Το δημοψήφισμα, τα capital controls και η εν γένει πολιτική ρευστότητα στη χώρα μας, σε συνδυασμό και με το 3ο μνημόνιο, έδωσαν γερό κτύπημα στην αγορά αυτοκινήτου, που μετά από 5 χρόνια ακατάσχετης πτώσης, φέτος ελπίζει σε μια θεαματική βελτίωση κυρίως λόγω της τουριστικής ανάπτυξης.
Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Ιούλιο 2015 υπήρξαν μειωμένες κατά -28,6% ως προς το μήνα Ιούλιο 2014.
Συνολικά, στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +7,7% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -73,0% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, και εκτελέσεων διαγωνισμών.
Τέλος, στα καινούργια δίκυκλα οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση κατά -0,8% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Νίκος Τσάδαρης