Μετά απο τέσσερα χρόνια απουσίας λόγω των μέτρων που ίσχυαν για τον κορονοϊό η F1 επιστρέφει στο International Circuit στη Shanghai. Ετοιμασθείτε για ένα νέο αγωνιστικό τριήμερο με πρωινά ξυπνήματα αν θέλετε φυσικά να παρακολουθήσετε το 5ο Grand Prix της χρονιάς και είστε συνδρομητής του Ant1+ η του F1 TV Pro.
Αύριο Παρασκευή,19 Απριλίου, ξεκινούν στο International Circuit Shanghai τα ανεπίσημα δοκιμαστικά ενώ σ’ αυτόν τον αγώνα το ενδιαφέρον θα είναι ακόμη μεγαλύτερο αφού θα έχουμε και ένα βαθμολογημένο Sprint.
Τελευταία φορά που έγινε αγώνας Grand Prix της F1 στην Κίνα ήταν το 2019. Μετά ξεκίνησε η πανδημία και η Παγκόσμια Ομοσπονδία αθλητισμού έβγαλε από το αγωνιστικό καλεντάρι την Κίνα.
Επιστροφή λοιπόν το 2024 στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Σαγκάης όπου για πρώτη φορά αγώνας της F1 έγινε πριν από 20 χρόνια. Ήταν Σεπτέμβριος του 2004 όταν η Κίνα πανηγύρισε την είσοδό της στο ημερολόγιο Παγκοσμίου Πρωταθλήματος σε μια πίστα που σχεδιάστηκε από τον Hermann Tilke. Μέχρι σήμερα στην πίστα που έχει μήκος 5.451 km, έχουν διεξαχθεί και τα 16 Κινέζικα GP. Οι αγωνιζόμενοι την Κυριακή θα καλύψουν σε 56 γύρους 305.066 km. Το ρεκόρ πίστας κατέχει από το 2004 ο Michael Schumacher με χρόνο 1.32.238.
Το περίγραμμά του Circuit στη Shanghai, βασίζεται στον κινεζικό χαρακτήρα «shang», που σημαίνει «από ψηλά». Η πίστα διαθέτει 16 στροφές, πολλές από τις οποίες είναι πολύ αργές, όπως για παράδειγμα το τμήμα στροφών 1 έως 3 και 6 έως 14. Άλλες στροφές όπως οι 7 και 8 είναι υψηλής ταχύτητας,. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, στις οποίες έχουμε αντίστοιχες ζώνες DRS. Η πρώτη στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και η άλλη στην πίσω ευθεία μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου που εκτείνεται από τη στροφή 13, η οποία είναι ελαφρώς κεκλιμένη (οβάλ), ως την στροφή 14.
Με βάση προσομοιώσεις και προηγούμενα δεδομένα, τα ελαστικά υπόκεινται σε μέσες δυνάμεις τόσο πλευρικές, όσο και διαμήκεις. Φθείρεται περισσότερο το εξωτερικό του ελαστικού, ειδικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου.
Η τριάδα ελαστικών που επιλέχθηκε για τη Σαγκάη πριν το ξεκίνημα της σεζόν, στηρίζεται στις μεσαίες γόμες της γκάμας: Η C2 είναι η σκληρή γόμα, η C3 είναι η μέση γόμα και η C4 είναι η μαλακή γόμα. Ονομαστικά, πρόκειται για ίδια επιλογή με το 2019, αλλά τα δεδομένα είναι πολύ διαφορετικά. Πριν από πέντε χρόνια χρησιμοποιούνταν ελαστικά 13 ιντσών στην προηγούμενη γενιά μονοθεσίων, η οποία είχε επίπεδο δάπεδο και εντελώς διαφορετική αεροδυναμική απόδοση από το σημερινό μονοθέσιο.
Στην πραγματικότητα, είναι ένα ξεκίνημα από το μηδέν για τους οδηγούς, τις ομάδες και την Pirelli, δεδομένου ότι οι αναφορές είναι πολύ ασαφείς.
Το Κινεζικό Grand Prix είναι ο πρώτος από τους πέντε φετινούς αγώνες όπου θα έχουμε Sprint.
Αύριο Παρασκευή (06.30 ώρα Ελλάδος) θα γίνει το Practice 1.
Την ίδια ημέρα στις 10.30 θα γίνει το Sprint Qualifying.
Το Σάββατο (20/4) στις 06.00 τα ξημερώματα θα γίνει το βαθμολογημένο Sprint και στις 10.00 το πρωί θα γίνει το Qualifying όπου ο πιο γρήγορος θα είναι και ο Poleman της Κυριακής. Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 10 το πρωί ώρα Ελλάδος. Τον αγώνα η ελεύθερη τηλεόραση του Ant θα τον δείξει μαγνητοσκοπημένο στις 16.30 το απόγευμα.
Λίγα λόγια για τον αγώνα
Το καθεστώς Parc Ferme πλέον χωρίζεται σε δύο μέρη: Το ένα καλύπτει το Sprint Qualifying και τον αγώνα Sprint. Το δεύτερο ξεκινά πριν τις κατατακτήριες δοκιμές αγώνα το Σάββατο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή για να μπορέσουν πιλότοι και μηχανικοί να βρουν το σωστό σετάρισμα στο μονοθέσιο και να αξιολογήσουν την αντοχή των ελαστικών σε μεγάλη απόσταση.
Από το 2019 μέχρι σήμερα το οδόστρωμα δεν έχει αλλάξει. Αυτό σημαίνει ότι δεν εόιναι και στην καλύτερη κατάσταση. Όσο γίνονται δοκιμές πιθανόν το κράτημα να βελτιωθεί σημαντικά αφού θα στρώνεται γόμα στην άσφαλτο.
Η διαμόρφωση Sprint επιφέρει επίσης μειωμένο αριθμό slick ελαστικών από 13 σετ σε 12 (δύο σκληρά, τέσσερα μεσαία και έξι μαλακά) ενώ ο αριθμός των βρόχινων ελαστικών παραμένει ίδιος (πέντε σετ ενδιάμεσα και δύο σετ βρόχινα ελαστικά).
Τον Απρίλιο στη Σαγκάη μπορεί να καταγραφεί αξιοσημείωτη μεταβολή στη θερμοκρασία με διακυμάνσεις έως 10 °C, κάτι που προσθέτει μια ακόμη μεταβλητή στο παζλ που πρέπει να συνθέσουν οι ομάδες και οι οδηγοί.
Συνήθως, το κινεζικό Grand Prix είναι ένας αγώνας στρατηγικής δύο αλλαγών. Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν αρκετά σημεία για προσπεράσεις. Για παράδειγμα γίνεται ένα δυνατό φρενάρισμα στη στροφή 14 και μετά στην κύρια ευθεία αλλά και το φρενάρισμα στη στροφή 6.
Όπως στη Σουζούκα έτσι και στη Σαγκάη η στρατηγική προσπεράσματος με πρόωρη αλλαγή ελαστικών (undercut) είναι συνήθως πολύ αποτελεσματική.
Από τους 20 οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση φέτος, μόνο τρεις έχουν κερδίσει στη Σαγκάη: ο Lewis Hamilton (έξι φορές), ο Fernando Alonso (δύο φορές) και ο Daniel Ricciardo (μία). Ο Hamilton έχει επίσης έξι pole στο όνομά του και έχει πάρει 204 βαθμούς σ’ αυτή την πίστα. Από τις ομάδες, η Mercedes έχει έξι νίκες, η Ferrari τέσσερις, ενώ η Red Bull έχει κερδίσει δύο φορές. Ο Sebastian Vettel, το 2009 έδωσε την παρθενική νίκη στην ομάδα που, όπως τότε, έτσι και σήμερα διευθύνει ο Christian Horner.
Στον αγώνα αυτό, ο Κινέζος Zhou Guanyu συγκεντρώνει τις ελπίδες των συμπατριωτών του για ένα καλό αποτέλεσμα. Ο ίδιος δηλώνει έτοιμος να παλέψει για μια καλή θέση. Ο Zhou Guanyu έκανε το ντεμπούτο μου στη F1 με την ομάδα της Alfa Romeo.
Στην Shanghai το 5ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στη F1 gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, πρωτάθλημα