του Γιάννη Σταυρόπουλου
Όσο και να γυρίσαμε πίσω τις σελίδες του αγωνιστικού ημερολογίου δεν βρήκαμε προηγούμενο. Να έχει ματαιωθεί δηλαδή αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι όπως έγινε με το 34o Ράλι Φθιώτιδος, που ήταν προγραμματισμένο για τις 6-7 Μαΐου, λόγω του μικρού αριθμού συμμετεχόντων.
Το Ράλι Φθιώτιδος είναι ένας αγώνας με μεγάλη ιστορία, σε μια περιοχή που θεωρείται από τις «πηγές» του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Σκεφτείτε τώρα την απογοήτευση του χορηγού, τα πληρώματα και το ίδιο το σωματείο, που μπήκε σε μια νέα περιπέτεια.
Το γεγονός της ματαίωσης δείχνει ξεκάθαρα πια πόσο «γυμνοί» είναι οι ελληνικοί αγώνες, πόσο λάθος είναι όλος ο σχεδιασμός τους, πόσο λάθος είναι οι άνθρωποι που τους «τρέχουν».
Τι μπορεί να φταίει άραγε;
Μα με τόσο πολλούς αγώνες την εποχή της κρίσης και των μνημονίων πού να βρεθούν πληρώματα για να υποστηρίξουν αυτό το τόσο βαρύ πρόγραμμα;
Θα πρέπει να σταματήσει λοιπόν αυτή πελατειακή σχέση της ΟΜΑΕ προς τα σωματεία με την “εξαγορά” των ψήφων με αγώνες.
Διότι, όπως σε κάθε ομοσπονδία, έτσι και στην ΟΜΑΕ διεξάγονται αρχαιρεσίες, με τα τακτικά μέλη (που είναι από τα σωματεία τα οποία έχει αγκαλιάσει η ΟΜΑΕ) να θέτουν τις υποψηφιότητές τους για το νέο Δ.Σ. Ακολουθεί η γενική συνέλευση και η συγκρότηση σε νέο Δ.Σ. και η ιστορία συνεχίζεται…
Η ιστορία όμως έχει ξεφύγει. Το πρόβλημα των πολλών αγώνων με πολύ λίγες συμμετοχές έχει εμφανιστεί εδώ και καιρό (υπήρχαν ράλι σπριντ με 10-12 συμμετοχές…) και ανάλογη υπήρξε η επιβάρυνση στα οικονομικά των σωματείων, που βρέθηκαν βαθιά στο κόκκινο.
Η ΟΜΑΕ ποτέ δεν είδε τους αγώνες κάτω από το πρίσμα της εποχής, της λιτότητας δηλαδή, των capital controls.
Πρωταθλήματα, Κύπελλα, Κύπελλα περιοχών, αγώνες να υπάρχουν στο ημερολόγιο, και όλοι ευχαριστημένοι.
Ευχαριστημένοι ναι. Αλλά ποιοι; Μόνο το Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.
Από την άλλη, τα σωματεία, οι αγωνιζόμενοι (που τελικά αυτοί πληρώνουν και είναι οι μόνοι που δεν έχουν φωνή) έχουν παραδοθεί, με το αβάσταχτο βάρος να είναι στην πλάτη τους.
Τι θα μπορούσε να γίνει λοιπόν;
Να ξανασχεδιαστεί ο χάρτης των αγώνων; Δεν θα είναι κάτι εύκολο, γιατί τώρα, έτσι όπως βαδίζει το πράγμα, ο κλοιός σφίγγει ακόμα περισσότερο.
Η ματαίωση του 34ου Ράλι Φθιώτιδος ήταν κάτι σαν σεισμός. Μακάρι να μην έχουμε μετασεισμικές δονήσεις, αν και τις βλέπουμε να έρχονται με ταχύτητα…
Έρχεται και το Ράλι Ακρόπολις, που κάποτε ήταν το όνειρο του κάθε Έλληνα αγωνιζόμενου για να βρεθεί δίπλα στους σούπερ σταρ του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Αυτά κάποτε, γιατί τώρα ο άλλοτε εθνικός μας αγώνας βρίσκεται στο υποβαθμισμένο ΕRC (Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα) παρέα με συμμετοχές κυρίως από το πρώην ανατολικό μπλοκ, που δεν δίνουν ιδιαίτερο κίνητρο για παρακολούθηση.
Χάσαμε λοιπόν και το ιστορικό Ράλι Ακρόπολις ύστερα από την παταγώδη περσινή αποτυχία, κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στην ΟΜΑΕ, αλλά και στο τρόπο που λειτουργεί.
Αλλά είπαμε, στην ΟΜΑΕ δεν αφουγκράζονται, δεν «βλέπουν», δεν συντονίζονται, δεν θέλουν. Κάνουν αυτό που τους ικανοποιεί και είναι απόλυτα ευχαριστημένοι…
Η πρώτη βόμβα έσκασε πάντως…
Σεισμός στους ελληνικούς αγώνες
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, σεισμός