Τα νέα σύμβολα του σeξ: Τα «πιασίματα» επιστρέφουν στην τηλεόραση (φωτό)

Το νέο σώμα της Ριάνα που λανσαρίστηκε ως κίνημα Thickanna, το fat shamming ως νέα μάστιγα στα social media, τα γλέντια που στήνονται για τα παραπανίσια κιλά της Κωνσταντίνας Σπυροπούλου μετά από κάθε επεισόδιο Survivor: Μικρές λεπτομέρειες που αν αθροιστούν καταδεικνύουν το εξής φαινόμενο:

τα σώματα των μοντέλων της Victoria’s Secret (50/55 κιλά για γυναίκες 180 εκατοστών) θεωρούνται αποδεκτά από την κοινωνία ενώ τα σώματα των κοριτσιών της διπλανής πόρτας (170 εκατοστά για 58-65 κιλά) είναι σώματα με ατέλειες και μη ποθητά. Ή μήπως όχι;

Μεγάλες εταιρείες καλλυντικών, εσωρούχων ακόμη και mainstream περιοδικά που βγάζουν το ψωμί τους ντύνοντας με μικροσκοπικά μπικίνι εικοσάχρονα λιπόσαρκα μοντέλα (Sports Illustrated Swimming Issue) χρησιμοποιούν πλέον “αληθινές γυναίκες” με καμπύλες, κιλά και καθόλου ρετούς στις διαφημιστικές καμπάνιες τους. Μέχρι και στο Asos.com βλέπουμε μοντέλα με ραγάδες.
Τα δεδομένα γύρω από το γυναικείο σώμα αλλάζουν. Φεμινισμό δεν κάνει μόνο η Έμιλι Ραταϊκόφσκι που δείχνει γλουτούς, οπίσθια και στήθη που αψηφούν νόμους βαρύτητας γνωστούς στην ανθρωπότητα αλλά και η Άσλεϊ Γκράχαμ.

Το νέο πρότυπο ομορφιάς θέλει τις γυναίκες να νικούν ανασφάλειες και κόμπλεξ και να νιώθουν άνετα με το σώμα τους. Να μην ντρέπονται στα δοκιμαστήρια της Ερμού επειδή δεν κλείνει το φερμουάρ στο medium. Ζητά από τα κορίτσια στον καναπέ του σπιτιού να μην κάνουν τις εξαντλητικές δίαιτες των σταρ για να χωρέσουν στο νούμερο 36 του H&M και του Zara αλλά να θαυμάσουν το σώμα της Κωνσταντίνας Σπυροπούλου -που με λίγα παραπάνω κιλά από εκείνα που κουβαλά η μέση παρουσιάστρια επαναπροσδιορίζει το “σeξι”. 

Η Μαρία Κορινθίου με 367,000 followers έχει πιστό ανδρικό (και γυναικείο) κοινό εδώ και χρόνια. Ποτέ δεν προσπάθησε να κρύψει τις ατέλειες του κορμιού της, νομιμοποίησε την κυτταρίτιδα (που κάθε γυναίκα μετά τα 15 έχει εξαιτίας κατακράτησης και ορμονών) στο Instagram ανεβάζοντας φωτογραφία χωρίς κανένα φίλτρο-  την ίδια στιγμή που εκατομμύρια χρήστες των social βάζουν ψεύτικες βλεφαρίδες, φακούς επαφής, κάνουν μόνιμο τατουάζ φρυδιών και φουσκώνουν τα χείλη τους.

Η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, μια φιγούρα αμφιλεγόμενη που τα καμώματά της προκαλούσαν την οργή των τρολ μόλις παρουσιάστηκε στους τηλεοπτικούς δείκτες, με μια εικόνα που θυμίζει την μέση μεσογειακή γυναίκα κέρδισε πλήθος υποστηρικτών. Στο πολύφερνο show χορού του ANT1 η τηλεθέαση ανεβαίνει όταν χορεύει η Πηνελόπη Αναστασοπούλου και η Ευριδίκη Βαλαβάνη. Κορίτσια που προφανώς δεν μπαίνουν στα ρούχα μοντέλων πασαρέλας αλλά “μπαίνουν” στις αντρικές φαντασιώσεις.

Thickanna Gate

Φωτογραφίες της Ριάνα με πιο γεμάτο σώμα αλλά πάντα μικροσκοπικά μπικίνι κατέκλυσαν το διαδίκτυο. Το Instagram γέμισε με την φωτογραφία της με καρναβαλική στολή (ανύπαρκτο μπικίνι με διαμάντια) με το #newbodygoals. Την αποκάλεσαν Thickanna (λόγω των πλούσιων γοφών της. Κι εκείνη με attitude ντίβας δήλωσε “είμαι ευτυχισμένη όπως ακριβώς είμαι”.

