Σίγουρα έχετε παρατηρήσει πως όταν βάζετε μπροστά το αυτοκίνητο τους χειμερινούς μήνες, οι στροφές στο ρελαντί είναι ανεβασμένες, ο ήχος είναι εντονότερος και είναι αναμμένο το μπλε λαμπάκι της χαμηλής θερμοκρασίας. Αυτή η λειτουργία ονομάζεται «Cold Start» και ενεργοποιείται αυτόματα από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, όταν η θερμοκρασία είναι χαμηλή, με στόχο να προστατεύει το μοτέρ.
Ο λόγος που συμβαίνει αυτόματα κάτι τέτοιο, είναι πως η μετάβαση από την χαμηλή θερμοκρασία που έχουν λόγω αδράνειας μέταλλα και υγρά του αυτοκινήτου, στην επιθυμητή, πρέπει να γίνει ομαλά αλλά και σχετικά γρήγορα. Γρήγορα διότι όσο διενεργείται αυτή η διαδικασία, ο κινητήρας στροφάρει καίγοντας πλουσιότερο μείγμα βενζίνης, καθώς λόγω χαμηλότερης θερμοκρασίας η καύση δεν γίνεται σωστά.
Μόλις ο εγκέφαλος συλλέξει στοιχεία πως μέταλλα και υγρά έχουν «πιάσει» την επιθυμητή θερμοκρασία, σβήνει το λαμπάκι και πέφτουν και οι στροφές του ρελαντί, αργά αλλά σταθερά. Αυτή η διαδικασία διαρκεί κατά μέσο όρο 30 δευτερόλεπτα, και μετά το πέρας αυτών, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο με νορμάλ οδήγηση ανάμεσα σε 2.000 και 2.500σ.α.λ.. Όταν μάλιστα δούμε πως η θερμοκρασία του κινητήρα έχει φτάσει στο σωστό σημείο, μπορούμε να οδηγήσουμε όπως επιθυμούμε. Εάν από την άλλη αφήσουμε περισσότερη ώρα το αυτοκίνητο στο ρελαντί να δουλεύει (πάνω από 2 λεπτά), μόνο κακό κάνουμε στον κινητήρα αλλά και στην τσέπη μας. Από την μία καίμε τζάμπα βενζίνη και από την άλλη (κυρίως στα αυτοκίνητα με σύστημα ψεκασμού) αφήνουμε το μοτέρ να λειτουργεί για περισσότερη ώρα σε χαμηλές θερμοκρασίες με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τα μέταλλα που τον συνθέτουν.
Συμπέρασμα: Όσο χαμηλή και αν είναι η εξωτερική θερμοκρασία, αφήνουμε το αυτοκίνητο να ζεσταθεί maximum 30 δευτ. και ξεκινούμε κανονικά, με οδήγηση που δεν ξεπερνά τις 2.500σ.α.λ. έως ότου ο κινητήρας «πιάσει» θερμοκρασία. Εξάλλου στην χώρα μας δεν συναντάμε συχνά πολικές θερμοκρασίες.
Πρέπει το χειμώνα να ζεσταίνουμε τον κινητήρα πριν ξεκινήσουμε η όχι gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto