Ο γαλλικός οίκος μόδας δημιούργησε έναν ύμνο κάθε καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Επίσημη έναρξη σήμερα, 5 Ιουλίου, για την Paris Fashion Week και τις Haute Couture παρουσιάσεις των πιο διάσημων οίκων μόδας που θα κρατήσει μέχρι τις 8 Ιουλίου. Το πρόγραμμα της σημερινής ημέρας περιλάμβανε τις δημιουργίες από Schiaparelli, Ulyana Sergeenko, Iris Van Herpen, George Hobeika, Christian Dior, Azzaro, Maison Rabih Kayrouz και Giambattista Valli.
Τόσο χαρακτηριστικοί οίκοι, με τόσο διαφορετικές ιστορίες που συναντήθηκαν σε άλλη μία Haute Couture Week για να δώσουν τη δική τους πινελιά στις τάσεις και στο άμεσο μέλλον της μόδας. O οίκος που έδωσε το εναρκτήριο κάλεσμα στην ημέρα, όμως, κέρδισε τις εντυπώσεις.
Ο οίκος Schiaparelli λέει «όχι» στον μινιμαλισμό
Ο μινιμαλισμός δεν έχει καμία θέση στη συλλογή Fall / Winter 2021/2022 του οίκου Schiaparelli. Τίποτα δεν είναι εσωστρεφές ή ντροπαλό. Κάθε ρούχο αναζητά τη θέση του στην κορυφή της προσοχής, με το χρυσό να κυριαρχεί λες και πρόκειται για την γκαρνταρόμπα μίας βασίλισσας.
The matador couture
Οι ταυρομάχοι έπαιξαν τον δικό τους ρόλο ως πηγή έμπνευσης για τη συλλογή. Jackets ταυρομαχίας ανανεώνονται με φουσκωτούς ώμους και κοσμήματα, παίζοντας με συνδυασμούς χρωμάτων και ανοίγοντας την πόρτα σε μία άλλη πραγματικότητα και εποχή. Οι ρίζες τους βρίσκονται στον 18ο αιώνα, όταν οι δανδήδες και οι showmen τα επέλεγαν για τις ταυρομαχίες και αργότερα εξελίχθηκαν στο ρούχο – σήμα κατατεθέν των ταυρομαχιών.
Μία συλλογή – συνάντηση κάθε καλλιτεχνικής έμπνευσης
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Daniel Roseberry, ήθελε να κάνει μία σύντομη επίσκεψη στη δημιουργικότητα και στο μεγαλείο μεγάλων προσωπικοτήτων κάθε καλλιτεχνικού -και όχι μόνο- τομέα, να δανειστεί στοιχεία τους και να τα μεταφέρει στο σήμερα. Να δημιουργήσει μία συλλογή – κράμα όλων των σπουδαίων φαντασιών.
Η vintage οπτική του Γάλλου ζωγράφου Manet έρχεται να σταθεί δίπλα στους όγκους και τα φουρά του νεοκλασικού Ingres, έχοντας γευτεί τη μεγαλοπρεπή αισθητική και τα φορέματα με έμφαση στη μέση του εικονικού σχεδιαστή Christian Lacroix.
Η μετά-Covid εποχή
Οι πνεύμονες -ναι, οι πνεύμονες- εικονίζονται υπό μία ιδιαίτερη, fashion oriented εκδοχή. Παίρνουν τη μορφή oversized κοσμημάτων που συνοδεύουν το ρούχο. Η επιλογή τους, καθόλου τυχαία, αλλά βγαλμένη μέσα από την πανδημία και τη σύγχυση και την ανασφάλεια που έχει δημιουργήσει. «Σκεφτόμουν την ανάδυση από την εποχή του Covid και ήθελα να αποδώσω τιμή στην ιδέα της αναπνοής, να κρυσταλλώσω τους πνεύμονες για να τους κάνω αιώνιους», δήλωσε ο Roseberry στη βρετανική Vogue.
«Για δύο χρόνια, έλεγα πως δεν ενδιαφερόμουν για τη νοσταλγία. Αυτήν τη σεζόν, όμως, πήγα εκεί όπου ξεκίνησαν όλα. Βρήκα τον εαυτό μου να αναρωτιέται ξανά και ξανά: Τι θα γινόταν αν συνδύαζες λίγο Manet, λίγο Lacroix, λίγο από τα 1980s, λίγο από τα 1880s, λίγο ταυρομάχο, λίγο εξωγήινο, λίγο Ingres, λίγη λάμψη και πολύ χρώμα; Θα μπορούσα να το κάνω; Και πώς θα έμοιαζε;
Η απάντησή μου είναι αυτή, η τέταρτη couture συλλογή μου, «Ο Ταυρομάχος»: Μία συλλογή που τιμά το όραμα της Elsa, αλλά που δεν είναι υπόδουλο αυτής», γράφει στο site του οίκου.
(?)
moda