Στη Μαλαισία όλο το «τσίρκο» της F1

Μετά τη Σιγκαπούρη σειρά έχει η Μαλαισία. Και αν με ρωτήσετε ποιο είναι το κοινό σημείο ανάμεσα σ αυτές τις δύο χώρες θα σας πω μόνο μια λέξη. ΥΓΡΑΣΙΑ

Η πίστα στο Grand Prix της Μαλαισίας έχει υγρασία περίπου 80%. Και εκτός από την υγρασία οι ειδικοί της Pirelli έχουν να αντιμετωπίσουν και τις ξαφνικές τροπικές καταιγίδες. Από την άλλη πλευρά η πίστα της Σεπάνγκ είναι τελείως διαφορετική με υψηλές ταχύτητες και παρατεταμένες καμπές όπως και υψηλές θερμοκρασίες.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους που επελέγησαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της Pirelli: (P Zero σκληρή με πορτοκαλί σιρίτι, P Zero μέση με άσπρο σιρίτι, P Zero μαλακή με κίτρινο σιρίτι). Είναι η πρώτη φορά μετά το Σίλβερστον που γίνεται αυτή η επιλογή. Επιπλέον για πρώτη φορά μετά τον Καναδά πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα η πιο σκληρή από τις διαθέσιμες γόμες (υποχρεωτικά 2 από τα 13 σετ είναι σκληρής γόμας).  Έχει στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας γι’ αυτό η πίστα έκλεισε τρεις μήνες νωρίτερα φέτος. Πιθανόν η τραχύτητα της ασφάλτου να είναι μειωμένη. Στο παρελθόν η υψηλή τραχύτητα υπήρξε ένα τυπικό χαρακτηριστικό της πίστας στη Σεπάνγκ.

Οι πιλότοι της F1 που κάνουν δοκιμές έχουν στα υπόψη τους ότι η  θερμοκρασία οδοστρώματος είναι πάντα υψηλή. Αν δεν βρέξει μπορείς να ψήσεις αυγό στην άσφαλτο.

Στο παρελθόν η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ήταν υψηλές και αυτό οδηγούσε σε αγώνα με πολλά πιτ στοπ.

Η δυνατή βροχή είναι συχνό φαινόμενο στο Μαλαισιανό Grand Prix μάλιστα στο παρελθόν έχει οδηγήσει και σε κόκκινη σημαία. Λόγω βροχής η γόμα στρώνεται στην αγωνιστική γραμμή ξεπλένεται και αυτό επηρεάζει την βελτίωση του κρατήματος πίστας κατά τη διάρκεια του τριημέρου.

Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης είναι σημαντικός παράγοντας λόγω υψηλών θερμοκρασιών σε ατμόσφαιρα και οδόστρωμα.

Η Σεπάνγκ σαν διαδρομή έχει πολλές διακυμάνσεις με γρήγορες καμπές που δημιουργούν μεγάλα πλευρικά φορτία.

Το εμπρός αριστερά ελαστικό πιέζεται περισσότερο και αυτό περιορίζει τελικά την απόσταση που διανύει ο οδηγός μ’ ένα σετ.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

  • Πορτοκαλί, σκληρή: Πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα καθώς όλοι πήραν υποχρεωτικά 2 σετ.
  • Λευκή, μέση: Θα είναι το κλειδί για μια ευέλικτη στρατηγική που πολλές φορές έχει αποτέλεσμα στη Σεπάνγκ.
  • Κίτρινη, μαλακή: Είναι μαλακή γόμα αλλά δουλεύει καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες οπότε θα χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στη Μαλαισία.

 

 

Τον περσινό αγώνα κέρδισε ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel ακολουθώντας στρατηγική 2 αλλαγών.

Φέτος έχουν γίνει μερικές αλλαγές στην πίστα.

Και αυτές είναι το  νέο οδόστρωμα και νέο σύστημα απαγωγής νερού, νέα κέρμπ και ξανασχεδιασμένοι χώροι διαφυγής.

Στη Μαλαισία όλο το «τσίρκο» της F1

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: