Πένθος στη Φινλανδία και στον κόσμο των ράλι για τον  Τίμο Μάκινεν

Ήταν από τις μεγαλύτερες μορφές των αγώνων. Ο μεγάλος Φινλανδός , που πέρασε αρκετές φορές από την Ελλάδα αφού έτρεχε στο ράλι Ακρόπολις, πέθανε σε ηλικία 79 χρόνων. ο Τίμο Μάκινεν,  ήταν ο άνθρωπος που ξεσήκωνε στο πέρασμά του,  τους θεατές τις δεκαετίες, ’60 , ’70, ακόμη και ’80 .

Ο Τίμο μαζί με τον Βατάνεν και κάποιους ακόμη συμπατριώτες τους ήταν στην ομάδα των Ιπτάμενων Φινλανδών αφού στο ράλι Φινλανδίας ήταν περισσότερο χρόνο στον αέρα παρά στο έδαφος.

Ως οδηγός της εργοστασιακής ομάδας των Mini μαζί με τον Ράουνο Ααλτόνεν και τον Πάντι Χόπκιρκ διέπρεψε. Ο Τίμο Μάκινεν, το 1965, με συνοδηγό τον Easter στο Mini Cooper S, κέρδισε το μοναδικό του Μόντε Κάρλο. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε και το χατ-τρικ στις 1000 Λίμνες, νικώντας μέχρι το 1967 τρεις συνερχόμενες φορές τον αγώνα με το βρετανικό αγωνιστικό.

‘Ένας από παλιούς και καλούς αγωνιζόμενους, ο Παύλος Χουρδάκης έγραψε για τον μεγάλο  TIMO MAKINEN που πέθανε χθες.

« Ένας ακόμα μεγάλος του χώρου μας έφυγε…. Μεγάλος  ίσως και Γίγαντας .

Παλαιότερος από εμάς μεσουρανούσε από την αρχή της δεκαετίας του 60 με τα MINI .Όλοι έχουμε δει αυτό το ασπρόμαυρο on board video που οδηγεί ένα εργοστασιακό MINI δίχως αύριο μιλώντας — εξηγώντας και σε κάθε απογείωση έλεγε με την φινλανδική προφορά του:  giamp (jump).

Εμείς τον θυμόμαστε με ESCORT και με το 504 V6. Δυο πράγματα θυμάμαι σαν παιδί . Το  τεστ που είχε κάνει Αγγλικό περιοδικό στο ESCORT RS 1800 ALLIED POLYMER που είχε κερδίσει το 3ο στην σειρά RAC RALLY 1973-74-75 και το οποίο με την θηριώδη δύναμη του…. είχε τελική 160 ΚΜ/Η στις 8500 rpm φορώντας ένα θεοκοντο διαφορικό !!!! 5.3 ίσως -δεν θυμάμαι καλά-.

Στην φωτο ( βασική) είναι το αυτοκίνητο στον συγκεκριμένο αγώνα έχοντας δυο λάστιχα σκασμένα !!!

Και το δεύτερο που θυμάμαι ήταν η συνέντευξη του μετά από αυτόν τον αγώνα  όπου εξηγώντας το τρόπο που οδηγεί -γκάζι φρένο φυσικά- είπε μεταξύ άλλων  oτι όταν ήθελε να πάει πιο γρήγορα πέρναγε το σημείο που θα φρενάριζε  ΜΕΤΡΑΓΕ ΑΠΟ ΤΟ 1 έως το 3 και μετά φρενάριζε !!!!!!!! μεταθέτοντας τα φρένα αντίστοιχα βαθύτερα !!!!

Σε άλλες στροφές 1 και φρένο σε άλλες ένα δυο και φρένο και σε άλλες ένα δυο τρία και φρένο!!!!!

Είπε δε χαρακτηριστικά για μια μεγάλη κόντρα που είχε -δεν θυμάμαι που και με ποιον — ότι στο τέλος μιας ευθείας μέτρησε έως το ΠΕΝΤΕ και ΜΕΤΑ ΦΡΕΝΑΡΕ !!!!

Ας είναι εκεί που πήγε πάντα όπως ήθελε να είναι γρήγορος και να ΠΕΤΑΕΙ ΨΗΛΑ!!!!!!!

Πένθος στη Φινλανδία και στον κόσμο των ράλι για τον  Τίμο Μάκινεν

now24.gr-auto

Tags: , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: