Μεγάλες ανακατατάξεις στις αεροπορικές συνδέσεις σε προορισμούς εντός και εκτός Ελλάδας φέρνουν οι θετικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, με τις ξένες εταιρείες να δημιουργούν συνεχώς νέα δρομολόγια και τον ελληνικό »πόλο» της Aegean – Οlympic, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει η ίδια η διοίκησή της, να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.
Κάπως έτσι ερμηνεύει η αγορά την ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair να ενισχύσει την παρουσία της στην Ελλάδα, με τη δημιουργία αεροπορικών βάσεων τον ερχόμενο Απρίλιο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Οι επιτελείς της ιρλανδικής εταιρείας χθες δε δίστασαν να κάνουν λόγο για «εγχώριο μονοπώλιο το οποίο βλάπτει την Ελλάδα», υποστηρίζοντας επιπλέον ότι «η Αθήνα δεν εξυπηρετείται επαρκώς» κι ότι η ζήτηση «πιέζεται προς τα κάτω λόγω των υψηλών τιμών των εισιτηρίων και της μείωσης της χωρητικότητας». Παραθέτοντας, μάλιστα, έναν πίνακα σύγκρισης της Αθήνας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι επικεφαλής της Ryanair ανέφεραν ότι η μέση τιμή στις πτήσεις εσωτερικού (με μία αεροπορική εταιρεία) στην Αθήνα είναι στα 70 ευρώ, όταν στη Μαδρίτη (με έναν αριθμό από 3- 5 εταιρείες) αντιστοιχεί σε 42 ευρώ, στη Βαρκελώνη (3-4 εταιρείες) στα 30 ευρώ, στη Ρώμη (3-4 εταιρείες) στα 38 ευρώ και στο Μιλάνο (3-5 εταιρείες) στα 29 ευρώ.
Η Ryanair ‘’ποντάρει’’ αυτή τη στιγμή επιθετικά για τη χώρα μας, με πολύ φθηνά εισιτήρια και τιμές για Αθήνα και Θεσσαλονίκη από 12 ευρώ (για τους μήνες Απρίλιο – Μάιο για την Αθήνα και Φεβρουάριο-Μάρτιο για τη Θεσσαλονίκη). Σημειωτέον ότι οι θέσεις αυτές θα είναι διαθέσιμες έως τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 20/1 για την Αθήνα (οι κρατήσεις ξεκινούν από σήμερα), ενώ για τη Θεσσαλονίκη, οι θέσεις θα είναι διαθέσιμες από αύριο έως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 16/1.
Οι σχέσεις με το ΔΑΑ
Η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους αλλάζει στην παρούσα φάση την πολιτική της απέναντι στο αεροδρόμιο της Αθήνας, με το οποίο μάλιστα βρέθηκε σε διαμάχη προ ολίγων μηνών με… πινγκ πονγκ κατηγοριών, με επίκεντρο, από πλευράς του ιρλανδικού αερομεταφορέα, τις υψηλές τιμές του ελληνικού αεροδρομίου. Μάλιστα το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν φαίνεται να γνώριζε τις προθέσεις της εταιρείας, στελέχη της οποίας συναντήθηκαν τελικά χθες, πριν την αποχώρησή τους από την Ελλάδα, με στελέχη του ΔΑΑ, ως μία πρώτη κίνηση γνωριμίας.
Ακόμη πάντως και τώρα που η απόφαση της ιρλανδικής εταιρείας είναι να επεκτείνει την παρουσία της στη χώρα μας, η διοικητική της ομάδα εξακολουθεί να θεωρεί ότι το Ελ. Βενιζέλος είναι ακριβό για τις εταιρείες, γεγονός το οποίο, όπως αναφέρθηκε χθες, επηρεάζει και τις επιδόσεις του με μεγάλη μείωση της κίνησης κατά την περίοδο 2008- 2013, από τα 16,5 εκατ. επισκέπτες του 2008 στα 12,5 εκατομμύρια το 2013. “Το να υποστηρίζεται ότι η κρίση και η οικονομία φταίει για τη μειωμένη κίνηση είναι μία τεμπέλικη απάντηση», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair κ. Ντέιβιντ Ο” Μπράιαν, υποστηρίζοντας ότι για το 2014 και μόνο για το Ελ. Βενιζέλος, θα προστεθούν σε ετήσια βάση 1,2 εκατομμύρια επιβάτες από τη νέα αεροπορική βάση που θα λειτουργήσει τον ερχόμενο Απρίλιο η Ryanair, δημιουργώντας 1.200 θέσεις απασχόλησης, έμμεσες και άμεσες. Αντίστοιχα, από τη νέα βάση της Θεσσαλονίκης, θα εξυπηρετούνται συνολικά 16 προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού με 212 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση, στοχεύοντας στη διακίνηση άνω του 1,6 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως και δημιουργώντας 1.600 θέσεις εργασίας.
Με ορίζοντα το 2015 και δεδομένου ότι η εταιρεία θα έχει διευρύνει τον στόλο της διεθνώς, στο πλαίσιο των νέων παραγγελιών για 175 νέα αεροσκάφη, μπορεί να αυξήσει τους επιβάτες της στα 4 εκατομμύρια στην ελληνική αγορά. Η συνολική επένδυση της Ryanair στη χώρα μας, συμπεριλαμβανομένης και της βάσης των Χανίων, αντιστοιχεί στα 280 εκατ. δολάρια, με μία συνολική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία, όπως ανέφεραν οι επιτελείς της στα 500 εκατ. ευρώ/ ετησίως.
Η στάση της Aegean
Από την πλευρά της, απαντώντας ουσιαστικά στις αιτιάσεις περί μονοπωλίου, η Aegean υποστήριξε σε σχετική ανακοίνωσή της χθες ότι οι πρωτοβουλίες της Ryanair «με τη δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνει τη λειτουργία μιας απόλυτα ανταγωνιστικής αγοράς, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, γεγονός που πάντοτε ισχυριζόταν η AEGEAN. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που η συνένωση δυνάμεων των 2 ελληνικών αερομεταφορέων, της AEGEAN με την Olympic Air, ήταν απαραίτητη ώστε να δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας, για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη ενός ελληνικού αερομεταφορέα, που θα εκπροσωπήσει επάξια τη χώρα μας σε αυτή την κοινή ευρωπαϊκή αγορά».
Η διοίκηση του κ. Βασιλάκη επισημαίνει ότι έχει επενδύσει πολύ πριν και συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια, με 8 βάσεις στο κέντρο και την περιφέρεια της χώρας. «Παράλληλα, τόσο πριν όσο και μετά τη συνένωση με την Olympic Air, η AEGEAN έχει προσφέρει νέες πολιτικές χαμηλότερων ναύλων, όπως τις GoLight και Flex, που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2013 και βελτίωσαν σημαντικά το κόστος εισιτηρίου για τον Έλληνα καταναλωτή, τόσο στα κύρια δρομολόγια εσωτερικού, όσο και στις μικρές άγονες γραμμές. Άλλωστε, για τον λόγο αυτό, η σωρευτική κίνηση των δύο εταιρειών στο εσωτερικό παρουσίασε σημαντική αύξηση 15% το δίμηνο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια συνεχούς ύφεσης και μείωσης», αναφέρει η εταιρεία.
Πηγή: newmoney
xespao
Tags: αθηνα, Βενιζέλος, Ελλάδα, εργασία, ευρώ, ζήτηση, Θεσσαλονίκη, κόστος, μάχη, οικονομία, Πολιτική, τιμή, χρόνια