Μετά από 16 από τους 18 αγώνες του DTM, ο εργοστασιακός οδηγός της BMW, Marco Wittmann (Γερμανία) εξακολουθεί να έχει μία μαθηματική πιθανότητα να κερδίσει τον τίτλο. Στα πρωταθλήματα Ομάδων και Κατασκευαστών, η πρώτη θέση είναι ήδη ανέφικτη. Σε συνέντευξή του, ο Διευθυντής της BMW Motorsport Jens Marquardt αναλύει τις αιτίες πίσω από τη δύσκολη σεζόν του 2017 και εξηγεί πώς η BMW οραματίζεται το μέλλον του DTM.
Κύριε Marquardt , η σεζόν του 2017 για το DTM πλησιάζει στο τέλος της το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Κάνοντας μία ανακεφαλαίωση τι έχετε να πείτε από την πλευρά του σπορ;
Marquardt: «Από το 2012 που επιστρέψαμε στο DTM, κερδίζουμε τουλάχιστον ένα τίτλο κάθε χρόνο. Λίγο πριν τους δύο τελευταίους αγώνες στο Hockenheim, εξακολουθεί να υπάρχει μία μαθηματική πιθανότητα ο Marco Wittmann να κερδίσει το Πρωτάθλημα των Οδηγών. Με αυτό το δεδομένο, είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό και, όπως πάντα να παλέψουμε μέχρι τον τελευταίο γύρο».
Γιατί σας άφησε πίσω ο ανταγωνισμός φέτος;
Marquardt: «Προσπαθώ να εντοπίσω τις αιτίες και μπορώ να επισημάνω δύο σημαντικούς παράγοντες. Από τη μία, έχουν γίνει λάθη από την πλευρά μας: δεν μπορούμε να χάνουμε 25 βαθμούς εξ αιτίας μισού λίτρου καυσίμου – όπως στην περίπτωση του αγώνα στο Zandvoort. Εάν δεν είχε συμβεί αυτό, το Πρωτάθλημα των Οδηγών μπορεί να είχε διαφορετική πορεία. Από την άλλη, έχουμε την αληθινή ισορροπία ισχύος τη φετινή, χωρίς ‘αντίβαρα επιδόσεων’ στους πρόσφατους αγώνες. Αυτό έχει αποκαλύψει ένα πρωταρχικό πρόβλημα του DTM με το διετή κύκλο έγκρισης τύπου. Εάν προκύπτουν διαφορές και καταλήγουμε σε διορθωτικά στοιχεία όπως τα ‘αντίβαρα επιδόσεων’, χάνει το ενδιαφέρον των φίλων του σπορ».
Πώς μπορεί να αποφευχθεί κάτι τέτοιο στο μέλλον;
Marquardt: «Σε τελική ανάλυση υπάρχουν τρεις επιλογές. Πρώτον, τα ‘αντίβαρα επιδόσεων΄ αποτελούν ένα μέτρο εξισορρόπησης. Ωστόσο, εύλογα αποφασίσαμε να μην επιλέξουμε αυτή τη λύση για το μέλλον, για το καλό του αθλήματος. Σύμφωνα με άλλο σενάριο, οι άλλοι δύο κατασκευαστές πρέπει να αυξάνουν τους διαθέσιμους πόρους για να γεφυρώσουν το χάσμα με τον ανταγωνισμό. Η συνέπεια θα είναι ένα τεχνικό μπρα-ντε-φερ όπως έχουμε δει στη F1 και στην κατηγορία LMP1. Ωστόσο, κάτι τέτοιο αποκλείεται στο DTM – αφού έχουν συμφωνηθεί μακροχρόνιοι κύκλοι εγκρίσεων τύπου. Η τρίτη προσέγγιση υποστηρίζει την τυποποίηση εξαρτημάτων σε τομείς που είναι και εμφανείς και δυσδιάκριτοι για τους οπαδούς, και η μείωση των αεροδυναμικών βοηθημάτων. Αυτό έχει πολλές θετικές επιπτώσεις, ενώ παράλληλα μπορεί να βελτιώσει τους αγώνες, καθώς τα αυτοκίνητα θα είναι λιγότερο ευαίσθητα από αεροδυναμικής απόψεως. Κάτι τέτοιο θα μείωνε επίσης το κόστος».
Ποια μέθοδο προτιμάτε;
Marquardt: «Η BMW υποστηρίζει σαφώς την τρίτη άποψη. Επίσης, αποτυπώνει το όραμά μας για το μέλλον του DTM. O ρόλος του Πρωταθλήματος για έναν κατασκευαστή δεν πρέπει να είναι η αντικατάσταση του LMP1. Ένα ‘μπρα-ντε-φερ ‘απλά πρέπει να αποφευχθεί – και μέχρι τώρα αυτό γίνεται σε μεγάλο βαθμό στον τομέα της αεροδυναμικής. Το σημαντικότερο ‘επιχείρημα πωλήσεων’ του DTM πρέπει να είναι το γεγονός ότι προσφέρει ένα θεαματικό, στενό ανταγωνισμό μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων κατασκευαστών, όπου η έμφαση δίδεται στον οδηγό. Η απόδοση του οδηγού πρέπει τελικά να είναι ο αποφασιστικός παράγοντας. Το DTM πρέπει να είναι ένας θεαματικός αγώνας μεταξύ των καλύτερων οδηγών αυτοκινήτων τουρισμού στον κόσμο – όχι ένας ακριβός διαγωνισμός μεταξύ μηχανικών. Για να συμβεί αυτό, είναι απαραίτητη η σημαντική μείωση της αεροδυναμικής. Δεν μπορεί να υπάρχει δυνατότητα ‘καταστροφής του συστήματος’, για παράδειγμα, με πόρους που απελευθερώθηκαν από άλλα πρωταθλήματα. Γι’ αυτό το λόγο, είμαστε υπέρ της λεγόμενης πρότασης Berger από την πρώτη στιγμή – είμαστε ικανοποιημένοι που βλέπουμε τους άλλους να μας ακολουθούν σε αυτό το δρόμο».
Κάτω από τέτοιες συνθήκες, πως μπορεί ένας κατασκευαστής να δείξει τις ικανότητές του σε βασικούς τομείς;
Marquardt: «Εάν χρησιμοποιούμε κινητήρες turbo στο DTM, κάνουμε τα καλύτερα pit stops, ρυθμίζουμε το καλύτερο σετάρισμα και ταυτόχρονα, μειώνουμε την περιπλοκότητα των αυτοκινήτων, τότε στο τέλος όλοι θα είναι νικητές – κυρίως οι θεατές. Και αυτό είναι το κρίσιμο ερώτημα: Τι θέλουν και τι δεν θέλουν να δουν οι θεατές; Είμαστε πεπεισμένοι ότι καθόλου δεν τους απασχολούν τα κλάσματα δευτερολέπτου που κερδίζεις από την αεροδυναμική. Θέλουν να βλέπουν θεαματικούς αγώνες και, ιδανικά, να βλέπουν τον αγαπημένο τους οδηγό ή τον αγαπημένο τους κατασκευαστή να κερδίζει. Όπως άλλωστε ισχυρίζονται, οι ήρωες κάθονται στο cockpit, όχι στα laptop».
Τι ρόλο μπορεί να παίξει το DTM μέσα στο BMW Group στο μέλλον; Πώς θα διαφέρει από τα άλλα πρωταθλήματα;
Marquardt: «Ως BMW βρισκόμαστε σε πολύ καλή θέση. Θέλουμε μέσα από το DTM να προσφέρουμε θεαματικούς, υψηλής ποιότητας, οδηγοκεντρικούς αγώνες ταχύτητας, στους οποίους οι καλύτεροι οδηγοί αυτοκινήτων τουρισμού στον κόσμο αγωνίζονται ‘σώμα με σώμα’. Αποδεικνύουμε την καινοτόμο δύναμη της εταιρίας στο πιο απαιτητικό αγωνιστικό πρωτάθλημα GT στον κόσμο με τη BMW M8 GTE. Χρησιμοποιούμε τη Formula E σαν εργαστήριο τεχνολογίας για την ανάπτυξη μελλοντικών μοντέλων BMW iNEXT και για να δείξουμε τις ικανότητές μας στην καινοτομία και την ενσωμάτωση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης εκεί έξω, στην πίστα. Επίσης, βρισκόμαστε πολύ κοντά στον τομέα της παραγωγής με το αγωνιστικό πρόγραμμα των πελατών μας. Η ποικιλία του portfolio μας είναι μοναδική. Κάθε δέσμευση πληροί μία ειδική λειτουργία, με δικούς της, συγκεκριμένους στόχους».
Πιστεύετε στο μέλλον του DTM ;
Marquardt: «Η ανακοίνωση της αποχώρησης της Mercedes εμφανώς επιφέρει μία σειρά εξελίξεων στο DTM. Ωστόσο, ρίχνοντας μια ματιά στο paddock, συνειδητοποιείς όλη τη διάσταση του DTM – με όλους τους προμηθευτές και τους συνεργάτες, τους πολλούς θαυμαστές στις κερκίδες και τους τηλεθεατές – καθώς και τη σημασία του στη διεθνή αγωνιστική σκηνή. Μπήκαμε στο DTM το 2012 επειδή πιστεύουμε σε αυτό το πρωτάθλημα. Κανείς δεν γνωρίζει εάν θα εξακολουθούσε να υπάρχει σήμερα το DTM, χωρίς αυτή την κίνηση. Τώρα πρέπει να παλέψουμε για την επιβίωσή του – και αυτό ακριβώς κάνουμε. Οι προσεχείς μήνες προβλέπονται άκρως συναρπαστικοί».
Συνέντευξη με τον Jens Marquardt: «Πρέπει να αποφευχθεί ένα ‘μπρα-ντε-φερ’ στο DTM».
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, πρέπει, Συνέντευξη