Μειωμένες κατά 35% σε σχέση με πέρυσι ήταν ο φετινός Σεπτέμβριος. Η αβεβαιότητα στα οικονομικά μπάτζετ των οικογενειών λόγω κορωνοϊού «φρέναρε» τις αγορές των καινούργιων αυτοκινήτων. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Ιανουάριος — Σεπτέμβριος 2020 | Ιανουάριος — Σεπτέμβριος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 60.046 | 92.772 | -35,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.385 | 6.294 | -14,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 232 | 293 | -20,8% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 27.959 | 31.472 | -11,2% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Σεπτέμβριος 2020 | Σεπτέμβριος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2020 | Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 9,7% | 11,2% | -1,5 | 9,2% | 15,1% | -5,9 |
A-SUV | 2,4% | 1,6% | +0,8 | 1,6% | 1,4% | +0,2 |
A TOTAL | 12,2% | 12,9% | -0,7 | 10,8% | 16,5% | -5,7 |
B | 25,6% | 32,7% | -7,1 | 28,8% | 34,1% | -5,3 |
B-SUV | 19,7% | 15,0% | +4,7 | 18,7% | 12,0% | +6,7 |
B TOTAL | 45,3% | 47,7% | -2,3 | 47,5% | 46,1% | +1,4 |
C | 16,3% | 14,7% | +1,7 | 13,7% | 13,4% | +0,4 |
C-SUV | 20,8% | 18,7% | +2,2 | 21,6% | 17,4% | +4,2 |
C TOTAL | 37,1% | 33,3% | +3,8 | 35,3% | 30,8% | +4,5 |
D | 1,5% | 1,5% | +0,0 | 1,5% | 1,4% | +0,0 |
D-SUV | 2,5% | 2,6% | -0,2 | 2,6% | 2,1% | +0,5 |
D TOTAL | 4,0% | 4,1% | -0,2 | 4,1% | 3,5% | +0,6 |
E | 0,2% | 0,1% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,3% | +0,0 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
E TOTAL | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,5% | 0,5% | +0,1 |
F-G | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,4% | 0,7% | -0,3 | 1,2% | 2,0% | -0,8 |
100,0% | 100,0% | +0,0 | 100,0% | 100,0% | +0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 45,9% | 38,4% | +7,5 | 44,9% | 33,3% | +11,6) |
Σεπτέμβριος 2020 | Σεπτέμβριος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2020 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘20* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘19* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 51,1% | 62,4% | -11,2 | 56,8% | 66,0% | -9,2 | 52,1% | 58,1% | -6,0 |
Πετρέλαιο | 24,3% | 24,3% | +0,0 | 26,4% | 26,6% | -0,2 | 29,7% | 32,6% | -2,9 |
Υβριδικά (HEV) | 17,9% | 9,3% | +8,7 | 13,3% | 5,1% | +8,2 | 9,5% | 5,1% | +4,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 3,4% | 0,6% | +2,9 | 1,5% | 0,4% | +1,1 | 7,0% | 2,5% | +4,5 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) | 1,8% | 1,6% | +0,1 | 1,7% | 1,2% | +0,5 | 1,7% | 1,9% | -0,1 |
Υγραέριο (bi-fuel) | 1,4% | 1,8% | -0,4 | 0,2% | 0,6% | -0,4 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2020 | Αύγουστος 2019 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Αύγουστος 2020 | Ιανουάριος –Αύγουστος 2019 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 769.525 | 949.034 | -18,9% | 6.123.852 | 9.002.172 | -32,0% |
ΕΕ 14(2) | 673.570 | 807.252 | -16,6% | 5.402.654 | 7.961.237 | -32,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 797.168 | 981.347 | -18,8% | 6.352.006 | 9.312.839 | -31,8% |
Ελλάδα | 6.853 | 9.594 | -28,6% | 52.939 | 86.873 | -39,1% |
Πεσμένος και ο Σεπτέμβριος στις ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER