Του Πέρη Χαλάτση
Αν αγαπάς τα γρήγορα αυτοκίνητα, έχεις μυαλό, σωστές οδηγικές γνώσεις , καλά χέρια και 26.500 ευρώ, τότε η πρόταση είναι μία και μοναδική. Το Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport είναι το ιδανικό «όπλο»» για να πυροβολήσεις στο δρόμο και να στρίβεις στα σίγουρα χωρίς να πηγαίνει η ψυχή σου στην …κούλουρη.
Το αυτοκίνητο αυτό το οδήγησα τις βροχερές ημέρες και μπορώ να πω ότι είμαι τυχερός γιατί κατάλαβα πόσο καλή δουλειά έκαναν οι Γάλλοι. Λογικό αφού το αγωνιστικό τμήμα της Peugeot Sport έχει στην πλάτη του αγωνιστική ιστορία και εμπειρία 35 χρόνων.
Οι Γάλλοι πήραν το 308 GTi και δημιούργησαν το 208 GTi. Τη διαφορά ενός 208 με το 208 GTi την ξεχωρίζει αμέσως και ο πιο άσχετος από αυτοκίνητα. Η διχρωμία με τις αγωνιστικές προδιαγραφές δηλώνει ότι το αυτοκίνητο είναι για άλλη χρήση. Όχι για να πάς βόλτα τη γυναίκα σου και τα παιδιά σου – γιατί θα τους σπάσει η μέση από τα τραντάγματα λόγω σκληρής ανάρτησης — αλλά για να το χαρείς εσύ σε κάποια πίστα έτσι ώστε να κινηθείς με ασφάλεια.
Το τονίζω αυτό γιατί αν πάρεις το 208 GTi και αρχίσεις τις «μαγκιές» στο δρόμο τότε το έχασες το παιχνίδι.
Πριν ξεκινήσω για τη γρήγορη βόλτα να σας πω ότι το αυτοκίνητο σε προδιαθέτει για να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του. Είναι επιθετικό και απόλυτο. Τα μπάκετ καθίσματα, είναι «ντυμένα» με αλκαντάρα και κόκκινες ραφές. Τοποθετημένα χαμηλά για να , συγκρατούν το σώμα. Είναι εμφανής η χρήση αλουμινίου στον επιλογέα και στα πεντάλ, όπως και στο flat–bottom τιμόνι.
Κάθισα, δέθηκα και έβαλα μπροστά τον αναβαθμισμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα THP των 1,6 λίτρων. Αν και το κάθισμα οδηγού (και του συνοδηγού) είναι σε άριστη θέση για να κινηθείς γρήγορα, σε καμιά περίπτωση δεν μπόρεσα να δω σωστά το καντράν που βρισκόταν μπροστά μου. Με βόλευε μια θέση στο τιμόνι αλλά μου έκρυβε τα μισά όργανα.
Ίσως να είναι και το μοναδικό ψεγάδι που βρήκα. Γιατί το 208 GTi στρίβει σαν τρένο. Εντυπωσιάσθηκα με τα κρατήματα που είχε και στο βρεγμένο οδόστρωμα. Τα ελαστικά του είναι της Dunlop Sport Maxx διαστάσεων 205/40/Ρ18. Οι ζάντες και αυτές 18άρες που συνδυάζονται άψογα με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά. Μιλάμε για εκπληκτικά κρατήματα.
Παρέα με φίλους που έπαιξαν το ρόλο της «ασφάλειας» σε γνωστή ειδική διαδρομή από ασφάλτινο ράλι, κάναμε δυο τρία καλά περάσματα υπό συνεχόμενη βροχή.
Ο κινητήρας που υποστηρίζεται από εξελιγμένες ηλεκτρονικές μονάδες τελευταίας γενιάς, αποδίδει 208 ίππους.
Δεν σας κρύβω ότι αισθάνθηκα πιο σίγουρος οδηγώντας το 208 GTi από το Ford Fiesta ST. Αυτό που κάνει τη διαφορά εκτός από τα κρατήματα είναι και το ποσό ισχύος . Η υψηλή ροπή φθάνει τα 300 Νm. στις 1.700 σ.α.λ.
Ένα από τα χαρίσματα του νέου κινητήρα είναι η ελαστικότητά του που την καταλαβαίνεις όταν κινείσαι λίγο πάνω από τις 3.000 σ.α.λ.
Εξαιρετικό είναι και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Δεν θα μείνω στις επιταχύνσεις ούτε στην τελική του ταχύτητα. Θα αναφέρω μόνο ότι χρειάζονται 6,5 δευτερόλεπτα για να φθάσεις από στάση τα 100 χλμ ενώ αν αποφασίσεις να δεις πόσο γράφει το κοντέρ μπορείς να δεις τη βελόνα να κολλάει στην ένδειξη 230. Θα τονίσω ότι είναι άριστα στημένο και μπορεί να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια αρκεί να ξέρεις να παίζεις με τους κανόνες της σωστής οδήγησης.
Δεν χρειάζεται να ξεπερνάς τα όρια σου. Είναι καταστροφικό.
Αν δεν ξέρεις να στρίβεις σωστά, αν δεν σέβεσαι και δε γνωρίζεις τους παράγοντες ασφαλείας είναι καλύτερα να μην επιχειρήσεις ούτε το κλειδί να γυρίσεις. Το 208 GTi έχει αγωνιστικό ντιζάιν, όπου σε συνδυασμό με την μηχανολογική αρτιότητα, χαρίζει συναρπαστικές επιδόσεις.
Ο οδηγός που ξέρει να το οδηγήσει θα το ευχαριστηθεί κυρίως στο καλό οδοστρώματα. Βοηθάει πολύ και το μπλοκέ διαφορικό του, τα τέλεια φρένα και η εκπληκτική ανάρτηση. Δεν θα αναφερθώ στην κατανάλωση. Όταν θέλεις να οδηγήσεις ένα γρήγορο αυτοκίνητο οριακά ,δεν μετράς την κατανάλωση. Μπορεί η εργοστασιακή μέτρηση να λέει 5,4 λίτρα/100 χλμ. αλλά εμένα «έγραψε» κάπου ανάμεσα στα 9 με 11 λίτρα. Σημασία όμως δεν είναι πόσα λίτρα κατανάλωσε αλλά πόσο ωραία κινήθηκε στο δρόμο.
Peugeot 208 GTi : Το απόλυτο «όπλο» φέρει την υπογραφή by Peugeot Sport
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto