‘Ήταν κάτι που όλοι όσοι ασχολούνται με τις εισαγωγές αυτοκινήτων γνώριζαν. Και αυτό γιατί από την 1η Σεπτεμβρίου τίθεται σε ισχύ πανευρωπαϊκά ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).
Οι αλλαγές θα είναι ριζικές αφού όλοι πρέπει να υπακούσουν στην ευρωπαϊκή εντολή έτσι ώστε να έχουμε λιγότερη ρύπανση στην ατμόσφαιρα. Το νέο καθεστώς είναι πιο αυστηρό από το προηγούμενο και υποχρεωτικά η καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα θα γίνεται σε κάθε όχημα.
Οι αλλαγές αναμένεται να έρθουν στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας από το 2020.
Μέχρι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα, για τα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στην Ευρώπη για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ως εξής:
0-90 γρ. CO2 — μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 — 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 γρ. CO2 — 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 γρ. CO2 — 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 γρ. CO2 — 1,85 ευρώ / γραμ.
161-180 γρ. CO2 — 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 γρ. CO2 — 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 γρ. CO2 — 3,05 ευρώ / γραμ.
Άνω από 251 γρ. CO2 — 3,72 ευρώ / γραμ.
Με την αλλαγή όμως του προτύπου υπολογισμού των ρύπων οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα αυξηθούν για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019 .
Ο υπολογισμός με το νέο σύστημα μετρήσεων ρύπων θα είναι πιο σωστός από το προηγούμενο, καθώς θα καταγράφει του πραγματικούς ρύπους ανά όχημα. Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο εκπέμπει 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα, μέχρι σήμερα έπρεπε να πληρώσει τέλη 156 ευρώ. Με το νέο πρότυπο υπολογισμού, το ίδιο όχημα θα εμφανίζεται να εκπέμπει 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και ο ιδιοκτήτης του θα κληθεί να πληρώσει 556 ευρώ. Δηλαδή 400 ευρώ παραπάνω.
Το θέμα έχει σημάνει «συναγερμό» στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, που αναζητά τρόπους για να μην επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αφού εάν δεν μεταβληθεί η ισχύουσα κλίμακα υπολογισμού των τελών τότε οι επιβαρύνσεις για τους υπόχρεους θα είναι μεγάλες.
Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθούν ανάλογες υπέρογκες επιβαρύνσεις για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το υπουργείο Οικονομικών μελετά ήδη σχέδιο για αναπροσαρμογή της κλίμακας υπολογισμού των τελών. Σε κάθε περίπτωση για τα υπόλοιπα οχήματα, τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης, δεν αναμένεται να υπάρξει καμία αλλαγή.
Τι είναι το WLTP
Σχετικό θέμα:
https://now24.gr/ti-simainei-i-egkrisi-typou-wltp-kai-ti-prepei-na-kserete/
Με δύο λόγια ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.
Πως θα γίνεται ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας στα I.X από το 2020 gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER