Στρατηγική δύο pit stop και η αποφασιστικότητα του Hamilton

 

Ο αγώνας ήταν επεισοδιακός. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Αυστριακό Grand Prix εκκινώντας από την pole position. Ακολούθησε στρατηγική 2 αλλαγών σ’ ένα φοβερό αγώνα.

Ο Nico Rosberg μέχρι τον τελευταίο γύρο ήταν μπροστά. Αξιοποίησε τη χρονική στιγμή που έκανε την πρώτη αλλαγή ελαστικών για να κερδίσει θέσεις αλλάζοντας νωρίτερα από κάποιους οδηγούς – ανάμεσά τους και ο Hamilton που εκκινούσε από την pole – για να βρεθεί επικεφαλής του αγώνα. Όμως ο Hamilton τον πίεσε ασφυκτικά και είχαμε ένα συγκλονιστικό φινάλε με το Rosberg να τερματίζει τελικά 4ος αφού οι δύο «ομόσταυλοι» ακούμπησαν στον τελευταίο γύρο.

Σε σύγκριση με τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστρία οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος (16 βαθμούς Κελσίου) και οδοστρώματος (24 βαθμούς Κελσίου) ήταν αισθητά πιο χαμηλές απ’ ότι στην αρχή του αγώνα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης. Η στρατηγική επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο οποίο οι ομάδες αναφέρονται με την έκφραση «δωρεάν πιτ στοπ» καθώς δε χάνουν σημαντικό αριθμό θέσεων στην πίστα.

 

Οι Ferrari και Red Bull υιοθέτησαν μια διαφορετική στρατηγική απ’ ότι η πλειοψηφία των προπορευόμενων καθώς ξεκίνησαν τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα αντί για την πάρα πολύ μαλακή γόμα που είχαν οι υπόλοιποι οδηγοί στη δεκάδα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα ήταν τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη στο γύρο.

Η Pirelli ψάχνει να βρει την αιτία του κλαταρίσματος στο μονοθέσιο του Vettel . O Sebastian Vettel είχε ένα φοβερό κλατάρισμα. Ευτυχώς κατάφερε και κρατήθηκε στο δρόμο με μικρές απώλειες.

Οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη αυτό, διερευνώνται σε συνεργασία με τη Ferrari. Δείχνει όμως μεμονωμένο περιστατικό καθώς δεν είχε κανένας άλλος οδηγός παρόμοιο πρόβλημα.

Μετά τα τελευταία pit stop υπήρχε μια τριπλή μάχη για την πρώτη θέση ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes και στον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen που έκανε ένα pit stop λιγότερο από τους Rosberg και Hamilton.Οι δυο οδηγοί της Mercedes είχαν διαφορά μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο και μονομαχούσαν μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας, καθιστώντας αυτό τον αγώνα έναν από τους πιο αξιομνημόνευτους της σεζόν.

Παραταύτα το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε λόγω του συμβάντος με το Vettel  επηρέασε το μοτίβο ενώ ρόλο έπαιξαν και οι αισθητά πιο χαμηλές – σε σύγκριση με τις προηγούμενες μέρες – θερμοκρασίες. Ο Hamilton σταμάτησε τελικά 2 φορές στους γύρους 21 και 54. 

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: