Το ενδεχόμενο κατασκευής υδατοδρομίου στη Χερσόνησο αναμένεται να τεθεί επί τάπητος στην συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στο Λιμενικό Ταμείο Χερσονήσου με την διοίκηση της… εταιρίας Hellenic Sea Planes που συνεχίζει τις επαφές σε ολόκληρη τη χώρα με σκοπό την ανάπτυξη υποδομών για τα υδροπλάνα.
Η εταιρία που έχει εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Κρήτη έχει ως στόχο την ανάπτυξη συνολικά 100 υδατοδρομίων μέχρι την έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν του 2014 και άλλα τόσα το επόμενο έτος.
Συγκεκριμένα η εταιρεία σχεδιάζει:
- Το Μητροπολιτικό υδατοδρόμιο στο Φαληρικό Δέλτα, δυνατότητας 60 θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων(επιβίβαση και αποβίβαση), υποστηρικτικές υποδομές και υπόστεγο συντήρησης.
- Εννέα κεντρικά υδατοδρόμια (hubs) δυνατότητας 10-15 θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων(επιβίβαση και αποβίβαση), υποστηρικτικές υποδομές και υπόστεγο συντήρησης: Βόρεια Ελλάδα, Βόλο, Κρήτη, Δωδεκάνησα, Πάτρα, Ν. Αιγαίο, Θεσσαλονίκη, Β. Αιγαίο, Ιόνιο.
- Ενενήντα περιφερειακά υδατοδρόμια δυνατότητας 1-5 θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων(επιβίβαση και αποβίβαση)
- Κεντρική μονάδα επισκευής, συντήρησης και φύλαξης υδροπλάνων
Η Hellenic Seaplanes έχει στο σχεδιασμό της να ξεκινήσει με 10 + 10 υδροπλάνα το 2014 και να πραγματοποιεί 1.500 -1.700 πτήσεις την εβδομάδα την καλοκαιρινή περίοδο. Οι πτήσεις θα έχουν χρονική διάρκεια από 15 έως 45 λεπτά με δυνατότητα εναλλαγής σε κεντρικό υδατοδρόμιο (hub) για μεγαλύτερες αποστάσεις.
Τα υδροπλάνα 400 μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες και αναπτύσσουν ταχύτητα 160 κόμβων (250 χιλιόμετρα), δεν επηρεάζονται από την κατάσταση της θάλασσας, αφού μπορούν ανά πάσα στιγμή να προσθαλασσώνονται στο υπήνεμο – το προστατευόμενο μέρος – των νησιών. Στα θετικά τους είναι και το γεγονός πως οι πτήσεις τους δεν εξαρτώνται από τους δυνατούς ανέμους και μπορούν να προσθαλασσώνονται με κύμα έως και 1,5 μέτρα.
Οι πτήσεις της Hellenic Seaplanes θα πραγματοποιούνται σε ετήσια βάση οι οποίες θα είναι επιβατικές και μεταφορές προϊόντων, πτήσεις έρευνας, διάσωσης, πυρόσβεσης ή περιηγητικές. Στα πλαίσια της λειτουργίας της εταιρείας είναι και οι αεροδιακομιδές ασθενών από απομονωμένες περιοχές και το συγκεκριμένο αεροσκάφος μπορεί να μετατραπεί σε νοσοκομειακό με 4 φορεία. Όσο αφορά το κόστος των δρομολογίων ανάλογα με τον προορισμό θα κυμαίνεται από 35 ευρώ μέχρι 135 ευρώ, ενδιάμεσα δηλαδή από ναύλους πλοίων και αεροσκαφών.
Tags: ΑΙΓΑΙΟ, Ελλάδα, ευρώ, θάλασσα, Θεσσαλονίκη, Ιόνιο, κόστος, Κρήτη, Πάτρα, σήμερα