερ αλλά και το Manoeuvre Assist που ενεργοποιείται στην περίπτωση εμποδίου πίσω από το όχημα. Με το σύστημα υποβοήθησης ρυμούλκησης (Tow Assist) , όταν το αυτοκίνητο έχει τρέιλερ και κινείται σιγά με όπισθεν , τότε το σύστημα αναλαμβάνει τις κινήσεις του τιμονιού και ο οδηγός απλά ελέγχει. Ακόμη το νέο σύστημα υποβοήθησης ελιγμών με όπισθεν (ManoeuvreAssist), φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μόλις εντοπιστεί εμπόδιο στην πορεία του προς τα πίσω.
Το μοντέλο που δοκιμάσαμε είχε online υπηρεσίες της Skoda Connect οι οποίες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τις Infotainment on-line υπηρεσίες ( για περισσότερες πληροφορίες στην πλοήγηση) και τις υπηρεσίες Care Connect ( παρέχουν πρόσβαση εξ αποστάσεως για βοήθεια απο το κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης) .
Όλοι οι διακόπτες και οι λειτουργίες είναι εύκολα προσβάσιμες και το user interface είναι πολύ φιλικό προς το χρήστη.
Στην Ελλάδα θα εισαχθούν οι εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης 1.4 TSI ισχύος 125 ίππων, 1.4 TSI ACT 150 ίππων, 2.0 TSI 180 ίππων και Diesel 2.0 TDI 150 ίππων και 2.0 TDI 190 ίππων.
Η βασική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα TSI θα διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι, και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Η βασική έκδοση με κινητήρα diesel (4Χ4) θα είναι η με χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων ή με το 7άρι DSG.
Ο διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Skoda στην Ελλάδα κ. Ανδρέας Χαλμπές εκτιμά ότι μέχρι το τέλος Μαρτίου θα φθάσουν τα πρώτα Kodiaq και στις αρχές Απριλίου θα τα δούμε στους δικούς μας δρόμους. Όμως –όταν καθοριστούν οι τιμές που κατά προσέγγιση μπορώ να σας πω θα ξεκινούν από τις 25.000 ευρώ- τότε θα αρχίσει η εταιρία να παίρνει και τις πρώτες παραγγελίες.
Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Skoda Kodiaq στην Μαγιόρκα
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto