Στις 26-29 Μαΐου το Ιστορικό Ράλι Ελλάδος 2016

 

 

Επιμέλεια Π. Χαλάτσης

‘Ένας από τους πιο απαιτητικούς αγώνες των Ευρωπαϊκών Πρωταθλημάτων Sporting και Regularity της FIA είναι το  Ιστορικό Ράλι Ελλάδος.

Ο διεθνής μας αγώνας, θα ξεκινήσει στις 26 Μαίου από την Αθήνα και θα τελειώσει στις  29 Μαΐου 2016, στο όμορφο Ναύπλιο όπου θα είναι και το κέντρο του αγώνα .

‘Ένα  διαφορετικό τριήμερο έντασης, δράσης και πολιτισμού με αυτοκίνητα και οδηγούς, έλληνες και ξένους, που έγραψαν ιστορία στις Ειδικές Διαδρομές και τους δρόμους των αξέχαστων ειδικών διαδρομών του ράλι Ακρόπολις.

Είναι ο  4 ος   αγώνας  του Πρωταθλήματος «FIA Historic Rally Championship» και ο 3ος αγώνας  του Επάθλου «FIA Historic Regularity Rallies».

Στις 11 το πρωί της Παρασκευής στις 27 Μαίου ο αγώνας ξεκινάει  από το Ζάππειο Μέγαρο σε μια πρωτόγνωρη Τελετή κατά την οποία τόσο οι συμμετέχοντες της κατηγορίας Sporting όσο και αυτοί της κατηγορίας Regularity θα ξεκινούν ταυτόχρονα από την ειδικά διαμορφωμένη ράμπα του αγώνα.

Το πρώτο σκέλος της Κατηγορίας Sporting (27/5) το οποίο θα διεξαχθεί σε χωμάτινες επιφάνειες περιλαμβάνει 5 Ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 80 χλμ. στην Δυτική Αττική και την Βορειοανατολική Πελοπόννησο, πριν τα αυτοκίνητα κατευθυνθούν στο Ναύπλιο για την απαραίτητη μετατροπή τους σε ασφάλτινα, αφού τα επόμενα δύο σκέλη του αγώνα πραγματοποιούνται σε τέτοιο τερέν.

Το Σάββατο (28/5), το δεύτερο σκέλος του αγώνα είναι ίσως το πιο δύσκολο, αφού περιλαμβάνει 10 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκος 140 χλμ., εκ των οποίων μάλιστα οι δύο τελευταίες θα είναι νυχτερινές.

Το τρίτο και τελευταίο σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος (29/5), επίσης ασφάλτινο, περιλαμβάνει 4 Ειδικές διαδρομές μήκους 36 χλμ. με την Τελετή Τερματισμού και Απονομής να πραγματοποιούνται το μεσημέρι της Κυριακής στην Κεντρική Προβλήτα της πόλης του Ναυπλίου.

Αξίζει να σημειωθεί πως σχεδόν όλες οι Ειδικές Διαδρομές του αγώνα έχουν χρησιμοποιηθεί στο πρόσφατο παρελθόν στο πλαίσιο του Εθνικού μας Αγώνα, δηλαδή του Ράλλυ Ακρόπολις, είτε σε έκδοση Παγκοσμίου, είτε Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος.

Ο εξίσου συναρπαστικός αγώνας Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος – Regularity που εκκινεί ταυτόχρονα από την Αθήνα, περιλαμβάνει επίσης τρία σκέλη, με μήκος 280 χλμ. την Παρασκευή (27/5), 310 χλμ. το Σάββατο (28/5) και 240 χλμ. την Κυριακή (29/5), σε διαδρομές εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς και θα περιλαμβάνει πάνω από 40 Ειδικές Διαδρομές Ακριβείας.

Η Τελετή Τερματισμού θα πραγματοποιηθεί επίσης το απόγευμα της Κυριακής στην Κεντρική Προβλήτα της πόλης του Ναυπλίου και θα ακολουθήσει λίγο αργότερα η Τελετή Απονομής.

Στο όμορφο και φιλόξενο Ναύπλιο. Στην πρώτη πρωτεύουσα της νεώτερης Ελλάδας.  Όλος ο κόσμος θα μαζευτεί εκεί. Στην  πανέμορφη παραθαλάσσια πόλη του Αργολικού κόλπου. Ο Δήμος της πόλης και η τοπική κοινωνία έχουν αγκαλιάσει τη διοργάνωση, η οποία αναμένεται να είναι συναρπαστική για τους συμμετέχοντες και τους θεατές, τόσο αγωνιστικά, όσο και τουριστικά/πολιτιστικά. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το Αρχηγείο του αγώνα θα εγκατασταθεί στο «Βουλευτικό», της Πλατείας Συντάγματος του Ναυπλίου, δηλαδή στο ιστορικό κτήριο της πρώτης Βουλής των Ελλήνων, το οποίο ο τοπικός Δήμος έχει παραχωρήσει στην Οργανωτική Επιτροπή.

Ο  αγώνας  της κατηγορίας Sporting είναι ο σημαντικότερος από τους 11 αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, αφού είναι ο μοναδικός που δίνει έξτρα μπόνους βαθμούς εκκίνησης και τερματισμού στα πληρώματα που θα συμμετάσχουν, ενώ και για το Ελληνικό Πρωτάθλημα έχει διπλό συντελεστή (1,5 για χωμάτινο σκέλος και 2,5 για το ασφάλτινο).

Το  Ιστορικό Ράλι Ελλάδος, θα διεξαχθεί φέτος σε διάσημες διαδρομές της Πελοποννήσου.  Ο Sporting αγώνας θα περιλαμβάνει 19 ειδικές διαδρομές σε άσφαλτο και χώμα, καθώς και ένα ασφάλτινο νυχτερινό τμήμα που σίγουρα θυμίζει συναρπαστικές στιγμές από το ένδοξο παρελθόν της διοργάνωσης. Συνολικά το μήκος του αγώνα θα ξεπερνά τα 900 χλμ. Περιλαμβάνοντας, 80 χλμ. Ειδικών Διαδρομών σε χώμα και 170 σε άσφαλτο!

Για την κατηγορία Regularity, οι συμμετέχοντες της οποίας στηρίζουν κάθε χρόνο λόγω και έργω τον διάσημο Ελληνικό αγώνα, η εξίσου απαιτητική διαδρομή θα έχει μήκος που θα ξεπερνά τα 1000 χλμ. και θα περιλαμβάνει 45 ειδικές διαδρομές ακριβείας.

Σύμφωνα με το Πρόγραμμα όλα τα αυτοκίνητα που θα συμμετάσχουν στον αγώνα θα εκκινήσουν από την Αθήνα την Παρασκευή το πρωί της 27ης Μαΐου. Από το βράδυ της πρώτης ημέρας όλοι οι συμμετέχοντες θα καταλύσουν στο Ναύπλιο, όπου θα παραμείνουν και την επομένη Σάββατο 28 Μαΐου, ενώ στην ίδια πόλη θα πραγματοποιηθεί το τερματισμός και η Τελετή Απονομής το απόγευμα της Κυριακής 29 Μαΐου.

Το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος, όμως δεν είναι απλώς μια ακόμη εκδήλωση με ιστορικά αυτοκίνητα. Είναι, κυρίως ένα αθλητικό πολιτιστικό γεγονός κάλους και παράδοσης. Αναδεικνύει όχι μόνο τη σπάνια ομορφιά της ελληνικής φύσης, αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά που η αρχαία Ελλάδα άφησε παρακαταθήκη στην ανθρωπότητα.

Το τελευταίο Σαββατοκύριακο της άνοιξης λοιπόν, στη καλύτερη εποχή του χρόνου, μην ξεχάσετε το ραντεβού με την ιστορία, την παράδοση και το θέαμα, είτε ανήκετε στους συμμετέχοντες, είτε στους φίλους του σπορ.

 

Ο Γιώργος Σωτηρόπουλος πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα ( στο μέσον). Αριστερα ο αλυτάρχης Γιάννης Κέπετζης (Sporting) και δεξιά ο αλυτάρχης Γιάννης Καράμπελας (Regularity)

Η συνέντευξη για το ιστορικό ράλι Ελλάδος ( έτσι λέγεται τώρα το Ιστορικό Ακρόπολις ) δόθηκε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Παρών στην εκδήλωση, ήταν Πρόεδρος του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, Θεόδωρος Χαραγκιώνης, ο οποίος χαιρέτησε τους παριστάμενους, ο Πρόεδρος της ΟΜΑΕ Δημήτρης Μιχελακάκης, που εξήγησε παραστατικά τις θέσεις της Ομοσπονδίας για τις διεθνείς διοργανώσεις στη χώρα μας και την δέσμευση του ΔΣ για την διοργάνωσή τους, καθώς και τους λόγους που ο αγώνας φέτος άλλαξε ονομασία και από «Ιστορικό Ραλλύ Ακρόπολις» που τον γνωρίζαμε τα τελευταία 15 χρόνια μετονομάστηκε φέτος αναγκαστικά σε «Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος».

Ο δήμαρχος Ναυπλίου Δημήτρης Κωστούρος

Η τοπική αυτοδιοίκηση εκπροσωπήθηκε, από τον Δήμαρχο Ναυπλιέων, Δημήτριο Κωστούρο, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιλογή του Ναυπλίου ως έδρα του αγώνα και διαβεβαίωσε ότι τα στελέχη του Δήμου ήδη εργάζονται για την επιτυχή έκβασή του, εκφράζοντας παράλληλα και τα πολύ θετικά σχόλια της τοπικής κοινωνίας για αυτή την εαρινή γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού που τιμά την ιστορική πόλη.

Ο πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα, Γιώργος Σωτηρόπουλος,  περιέγραψε συνοπτικά όλες τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει τα στελέχη της ΟΜΑΕ για την άρτια διεξαγωγή του αγώνα.

Οι  Αλυτάρχες Γιάννης Κέπετζης (Sporting) και Γιάννης Καράμπελας (Regularity) παρουσίασαν τις λεπτομέρειες της διαδρομής. Την εκδήλωση έκλεισε ο Άγγελος Ζήβας επικεφαλής της Επιτροπής Ιστορικού Αυτοκινήτου της ΕΠΑ, που ανακοίνωσε τις  λεπτομέρειες για το νεοσύστατο Πρωτάθλημα Ράλλυ Regularity της ΟΜΑΕ, το οποίο, εκτός του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος, το οποίο θα προσμετρά με τριπλό συντελεστή, θα περιλαμβάνει ακόμη τρεις αγώνες, και θα κλείνει με το διεθνές «Κλασικό Ολυμπιακό Ράλλυ» τον προσεχή Οκτώβριο, το οποίο θα διοργανώσει επίσης η ΟΜΑΕ.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: