Όταν το «stay-home style» έχει γίνει η καθημερινότητά μας, γιατί πρέπει να συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με το «τι θα φορεθεί φέτος»… εκτός σπιτιού!
Η Kimberly Chrisman-Campbell είναι μία ιστορικός της μόδας (ναι, στο εξωτερικό υπάρχει και αυτή η υποκατηγορία στις ανθρωπιστικές σπουδές) που έδωσε συνέντευξη πριν από 3 μήνες στο www.npr.org εξηγώντας πώς η εξάπλωση του Covid-19 διαμόρφωσε (και διαμορφώνει ακόμα) τον τρόπο που ντυνόμαστε και που αντιλαμβανόμαστε τη μόδα.
Ανάμεσα σε άλλα ενδιαφέροντα πράγματα η Kimberly τόνισε πως «οι πιο επαναστατικές στιγμές της μόδας δεν έχουν προκύψει μέσα από τις τάσεις, αλλά μέσα από σημαντικές κοινωνικοπολιτικές αλλαγές όπως ένας πόλεμος ή μία πανδημία στην περίπτωσή μας». Μετά τη Γαλλική Επανάσταση, παραδείγματος χάριν, ο κόσμος ένιωσε μία βαθιά αποστροφή για όλα τα ρούχα και τα αξεσουάρ που ήταν ταυτισμένα με την αριστοκρατία. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο καθιερώθηκε το «New Look» του Dior και τα shaped σχέδια που αναδείκνυαν τις γυναικείες καμπύλες δείχνοντας την ανάγκη της κοινωνίας να ξεφύγει από το «πεδίο της μάχης» και να ξαναπεράσει σε μία εποχή που η φινέτσα και η χάρη πρέπει να είναι δεδομένες στην γκαρνταρόμπα μίας κυρίας.
16Arlington F/W 2020-21
Σήμερα, μετά το πρώτο σχεδόν παγκόσμιο lockdown ο κόσμος, σύμφωνα με την Chrisman-Campbell, βρίσκεται σε μία μεταβατική περίοδο σε ό,τι αφορά το στυλ του. Σίγουρα το athleisure έχει μία δυναμική στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα αθλητικά ρούχα που μπορούσαμε όλοι να φοράμε μέσα στο σπίτι στη διάρκεια της καραντίνας, ήταν από τους λίγους συνδετικούς κρίκους που είχαμε με την προ Covid-19 ζωή μας. Γι΄ αυτό και, πέρα από τη χρηστικότητά τους, μας καθησυχάζει το να συνεχίσουμε να τα φοράμε. Οι μάσκες προσώπου, από την άλλη, είναι το hot item των ημερών. Οι μεγάλοι Οίκοι Μόδας αλλά και τα economy brands, τις έχουν ήδη εντάξει στις συλλογές τους από την προηγούμενη σεζόν. Οτιδήποτε όμως είναι τόσο άμεσα συνδεδεμένο με αυτήν την κρίσιμη περίοδο για την ανθρωπότητα είναι και «καταδικασμένο» να χαθεί στη λήθη μόλις ξεπεράσουμε την κρίση.
Almeida F/W 2020-21
Η μόδα, άλλωστε, δεν έχει να κάνει μόνο με αυτά που έχουμε ανάγκη αλλά και με αυτά που απλά θέλουμε. Επιθυμία vs Πρακτικότητα. Μία γνωστή δημοσιογράφος τoυ περιοδικού «The New Yorker», η Rachel Syme, ξεκίνησε από τον Απρίλιο ένα «κίνημα» για να συνεχίσουμε να ντυνόμαστε όσοι δουλεύουμε από το σπίτι σαν να βρισκόμαστε στο γραφείο. «Dressed up and looking pretty», έγραφε κάτω από τις αναρτήσεις υπενθυμίζοντας σε όλους πως το να εκφράζουμε την προσωπικότητα και τη διάθεση μέσα από το στυλ μας, είναι και ανακουφιστικό και ευχάριστο και αρκετά «ψυχαναλυτικό» στις εποχές που διανύουμε.
Ackermann F/W 2020-21
Πριν από λίγες μέρες σε παρεμφερές άρθρο στο Popsugar η Νatasha Marsh, η οποία είχε διατελέσει fashion assistant και senior editor σε πολλούς διεθνείς τίτλους περιοδικών, αναπολούσε τις «ημέρες των εντύπων» όταν το τεύχος που ανέλυε τις τάσεις κάθε σεζόν ήταν η «Βίβλος» όλης της υπόλοιπης χρονιάς. Η Natasha στο άρθρο της αναρωτιόταν κατά πόσο σήμερα έχει σημασία η κατηγοριοποίηση των τάσεων. Το να γράψεις για το τέλος του «neon» και την επιστροφή των «leopard prints». Το να προτρέψεις κάποια να κατεβάσει τα cargo pants από το πατάρι και να ανεβάσει τα skinny jeans.
16Arlington F/W 2020-21
«Μία τάση διαμορφώνεται μέσα από τους ανθρώπους που την επιλέγουν ανάμεσα στις εκατοντάδες που βλέπουν στα catwalks. Καθιερώνεται μέσα από το street style και αποκτά δυναμική και οντότητα μέσα από τις αναρτήσεις των Influencers. Αν όλος αυτός ο κόσμος επιλέγει να ‘μένει σπίτι’ πόσο νόημα έχει η βιομηχανία της μόδας να ασχολείται με τα trends;», αναρωτιέται.
Akris F/W 2020-21
Αν χαθεί το momentum που μπορούμε να βάλουμε ένα ρούχο τι νόημα έχει να ξέρουμε ότι «ήταν στη μόδα φέτος»; Λογικοί προβληματισμοί σε μία παράλογα πρωτόγνωρη εποχή για όλους μας. Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι σίγουρα προσωπική και διαφορετική για τον καθένα. Η εξωστρέφεια που είναι συνυφασμένη με τη βιομηχανία της μόδας είναι αδιαμφησβήτητη. Ναι, ντυνόμαστε για να βγούμε, για να συναντήσουμε κόσμο, για να διασκεδάσουμε και για να ταξιδέψουμε. Το ίδιο αδιαμφησβήτητος όμως είναι και ο «ονειρικός» χαρακτήρας αυτής της μορφής τέχνης. Γιατί η μόδα είναι τέχνη, όπως η μουσική και ο κινηματογράφος. Είναι μία «τέχνη» που μας βοηθά να εκφραστούμε μέσα από αυτήν. Που καταπραΰνει τον νου και το πνεύμα μας μέσα από εντυπωσιακά patterns και περίτεχνα σχέδια. Που «τη χρησιμοποιούμε» για να νιώσουμε ο εαυτός μας ακόμα και μέσα στο σαλόνι του σπιτιού μας. Και που οι τάσεις είναι αναπόσπαστο κομμάτι της. Μπορεί να μην φορέσουμε metallics και φτερά όσο άμεσα θα θέλαμε αλλά είναι καλό να γνωρίζουμε πως τον χειμώνα του 2021 μπορούμε να το κάνουμε. Οι τάσεις διαχρονικά μας εμπνέουν, ε φέτος ίσως χρειαζόμαστε αυτήν την έμπνευση λίγο παραπάνω.
Anna Sui F/W 2020-2021
Maternity Photoshoot: H Gigi Hadid φωτογραφίζεται με φουσκωμένη κοιλίτσα και άρτια αισθητική
(?)
moda