Προβληματισμός συνεχίζει να επικρατεί στους κόλπους των πρυτάνεων, σχετικά με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Μάλιστα, πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση της Συνόδου, στο ψήφισμα της οποίας περιγράφεται η απογοήτευση των πρυτάνεων. Σε απάντηση με έντονο ύφος προέβη το υπουργείο Παιδείας, αμφισβητώντας μάλιστα το «ομόφωνο» του ψηφίσματος.
«Η Σύνοδος διαπίστωσε με απογοήτευση ότι μετά την κατάθεση των θέσεών της για τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά προγράμματα σπουδών διεκόπη ο διάλογος. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προχώρησε στην κατάθεση του σχεδίου νόμου στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή» αναφέρεται στο ψήφισμα. Οι πρυτάνεις, ωστόσο, ζητούν τη συνέχιση του διαλόγου, ώστε «να προκύψει ένα σχέδιο νόμου που θα επιτρέψει την αποτελεσματική λειτουργία των μεταπτυχιακών σπουδών».
Το νομοσχέδιο έχει την κατεύθυνση της «υπερ-ρύθμισης»
Επίσης, σύμφωνα με τους πρυτάνεις, το νομοσχέδιο έχει την κατεύθυνση της «υπερ-ρύθμισης» και δεν εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και την ποιότητα των διδακτορικών διατριβών στα πανεπιστήμια. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, «εμφανίζεται η σύνοδος να εκφράζει τη δυσφορία της για τη δήθεν διακοπή του διαλόγου με το ΥΠΠΕΘ». «Δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο διάλογος ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο σε έκτακτη σύνοδο των πρυτάνεων που προκάλεσε η ίδια η αναπληρώτρια υπουργός. Η σύνοδος των πρυτάνεων αποσιωπά το ότι η δημόσια διαβούλευση παρατάθηκε, ακριβώς, προκειμένου να δοθεί περαιτέρω χρόνος στους πρυτάνεις για να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους. Επιχειρεί με το ανακριβές περιεχόμενο του ψηφίσματος να διαγράψει την απαξιωτική της συμπεριφορά προς την πολιτική ηγεσία, με το ψήφισμα της 1.10.2016, μεσούσης της δημόσιας διαβούλευσης που παρατάθηκε κατόπιν αιτήματος της ιδίας. Αφήνει, τέλος, να διαφανεί μια, το λιγότερο, αδόκιμη άποψη περί διαλόγου, σαν να είναι ο διάλογος μια ατέρμονη συζήτηση χωρίς κατάληξη, που θα διαιωνίζει το υφιστάμενο άναρχο τοπίο» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
«Λαμβάνεται πρόνοια για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας»
Επίσης, το υπουργείο τονίζει ότι με το νομοσχέδιο «λαμβάνεται πρόνοια για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας», καθώς υπερασπίζεται η συνταγματική νομιμότητα, «στην εξαιρετικά ήπια προσέγγιση της διασφάλισης του δικαιώματος της δωρεάν πρόσβασης στον δεύτερο κύκλο σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», που εκφράζεται από την πλειοψηφία του ΣτΕ, σύμφωνα με απόφαση του οποίου, εναπόκειται στον κοινό νομοθέτη η επιβολή διδάκτρων στους μεταπτυχιακούς φοιτητές για την κάλυψη του κόστους των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, το ύψος των οποίων δεν θα πρέπει να είναι τέτοιο «ώστε να καθίσταται αδύνατη ή δυσχερής η συμμετοχή σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών φοιτητών περιορισμένης εισοδηματικής ικανότητας, διότι ένα τέτοιο μέτρο θα παραβίαζε την γενική ελευθερία προσβάσεως στην παιδεία».
«Ας αφήσουμε λοιπόν, κατά μέρος, δήθεν νομικά προσκόμματα στα οποία σκοντάφτει η πρόβλεψη πλαφόν και ας προσφέρουμε στη νέα γενιά αυτό που της οφείλεται» καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.
Υπενθυμίζεται, ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ποσοστώσεις στις αμοιβές των καθηγητών, «πλαφόν» στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών σπουδών, καθώς επίσης και ότι σε τέσσερις μήνες από την ψήφιση του σχετικού νόμου, όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα των πανεπιστημίων ή των ΤΕΙ που δεν θα «συμμορφωθούν», θα παύσουν να ισχύουν.
Σε Έτος Μαθηματικών θα ανακηρυχθεί το 2018
Την ανακήρυξη του 2018 ως Έτους Μαθηματικών για την Ελλάδα ανακοίνωσε προχθές το απόγευμα, ο μέχρι τότε, υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του 33ου Συνεδρίου Μαθηματικών Παιδείας, που διοργανώνει, στα Χανιά, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. «Το 2018 είναι το έτος που η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία κλείνει 100 χρόνια ζωής και η χρονιά αυτή θα ανακηρυχτεί ως Έτος των Μαθηματικών. Το υπουργείο, σε συνεργασία με φορείς της μαθηματικής εκπαίδευσης, θα οργανώσει σειρά δράσεων και εκδηλώσεων σε όλες τις περιφέρειες της χώρας», τόνισε, μεταξύ άλλων, κατά τον χαιρετισμό του, ο κ. Φίλης.
Στη σύντομη τοποθέτηση του, ο τέως υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα μαθηματικά στην εκπαίδευση και την καθημερινή πρακτική. Από το βήμα του συνεδρίου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, ο κ. Φίλης επεσήμανε ότι η εκπαίδευση χρειάζεται ένα σταθερό ελεύθερο και ήπιο περιβάλλον, χαρακτηρίζοντας πολύτιμη τη συνεισφορά της μαθηματικής και εκπαιδευτικής κοινότητας στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, στο περιεχόμενο, τις διαδικασίες, τους στόχους. «Αναγνωρίζοντας αυτήν τη συνεισφορά, η κυβέρνηση ακολουθεί τη συμμετοχική και δημοκρατική διαδικασία επεξεργασίας προτάσεων, με στόχο την ουσιαστική μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης» πρόσθεσε.
typosthes.gr-Politiki