Πώς θα σας φαινόταν ένα τραίνο το οποίο μπορεί να κάνει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μόλις 33 λεπτά, ενώ παράλληλα θα είναι πιο φθηνό αλλά και πιο… πράσινο;
Ενα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς είναι στα σχέδια και το σίγουρο είναι πως, όταν βγει, θα αλλάξει τα δεδομένα στις χερσαίες μεταφορές και μετακινήσεις. Στον σύγχρονο κόσμο του συνεχώς επιταχυνόμενου ρυθμού ζωής, το Hyperloop πρόκειται να «μικρύνει» ακόμα περισσότερο τις αποστάσεις.
Αρκεί να σκεφτούμε πως, αν πότε αυτή η τεχνολογία εφαρμοστεί στην Ελλάδα, τότε θα μπορούμε να ταξιδέψουμε παντού, μόλις σε λίγα λεπτά.
Ο άνθρωπος που ετοιμάζεται να δημιουργήσει το… μετρό πόλεων
Ο Musk είναι ένας άνθρωπος που φαίνεται σαν να έχει βάλει στόχο ζωής να κάνει τα… αδύνατα δυνατά. Ιδρυτής και γενικός διευθυντής της διαστημικής εταιρίας SpaceX και της εταιρίας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla Motors, καθώς επίσης και συνιδρυτής της Paypal, αλλά και πρόεδρος της εταιρίας παραγωγής φωτοβολταϊκών συστημάτωνSolarCity.
Ο κάτοχος της πρώτης ιδιωτικής εταιρίας (SpaceX) που έστειλε δορυφόρο σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη, ο άνθρωπος που επινόησε τα «αυτοκίνητα του μέλλοντος» και έριξε στην αγορά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τώρα ετοιμάζει ένα ακόμα μεγάλο σχέδιο. Ισως το μεγαλύτερο του ως τώρα.
Ταξίδια με την ταχύτητα του φωτός – Πώς μπορεί να επιτευχθεί τόσο μεγάλη επιτάχυνση
Το τραίνο που θέλει να κατασκευάσει ο Musk δεν θα έχει καμία σχέση με αυτά που υπάρχουν σήμερα. Οχι μόνο επειδή θα είναι το πιο γρήγορο χερσαίο μέσο στον κόσμο, αλλά επειδή θα αναπτύσσει ταχύτητα με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Η γενικότερη λειτουργία του είναι ικανή να σημάνει την αρχή μιας νέας γενιάς οχημάτων. Σαν και αυτή που προσπαθεί να κάνει η Telsa Motors.
Πώς όμως θα καταφέρει ένα τραίνο να ταξιδέψει με 1220 χιλιόμετρα ανά ώρα; Οταν ένα όχημα κινείται, τότε ο αέρας του ασκεί αντίθετη δύναμη επιβραδύνοντας την κίνηση του. Σε μεγάλες ταχύτητες δε, η δύναμη του αέρα γίνεται ολοένα και πιο ισχυρή, με αποτέλεσμα να χρειάζεται μεγάλη κατανάλωση καυσίμων. Τα αεροπλάνα σήμερα είναι τα μόνα οχήματα που μπορούν να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο, αφού ανεβαίνουν σε υψόμετρο 10 (ή και περισσότερων) χιλιομέτρων ώστε να αποφεύγουν τον πυκνό αέρα κοντά στην επιφάνεια της Γης.
Αλλη μια τεράστια διαφορά, είναι πως τα νέα αυτά τραίνα δεν θα χρησιμοποιούν τροχούς. Ο αέρας που θα έχει αφαιρεθεί από τον σωλήνα θα συμπιεστεί στην βάση μιας πλατφόρμας ώστε τα τραίνα να μπορούν να «επιπλέουν» πάνω της, μειώνοντας στο ελάχιστο την τριβή. Ετσι, μπορούν να αναπτυχθούν ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες. Μέσα στους σωλήνες θα τοποθετηθούν ηλεκτρικοί κινητήρες, παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιούν σήμερα τα τραίνα maglev, ενώ η επιτάχυνση των τραίνων θα προέρχεται από πανίσχυρους μαγνήτες που θα τα ωθούν μέχρι αυτά να πιάσουν την επιθυμητή ταχύτητα.
«Ηρθε η ώρα να το κάνουμε» – Οι δυσκολίες που υπάρχουν και η μεγάλη προσπάθεια που ξεκινάει
Η ιδέα του Musk ακούγεται σαν να βγήκε από την επιστημονική φαντασία, όμως όλα δείχνουν ότι μπορεί να εφαρμοστεί κανονικά. Αρκεί να υπολογιστούν τα ενδεχόμενα σφάλματα, τα οποία μπορεί να αποβούν μοιραία. Για παράδειγμα, αν ένα τραίνο ξεπεράσει τα 1235 χιλιόμετρα (δηλαδή την ταχύτητα του ήχου), τότε είναι πολύ πιθανό θα προκληθεί μια καταστροφική, ηχητική έκρηξη. Επίσης, αν με κάποιο τρόπο ο σωλήνας ραγίσει ή σπάσει, το αποτέλεσμα θα είναι μάλλον φρικτό για τους επιβάτες του τραίνου.
Σύμφωνα με τις σημερινές μελέτες της Hyperloop Transportation Technologies, τα τραίνα που θα εισέρχονται στους σωλήνες θα πρέπει να είναι πολύ μικρότερα από τα συνηθισμένα. Για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όμως, είναι ακόμα αρκετά νωρίς ώστε να γνωρίζουμε. Οι πρώτες συντονισμένες μελέτες για τον σχεδιασμό τους θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2016, αφού η εταιρία διοργάνωσε διαγωνισμό, στον οποίο αναμένεται να συμμετέχει πλήθος από μηχανικούς από πολλά πανεπιστήμια.
www.iefimerida.gr
technology
Tags: αθηνα, άνθρωπος, αξία, εικόνες, Θεσσαλονίκη, μετρό