Skoda Fabia 4ης γενιάς: Ανεβάζει τον πήχη των απαιτήσεων-Πανελλαδική παρουσίαση

Η πρώτη εμπειρία μας στους ελληνικούς δρόμους με το ολοκαίνουργιο Skoda Fabia που θέτει νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, έγινε πριν από λίγες ώρες.Είναι το πρώτο FABIA που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen.

Διαθέτει βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και πληθώρα νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης και ίσως είναι και το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του.

Το μήκος του νέου Fabia είναι 4.108 mm ( 111 mm πιο μακρύ) , το πλάτος 1.780 mm (+48 mm) , το ύψος 1.479 mm ενώ το μεταξόνιο είναι 2.552 mm (+ 82 mm). Με την αύξηση του μεταξονίου οι πίσω επιβάτες έχουν μεγαλύτερη ευρυχωρία και ταξιδεύουν πιο άνετα. Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε άλλα 50 λίτρα και έφθασε στα 380 λίτρα ενώ με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα φθάνει τα 1.119 λίτρα.

Τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού είναι  τα Active, Ambition και Style ενώ αναμένεται να ακολουθήσει η σπορ έκδοση MONTE CARLO. Οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες είναι πέντε από την τρέχουσα γενιά EVO του Volkswagen Group και αποδίδουν ισχύ από 48 kW (65 PS) έως 110 kW (150 PS). Τέλος έχει καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας (cd = 0,28).

Το νέο FABIA διαθέτει εξαιρετικά υψηλό επίπεδο στρεπτικής ακαμψίας, το οποίο αυξάνει την ασφάλεια, βελτιώνει τον χειρισμό και εξασφαλίζει εξαιρετική αντοχή. Οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν σημαντικά πιο θερμής μορφής και υψηλής αντοχής ατσάλινα εξαρτήματα από ότι στο προηγούμενο μοντέλο.

Το εσωτερικό του νέου SKODA FABIA είναι πιο ευρύχωρο και διαθέτει επιπλέον χαρακτηριστικά άνεσης, επιτυγχάνοντας μια τέλεια ισορροπία μεταξύ συναισθηματικής σχεδίασης και εργονομίας. Υπάρχει μια ανεξάρτητη οθόνη του συστήματος Infotainment με διαστάσεις έως 9,2 ίντσες. Το ντεμπούτο τους στο νέο αυτοκίνητο κάνουν το θερμαινόμενο παρμπρίζ και τιμόνι. Συμμετρικός είναι ο πίνακας οργάνων. Κάτω από τη μεγάλη οθόνη του συστήματος Infotainment ξεχωρίζουν οι μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά.

Σημαντικό είναι ότι τα συστήματα infotainment είναι πάντα online. Με μια ενσωματωμένη eSIM, όλα έχουν αλλάξει. Το Amundsen, το κορυφαίο σύστημα, μπορεί να λειτουργήσει με αναγνώριση χειρονομιών (Gesture Control) και μέσω του ψηφιακού φωνητικού βοηθού Laura.

Ο νέος φωτισμός εσωτερικού περιβάλλοντος LED (στάνταρ στην Style) επιτρέπει στον οδηγό να φωτίζει το ταμπλό σε λευκό ή κόκκινο χρώμα. Η κεντρική κονσόλα και οι χειρολαβές της μπροστινής πόρτας μπορούν επίσης να φωτιστούν. Επιπλέον, ο φωτισμός εσωτερικού περιβάλλοντος περιλαμβάνει φώτα ανάγνωσης LED μπροστά και πίσω. Τα καθίσματα, τα οποία για πρώτη φορά διαθέτουν ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη, έχουν γκρι υφασμάτινη ταπετσαρία στο επίπεδο Active και έχουν επιπλέον γκρι ραφές στο FABIA Ambition. Στο επίπεδο εξοπλισμού Style η επένδυση των καθισμάτων είναι σε διχρωμία γκρι και μαύρο.

Το FABIA διαθέτει καλά ισορροπημένες αναλογίες, έντονα σχεδιασμένους προβολείς και πίσω φώτα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας LED. Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων – ψηφιακός στον προαιρετικό εξοπλισμό – και η οθόνη του συστήματος Infotainment τραβούν τα βλέμματα. Η ψυχαγωγία και η συνδεσιμότητα είναι τελευταίας τεχνολογίας.

Το μπροστινό μέρος του νέου FABIA χαρακτηρίζεται από αιχμηρούς, στενούς προβολείς που εκτείνονται σε μια εντυπωσιακή, εξαγωνική μάσκα. Τα φώτα μεσαίας και μεγάλης σκάλας και τα φώτα ημέρας διαθέτουν στάνταρ τεχνολογία LED, ενώ οι προαιρετικοί προβολείς full LED παρέχουν και προσαρμοζόμενες λειτουργίες φωτισμού. Τα σχεδίασης Crystal line πίσω φώτα διατίθενται επίσης σε έκδοση full LED, προαιρετικά.

Υπάρχει μια επιλογή από εννέα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των νέων μεταλλικών βαφών Phoenix Orange και Graphite Grey. Ως μέρος του Color Concept, το μεταλλικό Graphite Grey και το περλέ Magic Black μπορούν επίσης να επιλεγούν ως αντίθεση βαφής για την οροφή, τα καλύμματα των καθρεπτών και τις ζάντες αλουμινίου. Επίσης υπάρχει διαθέσιμη η γρίλια SKODA σε γκρι χρώμα. Η πανοραμική γυάλινη οροφή είναι ένα άλλο προαιρετικό χαρακτηριστικό.

Οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα το νέο Fabia με το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Η φιλοσοφία  της Skoda «Modern to feel» δεν περνάει απαρατήρητη. Τόσο το τιμόνι όσο και οι αναρτήσεις ξεχωρίζουν από τα πρώτα χιλιόμετρα που κάναμε. Εντυπωσιακές διαφορές με το απερχόμενο μοντέλο. Σίγουρα μέσα σε δύο ώρες δεν μπορείς να έχεις σφαιρική άποψη ωστόσο η πρώτη γεύση δείχνει ότι το αυτοκίνητο με τα σπορ χαρακτηριστικά  λειτουργικό και εύκολο στη χρήση.

Δεν θα αναφερθούμε σήμερα στις λεπτομέρειες του νέου Fabia. Θα έχουμε την ευκαιρία στη 2η γνωριμία μας να πούμε πολλά περισσότερα για το αυτοκίνητο του Group της VW που η ίδια η κατασκευάστρια εταιρία έχει επενδύσει αρκετά.

Οπτικά ξεχωρίζει. Οι επιλογές των τροχών περιλαμβάνουν χαλύβδινες ζάντες 14 ιντσών, ζάντες αλουμινίου Proxima και Procyon  ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορείτε να βρείτε ζάντες αλουμινίου Libra 18 ιντσών σε μαύρο χρώμα είναι η κορυφαία έκδοση.

Κινητήρες

Ο νέος κινητήρας στην κορυφή της γκάμας είναι ο 1.5 TSI με ισχύ 110 kW (150 PS) και 7-τάχυτο DSG στάνταρ. Μέχρι ισχύ 70 kW (95 PS), το FABIA συνοδεύεται από χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Για τον 1.0 TSI που παράγει 81 kW (110 PS), υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και DSG 7 σχέσεων. Όταν εφοδιάζεται με το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων-μια νέα επιλογή για τη γκάμα-αντί για το τυποποιημένο ρεζερβουάρ καυσίμου των 40 λίτρων, τέσσερις από τους πέντε κινητήρες μπορούν να επιτύχουν μέγιστη απόσταση άνω των 900 χιλιομέτρων.

Οι τρικύλινδροι κινητήρες MPI του FABIA με κυβισμό ενός λίτρου προέρχονται από τη γενιά EVO και είναι 4 kW ισχυρότεροι από τις προηγούμενες μονάδες ενώ επιτυγχάνουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

 

Τα νέο Fabia διαθέτει έως εννέα αερόσακοι ενώ επτά συστήματα υποβοήθησης κάνουν το ντεμπούτο τους στο FABIA . Τα νέα συστήματα είναι :Travel Assist, Park Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist, Front Assist με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών και Maneuver Assist.

Ανάλογα με τις προδιαγραφές, το νέο SKODA FABIA προσφέρει έως και 43 πρακτικές δυνατότητες που κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη — περισσότερες από ποτέ. Στο εσωτερικό του νέου Fabia θα βρείτε την ξύστρα πάγου στο πτερύγιο πλήρωσης καυσίμου (χρήσιμο εργαλείο όταν χιονίζει), τον μετρητή  βάθους πέλματος ελαστικών (ελάχιστοι ξέρουν πως χρησιμοποιείται) και την ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού ( πάντα χρειάζεται).

Τιμές και εκδόσεις

Per Hal

Skoda Fabia 4ης γενιάς: Ανεβάζει τον πήχη των απαιτήσεων-Πανελλαδική παρουσίαση gr.

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: