Όλοι γνωρίζουν ότι την πίστα στη Monza την αποκαλούν «ναό της ταχύτητας». Χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία και πάνω από όλα σωστή επιλογή ελαστικών.
Για τον εντός έδρας αγώνα της Pirelli, στη Monza, επελέγη η γόμα C2 ως το λευκό σκληρό ελαστικό, η C3 ως το κίτρινο, μέσο ελαστικό και η C4 ως το κόκκινο μαλακό ελαστικό: Πρόκειται για τον πιο δημοφιλή συνδυασμό φέτος. Αυτή η επιλογή είναι ο καλύτερος συμβιβασμός για την αντιμετώπιση των ποικίλων απαιτήσεων του «ναού της ταχύτητας». Με την πάροδο των χρόνων η πίστα έχει αποκτήσει μερικά πιο αργά και πιο τεχνικά κομμάτια πέρα από τις μεγάλες ευθείες και τις καμπές που δημιούργησαν τη φήμη της Monza: Σ’ αυτή την πίστα έχουν γίνει περισσότεροι αγώνες, απ’ οπουδήποτε αλλού.
Πέρσι ο χρόνος της pole του Kimi Raikkonen ήταν ο ταχύτερος γύρος όλων των εποχών, όχι μόνο στη Monza, αλλά γενικότερα και στην ιστορία της F1. Είχε μέση ωριαία ταχύτητα 263.587 km/h. To ρεκόρ γύρου αγώνα στη Monza κρατάει ακόμη από το 2004, τότε ο Rubens Barrichello είχε σημειώσει χρόνο 1:21.046 με μ.ω.τ 257.320 km/h.
Οι φετινές επιλογές γομών είναι παρόμοιες με τις περσινές όπου είχαν επιλεγεί μέση, μαλακή και πολύ μαλακή γόμα. Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι πως η φετινή γόμα C4 είναι μαλακότερη από την περσινή πολύ μαλακή γόμα. Επίσης η C2 είναι λίγο πιο μαλακή από την περσινή μέση γόμα. Προφανώς τα δεδομένα των προηγούμενων ετών παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή ελαστικών για τους αγώνες.
Οι ομάδες αγωνίζονται στην Monza με την ελάχιστη κλίση στις αεροτομές ώστε να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα στις ευθείες. Αυτό σημαίνει πως τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν το μέγιστο δυνατό, σε μηχανική πρόσφυση ενώ η υποστροφή πολλές φορές αποτελεί σημαντικό πρόβλημα. Τούτο συμβαίνει καθώς οι ομάδες προσπαθούν να προστατέψουν τα πίσω ελαστικά για να βελτιστοποιήσουν την πρόσφυση.
Ο καιρός είναι συνήθως στεγνός και ζεστός στη Monza, πέρυσι όμως είχαμε βροχή Παρασκευή και Σάββατο, οπότε η συλλογή δεδομένων ήταν δύσκολη.
Πέρυσι ο Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα εκκινώντας από την 3η θέση ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής, όπως οι περισσότεροι οδηγοί. Μπήκε στα pit πιο αργά από τον πρώτο στην εκκίνηση Raikkonen και μετά αξιοποίησε το πλεονέκτημα των πιο φρέσκων ελαστικών για να περάσει μπροστά, λίγο πριν το φινάλε του αγώνα.
Υπάρχουν μερικά ψηλά kerbs τα οποία οι οδηγοί χτυπούν πολύ σκληρά: Ειδικά στα chicanes Rettifilo και Roggia. Γι’ αυτό η αντοχή της δομής των ελαστικών αποτελεί καθοριστικό παράγοντα.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
“Η Monza παραμένει μια μεγάλη πρόκληση για τους οδηγούς, τα μονοθέσια και τα ελαστικά: μοιάζει λίγο με το Spa που διεξήχθη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Σε αντίθεση με πέρυσι δεν έχουμε την ίδια επιλογή ελαστικών στους δυο αγώνες. Στο Spa χρησιμοποιήσαμε σκληρότερα ελαστικά σε σχέση με το 2018 ενώ για τη Monza η πιο μαλακή επιλογή είναι λίγο μαλακότερη απ’ ότι πέρυσι. Το 2018 επετεύχθη ο ταχύτερος γύρος όλων των εποχών στην ιστορία της Formula 1 στις κατατακτήριες δοκιμές της Monza. Τα μονοθέσια είναι ακόμη ταχύτερα φέτος, οπότε δεν αποκλείεται να δούμε να γράφεται και φέτος ιστορία. Μολονότι η παράδοση στη Monza θέλει τα προσπεράσματα να είναι δύσκολα, πέρυσι στον αγώνα είδαμε πως η στρατηγική μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο. Τα τελευταία δυο χρόνια έχει βρέξει κάποια στιγμή μέσα στο τριήμερο στη Monza, οπότε ο καιρός προσθέτει άλλη μια παράμετρο σε μια αμφίρροπη μάχη με πολύ μικρές διαφορές”.
Πυρετώδεις προετοιμασίες για το Γκραν πρι στην Ιταλία gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, Ιταλία