Για να είναι σίγουροι οι Γερμανοί ότι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan είναι 100% αξιόπιστο το υπέβαλαν καμουφλαρισμένο σε εξαντλητικές δοκιμές σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Έπρεπε να αποδείξουν την αξιοπιστία των ηλεκτροκινητήρων, του συστήματος AWD αλλά και της μπαταρίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης για τη μαζική παραγωγή, τα πρωτότυπα της BMW i7 οδηγήθηκαν σε παγωμένες επιφάνειες, χωμάτινους δρόμους, ερήμους και βουνά. Σε μία σειρά από πολύ δυναμικές διαδρομές.
Το πρόγραμμα δοκιμών, περιελάμβανε οδήγηση σε δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, με υψηλές ταχύτητες, σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, με συχνές στάσεις και εκκινήσεις, σε παγωμένες περιοχές η σε περιοχές με θερμοκρασίες καύσωνα.
Αρχικά η BMW i7 υποβλήθηκε σε δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς στις εγκαταστάσεις του χειμερινού κέντρου δοκιμών του BMW Group στο Arjeplog στη Σουηδία. Σε απόσταση μόλις μερικών χιλιομέτρων από τον Αρκτικό Κύκλο, οι μηχανικοί δοκιμών υπέβαλαν σε σκληρές δοκιμασίες το ηλεκτρικό πολυτελές αυτοκίνητο σε παγωμένες επιφάνειες και χιονισμένους δρόμους .
Οι παγωμένοι δρόμοι προσφέρουν τις ιδανικές προϋποθέσεις για ολοκληρωμένη χρήση όλων των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης. Τα εξαρτήματα της ανάρτησης, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης καθώς και τα συστήματα δυναμικού ελέγχου και ευστάθειας οχήματος που εξελίσσονται για τη μελλοντική γενιά της BMW Σειράς 7 είναι σχεδιασμένα για να βελτιστοποιήσουν την ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης — τυπικό χαρακτηριστικό των πολυτελών sedan της μάρκας.
Με αυτές τις δοκιμές τελειοποιούνται οι αναρτήσεις, τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και τα διάφορα συστήματα που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.Επίσης όλα τα αυτοκίνητα υποβάλλονται σε εκτεταμένες δοκιμές στο Arjeplog υπό ακραίες κλιματικές συνθήκες.
Στο χειμερινό τοπίο της Λαπωνίας, οι μηχανικοί δοκιμών βρήκαν τις τέλειες προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο. Κατά τη διάρκεια των test drives στους χιονισμένους δρόμους γύρω από το Arjeplog, δοκίμασαν και τελειοποίησαν όλες τις λειτουργίες υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Σε αυτού του είδους των δοκιμών,πετυχαίνουν την πιο αρμονική, και σύμφωνη με τα πρότυπα της BMW, οδηγική εμπειρία.
Συνήθως χρησιμοποιούν επιφάνειες δοκιμών σε παγωμένες λίμνες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης για ακριβή ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου ανάρτησης. Το σύστημα διεύθυνσης περνά από σχολαστικό έλεγχο και ρύθμιση όπως και οι πολυάριθμες λειτουργίες του συστήματος Dynamic Stability Control (DSC) και η ρυθμισμένη με ακρίβεια διάδραση μεταξύ πέδησης λόγω τριβής και επιβράδυνσης μέσω ανάκτησης ενέργειας.
Το δεύτερο σκέλος των δοκιμών ήταν στο άλλο άκρο του πλανήτη εκεί που τα ίδια μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου δοκιμάζονται στις «θερμές περιοχές». Το τεστ αντοχής σε θερμές περιοχές διαφόρων χωρών και ηπείρων εξυπηρετεί κυρίως για τη δοκιμή και προστασία όλων των εξαρτημάτων του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Τα εξαρτήματα της τεχνολογίας BMW eDrive 5ης γενιάς που αναπτύχθηκαν για την BMW i7 λειτουργούν άριστα ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Ακόμη και όταν υπάρχουν υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες με συνεχή ηλιοφάνεια και ξηρασία.
Εκεί γίνεται η σκληρή δοκιμασία στο σύστημα κλιματισμού (A/C) άλλα και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Οι δοκιμές αυτές έχουν στόχο να διασφαλίσουν ότι το μοναδικό, αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan σε όλο τον κόσμο προσφέρει μία απόλυτα αρμονική και αποκλειστική εμπειρία οδήγησης σε όλες τις συνθήκες.
Δοκιμάσθηκαν σε μεγάλες υψομετρικές διαφορές στις θερμές περιοχές. Με αυτό τον τρόπο, η συμπεριφορά των ηλεκτροκινητήρων στις υψηλές θερμοκρασίες και ο έλεγχος ροπής του αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης BMW xDrive μπορούν να αναλύονται κατά τη διάρκεια οδήγησης σε ανηφορική διαδρομή. Για την περαιτέρω καταπόνηση του συστήματος κίνησης, το πρόγραμμα δοκιμών περιελάμβανε επίσης οδήγηση στο βουνό με ρυμούλκηση τρέιλερ.
Την ίδια στιγμή, η μπαταρία υψηλής τάσης δείχνει πώς μπορεί να παρέχει συνεχώς μέγιστη ισχύ για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων. Ως ακραίο σενάριο και ιδιαίτερη πρόκληση για το σύστημα διαχείρισης ενέργειας και των ηλεκτρονικών ισχύος, η δοκιμή περιελάμβανε επίσης οδήγηση σε κατηφορική διαδρομή με το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας υψηλής τάσης να είναι ήδη πλήρως φορτισμένο στο ξεκίνημα και κατά συνέπεια να μην μπορεί να απορροφήσει άλλη ανακτημένη ενέργεια.
Με την υποστήριξη ενσωματωμένων στο όχημα αισθητήρων μέτρησης υψηλής ακρίβειας, έμπειροι μηχανικοί δοκιμών κατέγραψαν κάθε αντίδραση των ηλεκτροκινητήρων, της μπαταρίας υψηλής τάσης, του συστήματος ελέγχου κίνησης και του ενσωματωμένου συστήματος ψύξης καθώς και της τεχνολογίας φόρτισης και της διαχείρισης ενέργειας σε καιρικές και οδικές επιδράσεις.
Τα αποτελέσματα από τη διαδικασία εξέλιξης της BMW i7 για τη συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι 22,5 – 19,5 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP και φυσικά μηδέν εκπομπές ρύπων (CO2: 0 g/km). Τα αποτελέσματα βασίζονται μετά τα εξαντλητικά τέστ σε ακραίες οδικές και καιρικές συνθήκες για τη μαζική παραγωγή στο δρόμο.
Η BMW i7, θα παρουσιαστεί μέσα στο 2022 μαζί με άλλες εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 7. Με την ελπίδα ότι θα έχει βελτιωθεί η κατάσταση με τον κορωνοϊό και τις παραλλαγές του και θα παρακολουθήσουμε από κοντά την παρουσίαση της BMW i7 και όχι διαδικτυακά.
Που και πως έγιναν οι δοκιμές της νέας BMW i7 gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, Νέας