Στο τέλος του μήνα ξεκινάει η διαδικασία παραχώρησης σε ιδιώτες για 30 έως 35 χρόνια των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Σύμφωνα με τα σχέδια που παρουσίασαν ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης και ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) Ιωάννης Εμίρης θα γίνουν δυο διαγωνισμοί οι οποίοι θα περιλαμβάνουν δυο ομάδες αεροδρομίων (από 7 έως 10 αεροδρόμια η κάθε ομάδα).
Στην πρώτη ομάδα έχουν ενταχθεί τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας και των Χανίων. Στη συγκεκριμένη ομάδα ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί θα μπορούν να ενταχθούν ακόμη τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καλαμάτας.
Στην δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια της Σκιάθου, της Σάμου, της Μυτιλήνης , της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Κω και της Ρόδου.
Και σε αυτή την ομάδα, ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον, θα μπορούν να προστεθούν τα αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου και της Λήμνου.
Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, ανάλογα με την εξέλιξη της διαδικασίας, θα μπορεί να ενταχθεί είτε στην πρώτη είτε στη δεύτερη ομάδα.
Η όλη διαδικασία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάρκεια εννέα έως δώδεκα μηνών.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει αποδεδειγμένα να έχουν διαχειριστεί στο παρελθόν συγκεκριμένο αριθμό αεροδρομίων.
Το δημόσιο διατηρεί την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων.
Επίσης, η τιμολογιακή πολιτική των αεροδρομίων που θα παραχωρηθούν στους ιδιώτες θα καθορίζεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σε κάθε περίπτωση αυξήσεις στα αερολιμενικά τέλη θα μπορούν να γίνουν μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων που απαιτούνται για τα υπό παραχώρηση αεροδρόμια.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά τον εξοπλισμό των συστημάτων αεροναυτιλίας, οι επενδύσεις θα γίνονται από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, ενώ για τον εξοπλισμό που αφορά τη λειτουργία των αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ελέγχου επιβατών και αποσκευών, τις επενδύσεις θα κάνουν οι ιδιώτες.
Στο πλαίσιο αυτό το γνωστό «σπατόσημο» από το 2014 θα αντικατασταθεί από ένα ενιαίο τέλος αεροδρομίων το οποίο θα καταβάλλεται από το σύνολο των αεροδρομίων που έχουν ιδιωτικοποιηθεί.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν εντάσσονται στις παραπάνω ομάδες θα αποτελέσουν ξεχωριστή ομάδα, την διαχείριση της οποίας θα έχει ειδική εταιρεία του δημοσίου.
Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου δεν εντάχθηκε στο σχέδιο παραχώρησης καθώς εκκρεμεί η δημιουργία νέου αερολιμένα στο Καστέλι. Οπως ανάφερε ο κ. Χατζηδάκης «στόχος της κυβέρνησης είναι ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο του Καστελίου να προκηρυχθεί ως το τέλος του χρόνου».
Tags: Αλεξανδρούπολη, διαγωνισμός, διαχείριση, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Καλαμάτα, κέρκυρα, κυβέρνηση, Μυτιλήνη, Νέα, Πολιτική, ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, σχέδιο, χρόνια