Δύο κορυφαία shows μέσα στην ίδια μέρα, που θα σημαδέψουν τη φετινή Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, για εντελώς διαφορετικούς λόγους. Christian Dior και Saint Laurent παρουσίασαν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες συλλογές, αλλά με έναν κοινό τρόπο βαθιά φεμινιστικές.
Το σκηνικό και το location κάθε νέου show που προετοιμάζει η Maria Grazia Chiuri για τον οίκο Dior συναγωνίζεται σε πρωτοτυπία το προηγούμενο. Αυτό, όμως, που είναι πάντα ο κοινός τους παρονομαστής είναι η ανάλαφρη, καλλιτεχνική δυναμική της creative director, που έχει καταφέρει να δώσει μία ιατλική νότα σε ένα από τους ιστορικούς οίκους-σύμβολα της γαλλικής μόδας. Το αποτέλεσμα τη δικαιώνει κάθε φορά και μας φέρνει στο catwalk συλλογές κοντά στη γυναικεία ψυχοσύνθεση, αφιερωμένες στις μούσες της Maria Grazia Chiuri, που πιστεύει βαθιά ότι το παρελθόν έχει ισχυρό λόγο και στο παρόν, για αυτό και συνεχίζει να χτίζει γέφυρες.
Ο χώρος γέμισε με τεράστια installations από πολύχρωμα υφάσματα, δημιουργίες της Joana Vasconcelos, μία καλλιτέχνη από την Πορτογαλία, που έντυσε τη σκοτεινή αίθουσα με τεράστιους, υφασμάτινους «πλανήτες». Οι μούσες αυτής της συλλογής ήταν η τραγουδίστρια Juliette Gréco, η Édith Piaf και η ίδια η Miss Dior και αδερφή του Christian Dior, Catherine Dior, η αγαπημένη του ανθοπώλισσα, που του έμαθε τη μυρωδιά των λουλουδιών και την αγάπη για τις ανθοδέσμες, και η οποία ενσάρκωσε την απόλυτη μούσα του διάσημου αρώματος. Όλες τους προσωπικότητες που φόρεσαν ρούχα του Christian Dior και επηρέασαν τη γυναικεία κοινότητα με την προσωπικότητα τους. Δύο λαμπερές γυναίκες του κόσμου της τέχνης και μία αφανής ηρωίδα, που πήρε μέρος στην γαλλική αντίσταση κατά τη διάρκεια του Β” Παγκοσμίου Πολέμου, φυλακίστηκε και δραπέτευσε, για να συνεχίσει τη ζωή της και να γίνει το δείγμα της απόλυτης απλότητας και κομψότητας για τον monsieur Dior.
Το crowd surfing του Sunnei, τα χαμογελαστά μοντέλα του Armani και οι #MFW στιγμές που θα θυμόμαστε
Από το πρώτο κιόλας look που βγήκε στο catwalk είδαμε την παριζιάνικη αισθητική να κυριαρχεί. Μία μαύρη φούστα και ένα λευκό πουκάμισο, με στενή, ψηλή μέση και elegant μήκη είναι η στολή της Γαλλίδας των 50s. Καρό και διακριτικά leopard, blurred prints με χρώμα και μάλλινα καρό, αλλά και κλασικά pied de poule ήρθαν να αγκαλιάσουν τα μεταξωτά satins, την ποπλίνα. Τα πανωφόρια ήταν αυτά που ακολούθησαν μία πιο σύγχρονη εκδοχή, με τις καμπαρντίνες και τα καπιτονέ και puffer jackets να αγκαλιάζουν κλασικά φορέματα και ταγιέρ. Εκτός από το πιο αγαπημένο ίσως κομμάτι της Chiuri, το Dior Bar jacket, που γίνεται πάντα ο φάρος της κάθε συλλογής της.
Δεν ξέρω αν η Maria Grazia Chiuri έχει βρει τη χρυσή συνταγή. Ένα είναι το μόνο σίγουρο: ότι αγαπά βαθιά και ειλικρινά τις γυναίκες, όπως και κάθε της νέα προσέγγιση έρχεται να μιλήσει για την απόλυτα κυριαρχική φύση της. Το show έκλεισε με το «Non, je ne regrette rien» της Édith Piaf και έκλεισε πονηρά το μάτι σε κάθε μία από εμάς εκεί έξω, αναζωπυρώνοντας το μήνυμα αισιοδοξίας που είχε φέρει και ο ίδιος ο monsieur Dior στο μεταπολεμικό Παρίσι. Δηλαδή, προχωράμε, με χάρη και κομψότητα.
Τα καλύτερα catwalk looks:
Το FW23 show του Saint Laurent έφρε τη δομή πίσω στο προσκήνιο.
Δεν είναι λίγοι οι σχεδιαστές που μέσα στις πρόσφατες Εβδομάδες Μόδας μίλησαν για την επιστροφή στην ουσία της μόδας, δηλαδή το design. Ότι όλοι αυτή η φασαρία, ο ανταγωνισμός και οι κινήσεις εντυπωσιασμού για να κερδίσουν κάποιοι αναγνώριση στα social media, δεν έχει καμία θέση στο πραγματικό fashion world. Όλα αυτά φυσικά προέρχονται από τους κουρφαίους οίκους του πλανήτη, όλους εκείνους που έχτισαν και στήριξαν την πορεία τους στην αξεπέραστη ποιότητα και μία μεγάλη ιδιοφυία στη θέση του creative director. Όπως ο Yves Saint Laurent. Σήμερα ο Anthony Vaccarello έρχεται για να μιλήσει εκ νέου μέσα από τη FW23 ready to wear συλλογή του για τα καθηλωτικά shapes.
Το location αυτή τη φορά δεν ήταν μπροστά στον Πύργο του Άιφελ, αλλά σε μια luxurious αίθουσα με τεράστιους, χρυσούς πολυελαίους και μαύρες καρέκλες στο ύφος του Saint Laurent. Όλα τα μοντέλα που είδαμε στο catwalk φορούσαν γυαλιά ηλίου και το «Working Girl» aesthetic ζωντάνεψε μπροστά στα μάτια μας. Skirt suits και σακάκια με τεράστιους ώμους με βάτες, 80s inspired δερμάτινα jackets, στενές pencil φούστες λίγο πάνω από το γόνατο, satin μπλουζάκια με χαμηλό ντεκολτέ, δεμένα σφιχτά με λεπτές ζώνες, παντελόνια κολάν, διαφάνειες και halter neck, sexy ώμοι ήταν οι κυριότερες γραμμές που είδαμε από το Vaccarello.
Οι τεράστιες κάπες -τύπου πασμίνες- ήρθαν για να φορεθούν πάνω από τα bold σακάκια και τα jackets, σε ένα από τα fits που ο Vaccarello ήθελε να επανασυστήσει, το «tight & focused». Συγκέντρωση στις γραμμές, στην εξαιρετική τεχνική ενός κορυφαίου παριζιάνικου ατελιέ, στα φίνα ανδρικά υλικά που λάτρευε ο ίδιος ο Yves Saint Laurent, στη γυναικεία σιλουέτα και στην κομψότητα. Όπως δήλωσε εξάλλου ο ίδιος πριν το show στη Vogue «ίσως σήμερα να μην έχουμε καμία αίσθηση της κομψότητας». Ίσως.
.
Moda