Και ενώ οι λευκές γυναίκες μισούν το είδωλο στον καθρέπτη τους -σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού Glamour και της L’Oreal Paris (τον περασμένο Αύγουστο), τον 59% των μαύρων γυναικών λατρεύει το γεμάτο καμπύλες σώμα με τους πληθωρικούς γοφούς.

Οι μαύρες γυναίκες μεγαλώνουν πιστεύοντας ότι είναι έξυπνες, όμορφες και έξυπνες. Ότι είναι επαρκείς. Παραμένει η άμυνά τους απέναντι στον ρατσισμό και τις φυλετικές προκαταλήψεις. Η Ριάνα δηλώνει στα μεγαλύτερα περιοδικά ότι “μια μέρα φοράω τα στενά αποκαλυπτικά φορέματα και την επόμενη εβδομάδα ψάχνω τα φαρδιά oversized κομμάτια.

Δεν μπορώ να κρατήσω το βάρος μου σταθερό” χωρίς να ντρέπεται ή να το θεωρεί κάτι σημαντικό. Νιώθει πάντα όμορφη.  Ακόμη κι αν δεν “χωράει” στα mainstream πρότυπα ομορφιάς δημιουργεί το δικό της πρότυπο χωρίς να την αφορά η κοινή γνώμη. Κάτι που πρεσβεύει και η Κέιτι Πέρι. 

Κάπως έτσι έχει δημιουργηθεί το body positive κίνημα στα social media. Δεν είναι πολιτικά ορθό να αποκαλείς κάποιον “χοντρό” ή να σχολιάζεις τις αυξομειώσεις του βάρους του. Είτε είναι μεγαλόσωμος ή skinny (όπως συνέβη με την Αλέξα Τσανγκ και την Τζέιμι Κινγκ). Φωτογραφίες με κοπέλες που ψωνίζουν από τα plus sizes κερδίζουν likes σωρηδόν και δεν κουβαλούν κανένα κοινωνικό στίγμα.

Θεωρείται αναγκαίο να κυκλοφορούν σε καμπάνιες οίκων μόδας και καλλυντικών μοντέλα που δεν φορούν size 0 ρούχα ώστε τα νεαρά κορίτσια να αποδεχτούν τους εαυτούς τους και να μειωθούν τα φαινόμενα ανορεξίας και βουλιμίας. Μέχρι και η Mattel Inc. λάνσαρε Barbie κούκλα σε διαφορετικές εκδοχές.  Υπάρχει η Curvy, η Petite και η Tall Barbie.

Κατηγορίες που υπάρχουν πλέον και σε ράφια μεγάλων αλυσίδων παγκοσμίως. Άπειρες fashion bloggers έχουν blogs για κοπέλες που φορούν μεγαλύτερα νούμερα ρούχων.  Αυτές τις γυναίκες είδαμε πρόσφατα στο Anti-Victoria’s Secret show στη Νέα Υόρκη.

Η απάντηση στα περιλάλητα σόου της Victoria’s Secret ήρθε πληρωμένη με ένα πρωτότυπο event στην Times Square της Νέας Υόρκης. 25 γυναίκες και η αρχηγός τους ύμνησαν την κανονικότητα.αυτές στην νέα καμπάνια της Revlon. Στην πασαρέλα Dolce & Gabbana η Αλεσάντρα Γκαρσία Λόριντο, η κόρη του Άντι Γκαρσία κέρδισε τις εντυπώσεις ως plus size μοντέλο.

Και στην πασαρέλα του Alexander McQueen η σχεδιάστρια Σάρα Μπάρτον έδωσε “φωνή” σε plus size μοντέλα. 

Η Eline Lykke και η Betsy Teske άλωσαν και την παρισινή εβδομάδα μόδας. H Diana Sirokai, plus size model από το Λονδίνο έγινε viral ποζάροντας όπως η γuμνή Gigi Hadid για το brand Stuart Weitzman. Η Άσλεϊ Γκράχαμ έχει δώσει μια φανταστική ομιλία στο TEDx Valencia με τίτλο “Plus Size? More Like My Size’.

Η εταιρεία American Eagle με την καμπάνια #AerieRealMission  μπήκε στο body positive movemet με το σύνθημα «δεν έχουν σημασία οι καμπύλες και οι ατέλειες, αλλά αυτό που υπάρχει κάτω από το δέρμα. Σημασία έχει να αγαπάς τον αληθινό εαυτό σου».  Ήρθε τελικά η ώρα για ρεαλισμό; 

seleo.gr-Lifestyle

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: