Έχοντας 50 χρόνια ιστορία και 50 χρόνια γνώσεις, αναμένεται στα μέσα Σεπτεμβρίου η 11η γενιά του Honda Civic .Ακολουθώντας την κουλτούρα εξέλιξης ενός συναρπαστικού Civic (‘Exhilarating Civic’), οι μηχανικοί εξέλιξης της Honda εστίασαν στον τρόπο που η εσωτερική και η εξωτερική διαμόρφωση μπορούν να συμβάλουν για τη δημιουργία μιας πιο άνετης και αναζωογονητικής εμπειρίας στο αυτοκίνητο που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των ιδιοκτητών του. Εφαρμόζοντας μία μοναδική, ανθρωποκεντρική προσέγγιση στη δυναμική, τη σχεδίαση και τη χρηστικότητα, η Honda έχει δημιουργήσει μία καμπίνα πιο άνετη, πιο ευρύχωρη και με μεγαλύτερη ορατότητα από ποτέ.
Η εφαρμογή της εξελικτικής προσέγγισης ‘Man-Maximum, Machine-Minimum’ (M/M) της Honda – η οποία βασίζεται στην αρχή ότι σκοπός της τεχνολογίας και της σχεδίασης είναι να εξυπηρετούν τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών – έχει αποφέρει μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Το Civic εμπνέει εμπιστοσύνη μέσω των σημείων επαφής, της συναρπαστικής και δυναμικής οδικής συμπεριφοράς και ενός ισχυρού και ταυτόχρονα αποδοτικού μηχανικού συνόλου κατάλληλου για όλες τις οδηγικές απαιτήσεις.
Η αποδεδειγμένη τεχνολογία e:HEV της Honda προσφέρεται στάνταρ, ολοκληρώνοντας την αποστολή της μάρκας να εξηλεκτρίσει όλα τα Ευρωπαϊκά mainstream μοντέλα της μέχρι τα τέλη του 2022. Το υβριδικό κινητήριο σύνολο χρησιμοποιεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι λειτουργούν μαζί με έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Αυτό προσφέρει εντυπωσιακή συνολική απόδοση, χάρη στην εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα, τη θερμική αποδοτικότητα και τη ροπή του.
Έχοντας προσαρμοστεί ειδικά για χρήση στο νέο Civic, το σύστημα e:HEV λειτουργεί πιο ομαλά προσφέροντας ενισχυμένη αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης με εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.
Στόχος του νέου Honda Civic είναι να προσελκύσει όσους αναζητούν ένα δυναμικό και με καλή απόκριση αυτοκίνητο στην κατηγορία αυτή. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV, το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και η βελτιωμένη ανάρτηση συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν τα ανώτερα επίπεδα απόδοσης, δυναμικής απόκρισης και πληροφόρησης που ήταν ανέκαθεν στοιχεία κλειδιά στην απήχηση του Civic.
Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχει σχεδιαστεί με σκοπό τη βελτίωση της άνεσης, της ευκολίας και της ασφάλειας, με το Apple CarPlay και το Android Auto να διατίθενται στάνταρ. Για πρώτο φορά στο Civic, οι κορυφαίες εκδόσεις Advance θα είναι εξοπλισμένες με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.2” που προσφέρει στους χρήστες μία σειρά από προσαρμόσιμες ενδείξεις για την απεικόνιση των πλέον σχετικών γι’ αυτούς πληροφοριών.
Το νέο Civic περιλαμβάνει επίσης τη διευρυμένη σουίτα προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού SENSING της Honda, που έχουν βελτιωθεί ειδικά γι’ αυτό το νέο μοντέλο. Η εισαγωγή νέων, έξυπνων βοηθημάτων οδηγού και τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας, πλέον του αυξημένου αριθμού αερόσακων και των νέων δομικών στοιχείων που έχουν σχεδιαστεί για μεγαλύτερη προστασία στις συγκρούσεις, εξασφαλίζουν βέλτιστη ασφάλεια τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.
Στη φάση σχεδιασμού του νέου Civic, οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα ικανοποιούσε την επιθυμία των καταναλωτών για συναισθηματικό στυλ και δυναμική αίσθηση. Εκφράζοντας την εξελικτική φιλοσοφία ‘Exhilarating Civic’ της Honda για τη δημιουργία ενός συναρπαστικού Civic, το αποτέλεσμα είναι μία εξελιγμένη σιλουέτα με απλά και ραφιναρισμένα σχεδιαστικά στοιχεία τα οποία αναβαθμίζουν τη συνολική οδηγική εμπειρία.
Το στυλ του Civic αποπνέει τη διακριτική και κομψή αισθητική που είδαμε σε άλλα πρόσφατα μοντέλα της Honda. Το νέο Civic υιοθετεί μία πιο καθαρή γραμμή οροφής και μία χαμηλωμένη μεσαία γραμμή που αυξάνει τις γυάλινες επιφάνειες, διαμορφώνοντας μία απίστευτη ευρύχωρη και ευάερη καμπίνα.
Επιδιώκοντας μία πιο σπορ, τύπου coupe αισθητική, το μεταξόνιο του νέου Civic είναι κατά 35mm μεγαλύτερο από του προηγούμενου μοντέλου, αλλά με μικρότερο κατά 20mm πίσω πρόβολο και μειωμένο συνολικό ύψος. Το υψηλότερο σημείο της γραμμής οροφής έχει τοποθετηθεί πιο μπροστά συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, με μια ήπια κλίση της πίσω πόρτας να ολοκληρώνει την κομψή εμφάνιση. Η πίσω πόρτα από ρητίνη – προϊόν μιας νέας τεχνολογίας κατασκευής – είναι κατά 20% ελαφρύτερη από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου και συνεισφέρει στο να μην επηρεάζεται ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών παρά την κεκλιμένη γραμμή οροφής.
Στο εμπρός τμήμα του Civic, η σχεδίαση του προφυλακτήρα είναι πιο αιχμηρή από του προηγούμενου μοντέλου. Τα πίσω άκρα του καπό έχουν χαμηλώσει κατά 25mm, με τις κολόνες A να έχουν τοποθετηθεί κατά 50mm πιο πίσω, προκειμένου να βρίσκονται στην ίδια ευθεία με το κέντρο των εμπρός τροχών.
Παρά το φαρδύτερο μετατρόχιο, το συνολικό πλάτος του οχήματος παραμένει στα 1.800mm, που είναι το ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου.
Για πρώτη φορά σε Civic, έχει εφαρμοστεί τεχνολογία συγκόλλησης μέσω λέιζερ στην οροφή. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία κατασκευής επέτρεψε στην οροφή και τα πλαϊνά πάνελ να τοποθετηθούν πιο κοντά μεταξύ τους, ενισχύοντας την premium εμφάνιση και αίσθηση του αυτοκινήτου. Αυτό είναι αποτέλεσμα της τεχνικής συγκόλλησης η οποία καταργεί την ανάγκη για τοποθέτηση μιας διακοσμητικής λωρίδας σε όλο το μήκος της οροφής.
Το εσωτερικό υιοθετεί την ίδια απέριττη, σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία με το εξωτερικό. Η εστιασμένη στον χρήστη διάταξη περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας υλικά και έναν πίνακα οργάνων όπου λείπει κάθε τι περιττό. Απτικές επιφάνειες αναβαθμίζουν περαιτέρω την εμπειρία των οδηγών και των επιβατών, με τη δύναμη που ασκείται στους διακόπτες να έχει μειωθεί ώστε να επιτυγχάνεται μια αίσθηση της ανάλογη με εκείνη που συναντάμε σε οικιακές συσκευές υψηλής τεχνολογίας.
Η κομψή και ταυτόχρονα πρακτική σχεδίαση και διάταξη της κεντρικής κονσόλας περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες τοποθετημένες παράλληλα με τον επιλογέα ταχυτήτων, μπροστά από τον οποίο υπάρχει ένα μεγάλο ράφι που μπορεί να φιλοξενήσει το μεγαλύτερο smartphone της Apple. Οι μαύρες επιφάνειες εναπόθεσης αντικειμένων της κεντρικής κονσόλας (και στις εσωτερικές επενδύσεις θυρών στις εκδόσεις Advance) φέρουν επικάλυψη ανθεκτική στις γρατζουνιές και τις δαχτυλιές, που εξασφαλίζει ένα διαχρονικά όμορφο φινίρισμα. Ο ευρύχωρος κεντρικός αποθηκευτικός χώρος περιλαμβάνει τώρα ένα υποβραχιόνιο με μηχανισμό που ανοίγει αυτόματα το πάνω τμήμα κατά 60 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να μη χρειάζεται να στρίβουν το σώμα τους για να σηκώνουν το κάλυμμα.
Εστιάζοντας, σε κάθε περίπτωση, στη μείωση του θορύβου και στην κατάργηση κάθε τι περιττού, οι σχεδιαστές τοποθέτησαν καινοτόμους αεραγωγούς που επιτρέπουν μία ευρύτερη και λιγότερο ενοχλητική ροή αέρα σε όλη τη καμπίνα. Μία premium εμφάνιση επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός μοτίβου πλέγματος σε όλο το άνοιγμα του αεραγωγού.
Τα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και τη λειτουργικότητα. Τόσο οι υφασμάτινες όσο και οι δερμάτινες εκδόσεις αποτελούνται από ένα παχύ υλικό που δεν ζαρώνει, και που προσφέρει ένα φινίρισμα απέριττης πολυτέλειας. Το πίσω πλαίσιο του μπροστινού καθίσματος έχει δημιουργηθεί με ένα μονοκόμματο υλικό, συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη θέα από πίσω. Διατίθενται δύο σχέδια καθισμάτων: μαύρα με λεπτομέρειες χωρίς ραφές και μαύρα με λευκή ραφή. Τα υφασμάτινα καθίσματα είναι στάνταρ στις εκδόσεις Elegance, ενώ η ανώτερη έκδοση Sport διατίθεται με ένα συνδυασμό υφάσματος και δέρματος, στάνταρ, με τις εκδόσεις Advance να προσφέρουν πλήρως δερμάτινη ταπετσαρία.
Το νέο μοντέλο θα είναι το πρώτο Civic που υιοθετεί το κάθισμα σταθεροποίησης σώματος (Body Stabilising Seat) της Honda για τους εμπρός επιβάτες. Το κάθισμα περιλαμβάνει μία επίπεδη δομή ρητίνης για να υποστηρίζει ολόκληρο το κάτω μέρους του σώματος των επιβατών, από τη λεκάνη μέχρι την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης, για μεγαλύτερη σταθερότητα και στήριξη.
Η αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος σε ποσοστό 19% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο βελτιώνει τη σταθερότητα στις στροφές, Για να αυξήσει την ακαμψία του αμαξώματος, η Honda έχει υιοθετήσει ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων δομών ώστε να αυξηθεί η αντοχή στην κάμψη και τη στρέψη.
Αναβαθμισμένη υβριδική τεχνολογία προσφέρει ανώτερα επίπεδα ποιοτικής λειτουργίας και αποδοτικότητας σε πραγματικές συνθήκες.Το υβριδικό σύστημα e:HEV αποδίδει συνολική ισχύ 135KW/184PS και ροπή 315 Nm. Ο νέος κινητήρας 2,0 λίτρων άμεσου ψεκασμού συνεισφέρει στη δημιουργία του πιο ισχυρού μέχρι σήμερα συστήματος e:HEV . Οι εκπομπές ρύπων είναι από 108 g/km (WLTP) και η κατανάλωση καυσίμου από 4,7 L/100km (WLTP).
Για σπορ οδήγηση σε δρόμους με στροφές, οι μηχανικοί της Honda έχουν εξελίξει το σύστημα ‘winding road detection system’. Αυτό εξασφαλίζει ότι το όχημα βρίσκεται στο πιο κατάλληλο drive mode για βελτίωση της απόκρισης και μείωση των περιττών και συχνών εναλλαγών μεταξύ των drive modes. Σε αυτό το σενάριο, εφαρμόζεται επίσης ένα ισχυρότερο επίπεδο επιβράδυνσης για αύξηση της πληροφόρησης του οδηγού. Στις υψηλές ταχύτητες και στο Engine Drive, το σύστημα προσφέρει άμεση επιτάχυνση, παρέχοντας υψηλή ροπή στα υψηλότερα φορτία χάρη στην τεχνολογία άμεσου ψεκασμού.
Με τη βοήθεια ενός επιλογέα, οι χρήστες μπορούν να αλλάζουν απρόσκοπτα μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: ‘Normal’, ‘Sport’, ‘Eco’ και ‘Individual’. Το Sport βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι και την απόδοση, ενώ το Eco προσαρμόζει την απόκριση του γκαζιού με γνώμονα τη βελτιωμένη κατανάλωση. Το νέο πρόγραμμα Individual επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά του Civic ώστε να ταιριάζουν στο δικό τους οδηγικό στιλ, συμπεριλαμβανομένου του βάρους του τιμονιού και της απόκρισης του γκαζιού. Οποιαδήποτε στιγμή, οι χρήστες μπορούν να επιστρέψουν στο πρόγραμμα Normal, όπου το αυτοκίνητο προσφέρει ένα set-up που ισορροπεί ανάμεσα στην υψηλή απόδοση ισχύος και την αποδοτικότητα καυσίμου.
Περισσότερα όταν έρθει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Θα το οδηγήσουμε και θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Per Hal
Οι τιμές λιανικής του πολυαναμενόμενου Honda Civic e:HEV διαμορφώνονται ως εξής:
Civic e:HEV MY23 ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ
CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT ELEGANCE MY23 41.500
CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT SPORT MY23 43.500
CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT ADVANCE MY23 47.700
Στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022 αναμένεται στην Ελλάδα το Civic της 11ης γενιάς gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER