Σύγκρουση τρένων – Διευθύνων σύμβουλος Hellenic Train: «Έχουμε ενεργοποιήσει όλους τους διαύλους επικοινωνίας»

Στις πρώτες του δηλώσεις προχωρά ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, λίγες ημέρες μετά τη φονική μετωπική σύγκρουση στα Τέμπη. Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ αναφέρθηκε στους εννέα εργαζόμενους της εταιρείας που βρήκαν τραγικό τέλος λόγω του δυστυχήματος, ενώ την ίδια στιγμή ξεκαθάρισε ότι τα τρένα «κινούνται σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες του συστήματος που χρησιμοποιείται στους σιδηροδρόμους που πληρούν τα κριτήρια που προβλέπονται από τους Εθνικούς Οργανισμούς Τυποποίησης και μετά από πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου».

«Η Hellenic Train έχει ενεργοποιήσει όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς διαύλους επικοινωνίας της για την παροχή της ευρύτερης και λεπτομερέστερης δυνατής πληροφόρησης, σεβόμενη πάντα τους ανθρώπους και τους κανονισμούς» τόνισε επίσης ο διευθύνων σύμβουλος, Μαουρίτσιο Καποτόρτο.

«Η Hellenic Train θα συνεχίσει να εργάζεται στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων. Η σιδηροδρομική κυκλοφορία θα βασιστεί στις υποδείξεις που θα λάβουμε από το διαχειριστή υποδομής και στο χρονοδιάγραμμα που απαιτείται για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης» επισήμανε, μιλώντας για τα επόμενα βήματα της εταιρείας. 

Ολόκληρη η συνέντευξη του Μαουρίτσιο Καποτόρτο στην ΕΡΤ:

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ήταν το πιο θανατηφόρο στην ελληνική ιστορία και ενεπλάκη η εταιρεία σας σε αυτό. Έχετε ξεκινήσει εσωτερική έρευνα για να μάθετε τι συνέβη;

Πρώτα απ’ όλα, θα ήθελα να εκφράσω τη βαθιά μου θλίψη για το τραγικό αυτό δυστύχημα στην Ελλάδα και θα ήθελα να επαναλάβω στις οικογένειες όλων των θυμάτων τα συλλυπητήριά μου και τα συλλυπητήριά όλης της Hellenic Train.

Αυτές είναι δραματικές ημέρες για τη μεγάλη μας οικογένεια των σιδηροδρομικών. Μεταξύ των θυμάτων του δυστυχήματος στα Τέμπη, είναι μάλιστα και 9 εργαζόμενοι της Hellenic Train και αυτές τις ημέρες τελούνται οι κηδείες τους, στις οποίες συμμετέχουμε με βαθιά θλίψη, εγγύτητα και το αίσθημα του ανήκειν που χαρακτηρίζει όλους τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους.

Από την πλευρά μας, έχουμε θέσει άμεσα τους εαυτούς μας στη διάθεση των αρχών προκειμένου να παράσχουμε κάθε χρήσιμη πληροφορία που θα ρίξει φως στο θέμα, διευκρινίζοντας επίσης ποιοι ήταν οι ρόλοι και τα καθήκοντα εντός της Hellenic Train. Επιπλέον, συλλέγουμε, με εσωτερικές ομάδες εργασίας που επικεντρώνονται στο περιστατικό των Τεμπών, όλες τις έγκυρες πληροφορίες για να ρίξουμε φως στο τι συνέβη.

Οι εργαζόμενοι ισχυρίστηκαν ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν είναι επαρκή. Τι απαντάτε σε αυτόν τον ισχυρισμό; Εκτελούσατε δρομολόγια σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που δεν πληρούσε τα πρότυπα ασφαλείας;

Τα τρένα μας κινούνται σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες του συστήματος που χρησιμοποιείται στους σιδηροδρόμους που πληρούν τα κριτήρια που προβλέπονται από τους Εθνικούς Οργανισμούς Τυποποίησης και μετά από πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου.

Φαίνεται ότι αυτός ο τύπος αμαξοστοιχίας Intercity δεν είναι εξοπλισμένος με σύστημα πυρόσβεσης, αλλά μόνο με κανονικούς πυροσβεστήρες. Είναι όντως έτσι τα πράγματα;

Το Intercity είναι μια αμαξοστοιχία αποτελούμενη από μηχανή και βαγόνια που είναι εξοπλισμένα με αυτόματα συστήματα πυρόσβεσης και φορητά συστήματα πυρόσβεσης επί της αμαξοστοιχίας, αντίστοιχα, στον αριθμό και τον τύπο που προβλέπεται από τους ισχύοντες κανονισμούς πρόληψης.

Η εταιρεία σας κατηγορείται ότι δεν βοήθησε την έρευνα, καθώς και ότι δεν παρείχε καμία πληροφορία στους συγγενείς των θυμάτων. Πέντε ημέρες μετά το ατύχημα, δεν υπάρχουν ακόμη ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των επιβατών της αμαξοστοιχίας. Γιατί;

Όπως είπα και προηγουμένως, η Hellenic Train συνεργάστηκε στενά με τους διασώστες και τους φορείς από τις πρώτες στιγμές μετά το ατύχημα. Συνεργαστήκαμε γρήγορα με τις αρχές, την Πολιτική Προστασία και τις ομάδες διάσωσης για την παροχή υποστήριξης σε όλους τους εμπλεκόμενους στο ατύχημα. Η ψυχολογική υποστήριξη είναι ιδιαίτερα σημαντική σε αυτή τη φάση, και θα ήθελα να τονίσω ότι έχουμε ξεκινήσει μια εσωτερική διαδικασία για να υποστηρίξουμε και τους υπαλλήλους μας, οι οποίοι επιτελούν μια υπηρεσία για ολόκληρη την κοινωνία.

Όσον αφορά στον κατάλογο επιβατών, δεν υπάρχει λεπτομερής κατάλογος όλων των επιβατών που επιβιβάζονται στο τρένο, διότι το τρένο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από ένα αεροπλάνο ή ένα πλοίο, όπου οι επιβάτες πρέπει απαραιτήτως να παρέχουν τα προσωπικά τους στοιχεία.

Επιτρέψτε μου να εξηγήσω: οι επιβάτες που αγοράζουν τα εισιτήριά τους μέσω διαδικτύου παρέχουν ορισμένα προσωπικά δεδομένα, όπως τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Για όσους αγοράζουν εισιτήρια στα εκδοτήρια ή εντός του τρένου, το εισιτήριο, ενώ προβλέπει την κατανομή των θέσεων, δεν είναι ονομαστικό. Oλα τα διαθέσιμα στην εταιρεία στοιχεία έχουν ήδη παρασχεθεί στις αρχές. Θα ήθελα να προσθέσω ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των θέσεων επί του τρένου, διότι στα υπεραστικά τρένα όλα τα εισιτήρια έχουν καθορισμένες θέσεις.

Έχει αναφέρει ποτέ η εταιρεία ελλείψεις στις υποδομές ή στη διαχείριση του δικτύου;

Η Hellenic Train ασχολείται με τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων και, ως σιδηροδρομική εταιρεία που λειτουργεί σε υποδομή την οποία διαχειρίζεται τρίτος, βρίσκεται σε επαφή με τον διαχειριστή της υποδομής για όλες τις κατάλληλες αναφορές. Η επικοινωνία από την πλευρά της σιδηροδρομικής μας εταιρείας είναι έγκαιρη και περιλαμβάνει τόσο θέματα που σχετίζονται αυστηρά με την υποδομή, όσο και συνθήκες μη συνυφασμένες με την υποδομής αλλά που ενδέχεται να επηρεάσουν στην κυκλοφορία. Οι δίαυλοι και οι μέθοδοι επικοινωνίας διέπονται από συγκεκριμένες διαδικασίες.

Ποιες είναι οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες της εταιρείας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο;

Όπως ανέφερα προηγουμένως, η Hellenic Train είναι μια εταιρεία που ασχολείται μόνο με τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων και δεν εμπλέκεται στη διαχείριση της υποδομής, ούτε στη συντήρησή της, ούτε στην κυκλοφορία.

Ποια είναι τα σχόλιά σας σχετικά με την επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης, σε όλα τα επίπεδα, από τα μέσα ενημέρωσης έως τα θεσμικά όργανα;

Το περιστατικό που συνέβη στα Τέμπη συγκλόνισε βαθιά ολόκληρη τη χώρα και θα ήθελα να ευχαριστήσω εσάς τους δημοσιογράφους για την ιδιαίτερη προσοχή που αφιερώσατε στο γεγονός, συμπεριλαμβανομένων των ασταμάτητων ζωντανών τηλεοπτικών μεταδόσεων, των ειδικών εμπεριστατωμένων ρεπορτάζ στον Τύπο και των συνεχών ενημερώσεων στις ιστοσελίδες και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αμέσως μετά το συμβάν, ο συντονισμός μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών ήταν πολύ σημαντικός. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ενεργοποιούνται επίσης ειδικά πρωτόκολλα, ιδίως για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των εμπλεκομένων και το σεβασμό των οικογενειών των θυμάτων, ώστε να ενημερώνονται με κάθε δυνατή προσοχή, ιδίως ψυχολογικής φύσης.

Ο συντονισμός με τους φορείς και τους διασώστες, μεταξύ άλλων και για δραστηριότητες που σχετίζονται με την επικοινωνία, συνεχίζεται ακόμη. Η Hellenic Train έχει ενεργοποιήσει όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς διαύλους επικοινωνίας της για την παροχή της ευρύτερης και λεπτομερέστερης δυνατής πληροφόρησης, σεβόμενη πάντα τους ανθρώπους και τους κανονισμούς.

Μετά το ατύχημα, ποια είναι τα επόμενα βήματα της εταιρείας στην Ελλάδα;

Η Hellenic Train θα συνεχίσει να εργάζεται στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων. Η σιδηροδρομική κυκλοφορία θα βασιστεί στις υποδείξεις που θα λάβουμε από το διαχειριστή υποδομής και στο χρονοδιάγραμμα που απαιτείται για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Η συνέχιση των δραστηριοτήτων μας δεν μπορεί να αγνοήσει την εργασία των περισσότερων από 1.200 εργαζομένων μας και, για το λόγο αυτό, βρισκόμαστε σε επαφή με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων μας.

.

Πηγή: Protothema.gr

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: