Ενιαίο ολοήμερο δημοτικό σχολείο, γuμνάσιο και λύκειο με λιγότερες εξετάσεις και τεχνική εκπαίδευση με περισσότερες ειδικότητες και πρόσθετο έτος μαθητείας είναι το περίγραμμα του σχολείου που οραματίζεται να δημιουργήσει μετά την ολοκλήρωση του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία ο Νίκος Φίλης.
Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, ο διάλογος για την Παιδεία δεν είναι προσχηματικός και γι’ αυτό κάλεσε για άλλη μια φορά τον εκπαιδευτικό κόσμο να συμμετάσχει στην κατάθεση απόψεων, όπως αναφέρουν Τα Νέα.
Οι στόχοι που περιέγραψε είναι:
Αλλαγή στη δομή και το περιεχόμενο του δημοτικού σχολείου με την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα με βασικό στόχο την «απογυμνασιοποίηση» του προγράμματος και την ενίσχυση της συναισθηματικής και παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου και παιδιού.
Στην ειδική αγωγή, όπου μέχρι τώρα τα προβλήματα αντιμετωπίζονταν με τη λήψη ευκαιριακών μέτρων, σχεδιάζεται βήμα-βήμα η μετάβαση σε ένα σύστημα που θα διέπεται από τις αρχές της ένταξης και της παροχής ίσων ευκαιριών στη μάθηση ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού.
Στη μέση εκπαίδευση προωθούνται συνθήκες διεύρυνσης του διδακτικού χρόνου με την κατάργηση των πολλών εξετάσεων και διευκόλυνση της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στην τεχνική εκπαίδευση ο Νίκος Φίλης είπε ότι «δεν θεωρούμε τα σχολεία (ΕΠΑΛ) μια δεύτερη κατηγορία σχολείων, αλλά θέλουμε να είναι θελκτικά για τα παιδιά μέσω του προγράμματος και των ευκαιριών για μάθηση και κατάρτιση που θα παρέχουν». Σχεδιάζεται αναμόρφωση ειδικοτήτων και καθιέρωση 4ου έτους για τη μαθητεία και τη σύνδεση με την παραγωγή.
ellada