Σημαντικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων φέρεται να επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο, μεταβάλλοντας τα κριτήρια βάσει των οποίων καλούνταν οι ιδιοκτήτες να πληρώσουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί στα μέσα Οκτωβρίου στους εκπροσώπους των θεσμών.
Σημειώνεται ότι τα έσοδα που εισέπραξε το Δημόσιο το 2014 από τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε σχεδόν 1,1 δισ. ευρώ, ενώ με τον νέο τρόπο υπολογισμού στο οικονομικό επιτελείο εκτιμούν ότι θα μπορέσουν να τα αυξήσουν με επιβάρυνση, όπως τονίζουν των νοικοκυριών που έχουν τη μεγαλύτερη φοροδοτική ικανότητα.
Τα κριτήρια τα οποία επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο είναι τα εξής:
– η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
– η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα «χιλιάρι» για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. «Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού.
– η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Τονίζουν στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.