Στην ηλιόλουστη Malaga η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού Jeep Avenger

Αποστολή στα Malaga: Του Π.Χαλάτση

Στην Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου 100% ηλεκτρικού Jeep Avenger, που έγινε πριν από λίγες ημέρες (20/4) στην ηλιόλουστη Malaga τα στελέχη της Stellantis ανέπτυξαν όλα εκεί τα σημαντικά στοιχεία που κάνει το αυτοκίνητο ξεχωριστό.

Το Avenger είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) στην ιστορία της μάρκας. H παρουσίαση του Jeep Avenger στην Ευρώπη σηματοδοτεί την επόμενη φάση εξηλεκτρισμόύ της μάρκας, η οποία έως το 2025 θα διαθέτει τέσσερα BEV στην γκάμα της. Μέχρι το 2030, το σύνολο των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, με τη μάρκα να συμβάλει καθοριστικά στους στόχους για την ουδετερότητα άνθρακα της Stellantis.

Μόλις φθάσαμε στο αεροδρόμιο της Malaga βρεθήκαμε στο χώρο του πάρκινγκ που η Jeep είχε παρατάξει όλον τον ηλεκτρικό στόλο και τα Avenger.

Εξωτερικά τα αυτοκίνητα έχουν όλα τα χαρακτηριστικά της αμερικάνικης φίρμας. Ωστόσο οι γραμμές είναι πιο μοντέρνες και πιο ελκυστικές.

Οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν ακόμα πιο δυναμικές τις αναλογίες του. Οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (κατ’ ελάχιστο 200χλστ.) προσφέρουν εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), οι οποίες είναι απαραίτητες για τις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμες ακόμα και στις αστικές συνθήκες.

Πριν κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το Avenger είναι ένα αυθεντικό Jeep που ακολουθεί το σύγχρονο ρεύμα της ηλεκτροκίνησης.

Στην Ισπανία όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση υπήρχαν αρκετά Avenger σε διάφορα χρώματα αλλά όλα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Το σημαντικό είναι ότι όλα εξοπλίζονται με το σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Selec-Terrain και με το σύστημα Hill Descent Control.

Αυτό βοηθάει το αυτοκίνητο να κινηθεί άνετα και σε συνθήκες που μόνο 4Χ4 μπορούσαν να κινηθούν με ασφάλεια. Το σύστημα Selec-Terrain δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αποφασίσει ποια επιλογή θα επιλέξει για να κινηθεί με ασφάλεια. Το σύστημα αυτό έχει τις επιλογές Νormal για καθημερινή οδήγηση, το Eco για μεγαλύτερη αυτονομία και Sport. Επίσης ο οδηγός επιλέξει το σύστημα για κίνηση στο χιόνι (snow) το Mud για λάσπη και το Sand για άμμο.

Χωρίς να χρονοτριβούμε ξεκινήσαμε με τα αθόρυβα Avenger για την πρώτη οδηγική εμπειρία. Πατήσαμε το κουμπί της εκκίνησης και ξεκινήσαμε αρχικά να οδηγήσουμε στη εθνική οδό, στη συνέχεια στα βουνά με συνεχόμενες στροφές και για λίγα χιλιόμετρα στο χώμα.

Οδηγικά το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ με καλή πληροφόρηση, η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου είναι προοδευτική. Στις στροφές δεν παίρνει κλίσεις ενώ κινείται με απόλυτη ασφάλεια. Έχε σχεδιασθεί πάνω στην πλατφόρμα e-CMP2, με το 60% των στοιχείων της να είναι αποκλειστικά για το μοντέλο της Jeep. Παρά το μεγάλος ύψος του από το έδαφος η αεροδυναμική του είναι καλή ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι cd 0,33.

Από το έδαφος απέχει 200 χλστ ενώ οι γωνίες προσέγγισης είναι (20 μοίρες), η ράμπα (20 μοίρες) και η γωνία διαφυγής (32 μοίρες). Περιμετρικά το αμάξωμα προστατεύεται από μαύρη πλαστική επένδυση, ενώ διαθέτει ποδιές εμπρός-πίσω.

Διαστάσεις

Το μήκος του Avenger είναι 4.084 χλστ. (16εκατ. μικρότερο σε σύγκριση με το Renegade), το πλάτος είναι 1.776 χλστ και το ύψος 1.528 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος στο σημείο των αναρτήσεων φτάνει τα 20,9εκ. και στην προστατευτική ποδιά της μπαταρίας τα 22,3εκ ενώ έχει πολύ μικρή διάμετρο στροφής (μόλις 10,5μ.) για μέγιστη ευελιξία.

Στο εσωτερικό είναι ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών «φιλοξενεί» 380 λίτρα. Θεωρείται  από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το κατώφλι φόρτωσης έχει κατέβει στα 720 χλστ., ενώ το πλάτος του ανοίγματος ξεπερνά το 1 μέτρο.

Η εμπειρία μας στη Malaga μπορεί να μην ήταν μεγάλη ωστόσο ήταν εποικοδομητική. Οι Ισπανοί μόνιμοι κάτοικοι – υπήρχαν ήδη χιλιάδες τουρίστες στις παραλίες- ρωτούσαν διαρκώς όποιον δημοσιογράφο έβρισκαν αν το αυτοκίνητο εξακολουθεί να έχει τις αρετές των Jeep αλλά και ποια είναι η αυτονομία του.

Η απάντηση είναι ότι είναι το ίδιο με τα Jeep που γνωρίζουμε. Ποιοτικά είναι ίσως  καλύτερο ενώ τεχνολογικά είναι προηγμένο και ασφαλές.

Όταν ξεκινήσαμε να οδηγούμε το χρυσαφί Avenger στο καντράν του οδηγού έγραφε ότι οι μπαταρίες  ήταν φορτισμένες κατά 90% και η αυτονομία του ήταν για 400 χιλιόμετρα. Οι κατασκευαστές λένε ότι το Avenger σε αστικές συνθήκες η αυτονομία φτάνει και τα 550 χλμ. Θεωρητικά από τα χιλιόμετρα που κάναμε μάλλον ήταν αδύνατον να κάναμε περισσότερα από 400 χλμ. Βέβαια σημαντικό ρόλο στην αυτονομία παίζουν οι κυκλοφοριακές συνθήκες αλλά και ο τρόπος που οδηγείς.

Το νέας γενιάς σύστημα των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής. Η ονομασία του νέου ηλεκτροκινητήρα είναι Μ3.

Αυτονομία

Νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh που κατασκευάζεται από τη Stellantis. Προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και εξασφαλίζει στο Avenger 400χλμ. αυτονομίας σε μικτές συνθήκες WLTP και 550χλμ. σε αστικές συνθήκες.

Ειδικότερα για την αυτονομία, σε σχέση με την πλατφόρμα eCMP πρώτης γενιάς, το νέο σύνολο του Avenger προσφέρει σημαντικά υψηλότερη αυτονομία λόγω: +5% του νέου ηλεκτρικού κινητήρα, +12% λόγω της νέας μπαταρίας, +8% για λοιπούς λόγους (καλύτερη αεροδυναμική, βελτιστοποίηση του κιβωτίου, μικρότερη αντίσταση κύλισης από τα ελαστικά, κ.α.)

Επίσης λόγω της std αντλίας θερμότητας υπάρχει αύξηση 10% της αυτονομίας σε ψυχρές/ζεστές συνθήκες. Το Avenger έχει τρία προγράμματα λειτουργίας, ECO (με απόδοση 60kW / 180Nm), Normal (με απόδοση 80kW / 220 Nm) και Sport (115kW / 260Nm)  βγαίνει αυτόματα εκτός για πλήρη ισχύ εκτός σε περίπτωση kick down

Παράλληλα υπάρχουν διαθέσιμα δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας (Normal, -0,6m/s2, 15kw, 35 Nm και Plus -1,2m/s2, 45kW, 70Nm)

Η νέα μπαταρία που πέρασε με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά συμπαγής και δεν μειώνει το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο. Παράλληλα προστατεύεται ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και μεταλλικές προστατευτικές ποδιές. Το βάρος της μπαταρίας είναι 320 κιλά, ενώ το συνολικό βάρος περιορίζεται στα 1.500 κιλά.

Τα 30 χιλιόμετρα είναι η μέση απόσταση που καλύπτει σε καθημερινή βάση ένας Ευρωπαίος . Το Avenger μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη αυτονομία σε μόλις 3 λεπτά μέσω φορτιστή DC 100 kW. Στον ίδιο φορτιστή, το επίπεδο από το 20% στο 80% ανεβαίνει σε μόλις 24 λεπτά. Αντίστοιχα με φορτιστή AC ισχύος 11 kW, η φόρτιση (0% — 100%) διαρκεί 5,5 ώρες.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger είναι μια καλή επιλογή για τους ευρωπαίους καταναλωτές. Προσφέρει τεχνολογία αιχμής, πλούσιους χώρους, άνεση, αλλά και ευχάριστο χαρακτήρα.

Το Avenger που κατασκευάζεται στην Ευρώπη και εφοδιάζεται με στοιχεία όπως:

  • Πρακτικό design: To Avenger διαθέτει προστασία 360ο του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων και των φωτιστικών σωμάτων, ενώ οι προστατευτικές ποδιές είναι από υλικό με ενσωματωμένη τη χρωστική ουσία, έτσι ώστε να μην χαράσσονται.
  • Συμπαγείς διαστάσεις: Με 4,08 μέτρα, το πλέον συμπαγές Jeep διαθέτει χώρους για πέντε άτομα και τις αποσκευές τους.
  • Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό: Το εσωτερικό του Jeep Avenger ακολουθεί τη φιλοσοφία “design to function” προσφέροντας πολλαπλές θέσεις με συνολική χωρητικότητα 34 λίτρων για αντικείμενα στην καμπίνα. Κάθε σημείο σχεδιάστηκε ώστε να είναι απόλυτα λειτουργικό, ενώ ο χώρος αποσκευών που έχει πλάτος 1 μέτρο είναι ευρύχωρος, αλλά και εξαιρετικά πρακτικός.
  • Φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα κίνησης: Το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger διαθέτει αυτονομία 400χλμ. σε μικτές συνθήκες WLTP και έως 550χλμ. σε αστικές συνθήκες. Το σύστημα φόρτισης που διαθέτει επιτρέπει την φόρτιση από το 20% στο 80% σε μόλις 24 λεπτά, ενώ σε μόλις 3 λεπτά μπορεί να ανακτήσει αυτονομία 30χλμ.
  • Τεχνολογία αιχμής: Η δυνατότητα κίνησης σε κάθε είδους διαδρομή αποτελεί το χαρακτηριστικό του Avenger. Εφοδιασμένο με μια πλήρη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) διαθέτει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, αλλά και για πρώτη φορά σε ένα προσθιοκίνητο Jeep τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control.
  • Κορυφαία συνδεσιμότητα: Εφοδιασμένο με το σύστημα infotainment Uconnect με την οθόνη αφής των 10,25’’ και ψηφιακό πίνακα οργάνων (7’’ ή 10,25’’ ανάλογα με την έκδοση), το Avenger εξασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα μέσω και των εφαρμογών mirroring, Android Auto και Apple CarPlay. Την ίδια στιγμή οι υπηρεσίες UconnectTM Services επιτρέπουν τον έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου (φόρτιση, σύστημα κλιματισμού, κλείδωμα, κτλ.) από απόσταση, μέσω του smartphone του χρήστη.

Με στόχο να μειωθούν οι ζημιές που προκύπτουν από συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα, οι οποίες αντιστοιχούν στο 70% των περιπτώσεων στην Ευρώπη, το Avenger διαθέτει περιμετρικά (360ο) προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης προστατεύονται χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα. Αυτά τα στοιχεία υπολογίζεται ότι μπορούν να μειώσουν το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ.  Επίσης οι ποδιές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένες από πολυμερές υλικό με ενσωματωμένο το χρώμα, έτσι ώστε ακόμα και να χαραχθούν η ζημιά δεν είναι εμφανής.

Στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα επίσης σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, με 34 λίτρα χωρητικότητας, εντυπωσιακή τιμή σε σχέση με τα 15 λίτρα που κατά μέσο όρο προσφέρει ο ανταγωνισμός στην κατηγορία. Η κεντρική κονσόλα μετακινείται ώστε να φιλοξενεί αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, ενώ επιπλέον χώρος υπάρχει κάτω από τα κουμπιά του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος προστατεύεται από ένα μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Σε αυτό το χώρο ένα κινητό μπορεί να φορτίζει και ταυτόχρονα να χωρά και ένα μπουκάλι 1,5 λίτρων.

Στην ελληνική αγορά το Avenger είναι διαθέσιμο με τιμές από 27.500 ευρώ ενώ έχει 4ετή εργοστασιακή εγγύηση / υπηρεσία οδικής με ισχύ έως 160.000χλμ. Η εγγύηση για την μπαταρία είναι 8ετής με ισχύ έως 160.000χλμ. Ωστόσο η διάθεση του θα ξεκινήσει τον Ιούνιο 2023.

Στην ηλιόλουστη Malaga η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού Jeep Avenger gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: