Του Πέρη Χαλάτση
Η τιμή της Stelvio διχάζει . Κάποιοι την βρίσκουν πανάκριβη. Αντίθετα αυτοί που είναι φανατικοί οπαδοί της ιταλικής φίρμας, βρίσκουν την τιμή της Stelvio λογική.
Θα αναφερθούμε στον πλούσιο εξοπλισμό της Stelvio αλλά για να μην σας αφήσουμε απορίες ,αναφέρουμε τις τιμές. Η βασική έκδοση έχει 51.200 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου 2.2 cc (210 ίππους) και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς (4X4 Super) κοστίζει 59.900 ευρώ.
Την Stelvio την πρωτοείδαμε πριν από δύο χρόνια. Πράγματι εντυπωσίασε. Οι Ιταλοί μετά από 100 χρόνια ιστορίας Alfa Romeo τόλμησαν και ξέφυγαν από τα καθιερωμένα πρότυπα. Τα τελευταία χρόνια ψαχνόντουσαν για ένα αξιοπρεπές SUV. Δούλεψαν αρκετά πριν παρουσιάσουν το πρώτο τους SUV. Και τελικά εμφανίσθηκε η Stelvio. Δεν μπορώ να πω ότι έκανε το μεγάλο «μπάμ» στην αγορά. Ωστόσο το αυτοκίνητο δεν περνάει απαρατήρητο. Σχεδιαστικά δίνει κάτι παραπάνω από αυτό που περιμέναμε.
Πρέπει να παραδεχθούμε ότι οι Ιταλοί σχεδιαστές κάνουν σωστή δουλειά. Στην προκειμένη περίπτωση τόνισαν με τις πινελιές τους ακόμη περισσότερο το δυναμικό του χαρακτήρα.
Το αυτοκίνητο μοιάζει αρκετά με την Giulia XL αλλά αυτό δεν είναι κακό. Κάθε άλλο. Στην πετρελαιοκίνητη έκδοση που ονομάζουν Super ακόμη και στο βασικό της εξοπλισμό περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία με τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως είναι τα Integrated Braking System, Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Brake και Lane Departure Warning.
Στην Stelvio 4X4 , η χαρτογράφηση με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι εντυπωσιακή. Οι μηχανικοί υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ερευνούν ακόμη τον τρόπο που οδηγεί κάθε οδηγός. Αν τυχόν αλλάξει τρόπο η αν διαπιστώσουν κάτι περίεργο επεμβαίνουν ! Δεν αφήνουν τον οδηγό να κάνει λάθος και διορθώσουν κάθε τι που θεωρήσουν ξένο προς τη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου.
Μια λεπτομέρεια με την κίνηση στους τέσσερις τροχούς είναι το ATC. Ενώ όλα τα αυτοκίνητα κινούνται ταυτόχρονα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς στην περίπτωση της Stelvio μπορεί να κινηθεί σαν «πισωκούνητη» και όταν χρειασθεί αυτόματα μοιράζει την ροπή. Μπορεί σε κλάσμα δευτερολέπτου να μεταφέρει έως και 50% της ροπής στους μπροστινούς τροχούς.
Στο δρόμο
Οδηγικά το αυτοκίνητο σου αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις.
Ο turbodiesel 2,2 λίτρων (τέσσερις σε σειρά κύλινδροι, με άμεσο ψεκασμό και στροβυλοσυμπιεστή καυσαερίων) αποδίδει 210 Hp στις 3.750 σ.α.λ και έχει μέγιστη ροπή 470 Nm στις 1750 σ.α.λ. Αν και ντίζελ είναι τελείως αθόρυβος. Ιδιαίτερα πολιτισμένος αλλά και δυνατός.
Τόσο στην εθνική οδό όσο και στους επαρχιακούς δρόμους δεν ακούγεται τίποτα. Είναι σαν να «φοράει» βενζινοκινητήρα.
Μπορεί να οδηγήσεις ιδιαίτερα γρήγορα την Stelvio χωρίς να αισθανθείς κάποιο φόβο. Αν ξέρεις τι κάνεις μένεις στο δρόμο. Αν δεν ξέρεις τότε υπάρχει πρόβλημα.
Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς (Q4) ενώ ο κεντρικός άξονας μετάδοσης είναι από carbon fiber. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο 8 σχέσεων και έχει επιλογή για σειριακή λειτουργία. Ο άξονας μετάδοσης είναι από ανθρακονήματα.
Όταν οδηγήσεις γρήγορα την Stelvio ξεχνάς την τιμή της. Παρασύρεσαι στο παιχνίδι του στριψίματος αλλά και εντυπωσιάζεσαι με τα κρατήματά της. Το πόσο καλό κράτημα έχει το καταλαβαίνεις μόνο στους «φιδίσιους» δρόμους. Εκεί διαπιστώνεις ότι το πλαίσιο που έχει «στηθεί» η Stelvio είναι άψογο. Σ αυτό βοηθάει και η μελετημένη ανάρτηση. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η ανάρτηση είναι κάπως σκληρή για SUV. Θεωρώ ότι είναι σωστή. Γιατί και ικανοποιητικά κρατήματα έχει αλλά και απορροφά τους κραδασμούς.
Μπροστά έχει διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους. Τις ανωμαλίες του δρόμου η Stelvio τις «καταπίνει» χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες. Τα ελαστικά που είναι 235/60 R18 all season , περνάνε απροβλημάτιστα τις κακοτεχνίες στους επαρχιακούς δρόμους και στο εσωτερικό δεν περνάνε εύκολα οι κραδασμοί. Οι ζάντες είναι αλουμινίου 18’’.
Αυτό που χαίρεσαι ακόμη είναι το φρενάρισμα. Δεν πρόκειται να σας προβληματίσει. Μπροστά και πίσω οι δίσκοι είναι αεριζόμενοι.
Αν δεν υπήρχε ο κίνδυνος να μας εντοπίσουν τα ραντάρ της Αστυνομίας είναι σίγουρο ότι η Stelvio θα ξεπερνούσε τα 200 χιλιόμετρα. Φτάσαμε τα 180 χιλιόμετρα πολύ γρήγορα. Η Alfa Romeo δίνει τελική ταχύτητα 215 χιλιόμετρα ενώ η εργοστασιακή μέτρηση στην επιτάχυνση είναι 6.6 δευτερόλεπτα από 0-100 χλμ.
Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση σε κατανάλωση είναι 6.5 λίτρα στον αστικό κύκλο, 5.2 στον κύκλο εκτός πόλης και 5.7 λίτρα στη μικτή διαδρομή. Οι εκπομπές CO2 είναι 142.
Το τιμόνι
Πάνω στο τιμόνι βρίσκεται το μπουτόν εκκίνησης . Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles αλλαγής ταχυτήτων. Μου άρεσε το τριάκτινο τιμόνι στη γρήγορη οδήγηση. Υπάκουο και εξαιρετικά ακριβές στις εντολές του οδηγού. Το μόνο που δεν μου άρεσε είναι ότι στο δρόμο που έχει αυλακιές το τιμόνι τις ακολουθεί. Εκεί χρειάζεται να επέμβεις για να το επαναφέρεις στη σωστή διαδρομή.
Ο οδηγός στα δεξιά του έχει ένα joystick. Από εκεί με τον περιστροφικό διακόπτη ελέγχονται όλες οι λειτουργίες της ενσωματωμένης οθόνης. Θέλει λίγο διάβασμα για να τα μάθεις όλα. Αλλά χωρίς διάβασμα θα έχεις όπλα που δεν θα μπορείς να τα λειτουργήσεις.
Ο καθρέφτης στο εσωτερικό του αυτοκινήτου από μόνος του δεν προσφέρει και πολλά πράγματα. Η λύση βρέθηκε. Το πρόβλημα της ορατότητας πίσω που είναι περιορισμένη δεν υπάρχει αφού η κάμερα οπισθοπορείας αλλά και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω τα «δείχνουν» όλα.
Σήμερα οι νέοι σε ηλικία οδηγοί ζητούν κάμερες μπροστά και πίσω. Οι κάμερες αλλά και οι αισθητήρες που σε προειδοποιούν με το βόμβο είναι πλέον απαραίτητα αξεσουάρ αφού σε προστατεύουν από ζημιές που δεν μπορείς να προβλέψεις.
Στο εσωτερικό
Η Stelvio είναι μια άνετη Giulia. Αισθάνεσαι αρχοντικά. Δερμάτινα καθίσματα από καλά υλικά, προσεγμένες επιφάνειες. Ο πίνακας οργάνων μπορεί να μην είναι πλήρως ψηφιακός, όμως είναι ευχάριστος ενώ ευδιάκριτη είναι η κεντρική οθόνη 8.8 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κονσόλας. Το σύστημα infotainment εξελίχθηκε από την Magneti Marelli. Υπάρχει ακόμη και μια οθόνη πληροφοριών 7 ιντσών.
Οι επιβάτες μπορούν να ταξιδέψουν όχι μόνο ευχάριστα αλλά και ξεκούραστα. Να επισημάνω ότι οι διαστάσεις της Stelvio είναι 4.687 mm (μηκος), 1.903 mm (πλάτος) και 1.671 mm ( ύψος ). Το μεταξόνιο είναι 2.818 mm και η απόσταση από το έδαφος είναι 200 mm.
Το πορτμπαγκάζ που ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά φιλοξενεί 525 λίτρα. Θα ήθελα μια που είναι SUV και μπορεί να κινηθεί και σε δυσκολότερους δρόμους να υπήρχε ρεζέρβα. Οι Ιταλοί δίνουν την Stelvio με κιτ επισκευής.
Τις τιμές τις αναφέραμε στην αρχή του κειμένου. Η Alfa Romeo δίνει εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια για πέντε χρόνια . Δίνει τρία χρόνια για το χρώμα και 8 για την αντισκωριακή προστασία ενώ η συντήρηση της πρέπει να γίνεται κάθε 12 μήνες ή κάθε 20.00ο χιλιόμετρα.
Τώρα μετά από όλα διαβάσατε το συμπέρασμα είναι δικό σας. Τα 60.000 ευρώ είναι λογικά η μήπως η τιμή σας φαίνεται τσουχτερή;
Πόσο αξιόπιστη είναι η Alfa Romeo Stelvio 2.2 cc 4X4 Super και κατά πόσο αξίζει τα λεφτά της gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, είναι, λεφτά, τέστ