Σε ένα διαμορφωμένο χώρο, εκεί όπου στο παρελθόν έκαναν τα σέρβις και τις επισκευές των αεροπλάνων της Ολυμπιακής, στο παλιό αεροδρόμιο, το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece διοργάνωσαν το συνέδριο με αντικείμενο τη συνολική αποτίμηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022.
Δεκάδες επίσημοι, εκπρόσωποι των χορηγών του μεγάλου μας αγώνα, δημοσιογράφοι και τηλεοπτικά συνεργεία φιλοξενήθηκαν στο The Ellinikon Experience Centre, όπου ο ιθύνων νους της επιστροφής του Rally Acropolis στο WRC, Λευτέρης Αυγενάκης έκανε τον απολογισμό του περσυνού αγώνα. Αναφέρθηκε στο οικονομικό αποτέλεσμα, το κοινωνικό πρόσωπο, καθώς και σε άλλους τομείς, όπως το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και μάλιστα στη νέα, υβριδική εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Ο κ. Αυγενάκης έκανε τον απολογισμό της επιτυχημένης διεξαγωγής -για δεύτερη συνεχή χρονιά- του «Ράλι των Θεών». Μιας χρονιάς που όπως είπε «χαρακτηρίστηκε από προκλήσεις, κοπιώδη προσπάθεια, αλλά και την ηθική ανταμοιβή, χάρη στο συνολικό αποτέλεσμα που έφερε η διοργάνωση του δεύτερου κατά σειρά ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις».
Ο υφυπουργός στο τέλος του συνεδρίου είπε ότι : «Πολλοί θα αναρωτιέστε τι θα γίνει το 2023. Θα μας επιτρέψετε να σας κρατήσουμε για λίγο ακόμα με την αγωνία, αλλά παράλληλα σας διαβεβαιώνουμε πως ετοιμάζουμε κάτι πολύ ξεχωριστό και λαμπερό».
Αναφέρθηκε δηλαδή στην Super Stage για το 2023. Που θα είναι λαμπερή. Ίσως πιο λαμπερή από το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας στο ΟΑΚΑ. Δεν αποκάλυψε το ακριβές σημείο που θα γίνει για να μας κρατήσει σε αγωνία. αλλά αν κρίνουμε από το χώρο που επιλέχθηκε για τον απολογισμό του ΕΚΟ Acropolis Rally 2022, οι προβολείς συγκεντρώνονται στο «The Ellinikon Experience Centre». Υπόθεση κάνουμε και μπορεί να κάνουμε λάθος.
Ας επιστρέψουμε στο συνέδριο του σπουδαιότερου ελληνικού αθλητικού γεγονότος της χρονιάς.
Στο δρόμο που χάραξαν οι διοργανωτές ήδη από την επιστροφή της Ελλάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA το 2021, στόχος και του ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2022 ήταν να δημοσιοποιηθούν όλες οι λεπτομέρειες του φετινού αγώνα: από τις εργασίες που προηγήθηκαν, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών λόγω της κατασκευής της υπερειδικής διαδρομής στο Ολυμπιακό στάδιο της Αθήνας, έως και το αποτέλεσμα της διεξαγωγής του, σε ανασχεδιασμένη διαδρομή και υπό το νέο, υβριδικό καθεστώς του Πρωταθλήματος.
Πολλές οι παράμετροι του φετινού εγχειρήματος και αντίστοιχα πλήθος ομιλητών κλήθηκε να αναπτύξει λεπτομερώς επιμέρους ενέργειες και αποτελέσματα, με το βλέμμα πλέον να στρέφεται με σιγουριά στη διοργάνωση του 2023, που θα διεξαχθεί στις 7-10 Σεπτεμβρίου.
Ο Υφυπουργός που άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου είπε:
«Είμαι ευτυχής που το συνέδριο αυτό γίνεται θεσμός. Διότι είναι η αφετηρία για να συζητήσουμε διεξοδικά όχι μόνο τα πεπραγμένα του αγώνα που πέρασε, αλλά να χαράξουμε το μέλλον του και να συζητήσουμε για έναν αγώνα από το μέλλον. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναδείξουμε θέματα που έχουν να κάνουν με τον οικονομικό απολογισμό της διοργάνωσης, σεβόμενοι πάντα τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, αλλά και να αναδείξουμε θέματα που έχουν να κάνουν με την προβολή και τα οφέλη για τη χώρα».
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αναπτύχθηκαν έξι ενότητες, με τα πεπραγμένα για την υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ, που φέτος γιορτάζει τα 40 χρόνια λειτουργίας και φιλοξενίας μοναδικών εκδηλώσεων, να αναπτύσσονται από τον Συντονιστή & Γενικό Διευθυντή των εγκαταστάσεων, Κωνσταντίνο Χαλιορή, τον διευθυντή του αγώνα, Παύλο Αθανασούλα και τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος, Δημήτρη Μιχελακάκη.
Για την προβολή του αγώνα σε παγκόσμιο μίλησε ο κ. Simon Larkin, Event Director του promoter του θεσμού, ο οποίος επιβεβαίωσε τη δυναμική του σπορ, που μεταδίδεται τηλεοπτικά σε περισσότερες από 150 χώρες και σε κοινό που ξεπερνάει τα 781 εκατομμύρια.
Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης επεσήμανε οτι: «Οι πρωταγωνιστές του σημαντικότερου θεσμού αγώνων Ράλλυ στον κόσμο ξεσήκωσαν περισσότερους από 300.000 θεατές, που έσπευσαν στα βουνά γι’ αυτό το μοναδικό θέαμα. Ακολούθησαν 3 ημέρες αγωνίας, αγωνιστικού δράματος, αλλά και πολύ κοπιώδους εργασίας».
Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αναφορικά με την επίδραση του αγώνα στην ελληνική κοινωνία εκπονήθηκε σχετική έρευνα από την Κάπα Research. Ο κ. Αλέξης Ρουτζούνης, Διευθυντής Ερευνών της κορυφαίας εταιρείας στον κλάδο των υπηρεσιών έρευνας αγοράς, στρατηγικής, επικοινωνίας και επιχειρησιακού σχεδιασμού στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναλύοντας τα αποτελέσματα στάθηκε στην ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο ελληνικό κοινό η οποία αγγίζει πλέον το 13%, επίδοση υψηλότερη από εκείνη παραδοσιακών αθλημάτων όπως το τένις, το βόλεϊ και το πόλο.
Ειδικότερα, το Ράλλυ Ακρόπολις απολαμβάνει σημαντικά ποσοστά δημοφιλίας της τάξης του 83%, ενώ ιδιαιτέρως επιτυχημένη κρίνεται η φετινή διοργάνωση από τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (62%), με μόλις το 4% να εκφράζει αντίθετη άποψη. Τέλος, τα στοιχεία φανερώνουν ότι αναγνωρίζεται η σημασία της επιστροφής του αγώνα στο WRC για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά (80%) αλλά και η συνολικότερη αξία του θεσμού, τόσο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα (75%) όσο και για τη διεθνή προβολή που προσφέρει στη χώρα (79%).
Στην πορεία του συνεδρίου, ο κ. Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία της διοργάνωσης, εστίασε στο κόστος της υπερειδικής του ΟΑΚΑ που ανήλθε σε 1,7 εκ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα, τα έσοδα αποκλειστικά για την υπερειδική προήλθαν από τις πωλήσεις εισιτηρίων (1,1 εκ. ευρώ) και από χορηγίες (600.000 ευρώ). Ως προς τα έσοδα του αγώνα, οι χορηγίες ανήλθαν σε 2,3 εκ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 40% σε σχέση με το 2021. Όπως ο ίδιος σημείωσε «Η Πολιτεία κλήθηκε να συνδράμει από τον τακτικό προϋπολογισμό σε ποσοστό 30% του συνολικού προϋπολογισμού του αγώνα».
Ο υφυπουργός Αθλητισμού, αναφορικά με το οικονομικό αποτέλεσμα του αγώνα σχολίασε «Πιστεύουμε βαθιά στη φιλοσοφία της συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Το είδαμε πολύ έντονα με τη σπουδαία συμμετοχή ελληνικών και διεθνών εταιρειών, οι οποίες επέλεξαν να προβληθούν μέσα από τον αγώνα και να ταυτιστούν με μια σπουδαία, παγκόσμια αθλητική διοργάνωση. Ήταν οι ίδιες οι εταιρείες που αύξησαν τις συμμετοχές τους στον αγώνα, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερη προβολή και τις ευχαριστούμε θερμά για την εμπιστοσύνη τους».
Χαιρετισμό απηύθυνε μέσω βίντεο ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας ο οποίος εξήρε τη συνεργασία του Κράτους με τον ιδιωτικό τομέα, αναφέροντας σχετικά πως το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα της διοργάνωσης για το 2021 ανήλθε σε 35,1 εκατομμύρια ευρώ.
Κατά τη ροή του συνεδρίου ανακοινώθηκε μια σπουδαία διάκριση που επιτεύχθηκε χάρη στις πρακτικές που εφαρμόστηκαν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022. Ειδικότερα, έπειτα από επιτόπιο έλεγχο και διαρκή αξιολόγηση, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απένειμε στη διοργάνωση την περιβαλλοντική πιστοποίηση «τριών αστέρων», όπως αυτή καθορίζεται από το Σύστημα Περιβαλλοντικής Πιστοποίησης της FIA.
Πρόκειται για την ανώτερη πιστοποίηση της Ομοσπονδίας στον τομέα του περιβάλλοντος και είναι η πρώτη φορά που τη λαμβάνει κάποιος φορέας στην Ελλάδα.
«Τα “τρία αστέρια” αποτελούν το αποτέλεσμα της συστηματικής προσπάθειας της διοργάνωσης για βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του αγώνα, με άξονες την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όλων των συμμετεχόντων, την όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, η οποία μεταξύ άλλων περιλάμβανε και την αξιοποίηση των φθαρμένων πλεγμάτων ασφαλείας του 2021 για δημιουργία νέων, που χρησιμοποιήθηκαν φέτος» ανέφερε κατά την τοποθέτησή του ο κ. Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος του αγώνα.
Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους χορηγούς, τους εθελοντές, καθώς και τους ίδιους τους συμμετέχοντες, ήταν καθοριστική γι’ αυτή την επιτυχία.
Με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος άλλωστε η FIA προχώρησε στον εξηλεκτρισμό του WRC, με τη νεότερη, υβριδική γενιά των αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας του θεσμού να σηματοδοτεί την πλέον ριζοσπαστική αλλαγή σε επίπεδο τεχνικών κανονισμών στην ιστορία του σπορ. Για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι ομάδες μίλησε ο Τεχνικός Διευθυντής της Toyota Ελλάς, Ηλίας Καραΐσκος.
Εκπρόσωποι των χορηγών του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 ανέπτυξαν με τη σειρά τους τα οφέλη της συνεργασίας με ένα γεγονός αυτού του μεγέθους, ενώ ειδική μνεία έγινε στη σπουδαιότητα του εθελοντισμού στην επιτυχία αθλητικών διοργανώσεων παγκόσμιας εμβέλειας, για τον οποίο έκανε λόγο ο Δρ Αντώνης Αυγερινός, Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, που όπως και πέρυσι, ανταποκρίθηκε σε κάθε πιθανή ανάγκη του αγώνα.
Το σχόλιο του Υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη «Η χρονιά που αφήνουμε πίσω μας χαρακτηρίστηκε από προκλήσεις αλλά και την ηθική ανταμοιβή, χάρη στο συνολικό αποτέλεσμα που έφερε η διοργάνωση του δεύτερου κατά σειρά ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Με την εξωστρέφεια που επιχειρούμε ευρύτερα στον αθλητισμό, καθώς και με τις θεσμικές μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζουμε, η χώρα μας αποκτά μια σταθερή και ισχυρή θέση στον παγκόσμιο αθλητικό χάρτη, όπως άλλωστε θεωρούμε πως δικαιούται», θα μπορούσε κάλλιστα να σημάνει την έναρξη των εργασιών για το Ράλλυ Ακρόπολις του 2023.
Το ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM τίμησαν με την παρουσία, τις τοποθετήσεις και τις εισηγήσεις τους με σειρά εμφάνισης οι κ.κ. Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Ιωάννης Σιδέρης, Chief Sustainability Officer της Πλαστικά Θράκης, Ιωάννης Μιαούλης, Υποδιευθυντής Marketing Εγχώριας Εμπορίας ΕΚΟ, Χρυσούλα Αθανασοπούλου, Head Of Brand Strategy & Marketing Ops, Dixons South‐East Europe (Κωτσόβολος), Λιάνα Μόσχου, Marketing Communications Strategy Director Fixed & Mobile της COSMOTE, και Θάνος Μαρίνος, CEO της Betsson.
Στο «The Ellinikon Experience Centre» ο απολογισμός του ΕΚΟ Acropolis Rally 2022 αλλά και οι στόχοι για το 2023 gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER, στόχοι