Πως αλλιώς να εξηγηθεί ότι για το Τούρκικο ελικόπτερο που έκανε τις σημερινές παραβιάσεις στο Βορειοανατολικό Αιγαίο έστειλαν ένα ζευγάρι απο τα Μιράζ των 2000-5 που περιπολούσε στο Κεντρικό Αιγαίο ,να τους πάρει στο κυνήγι !
Η ταχύτατη αντίδραση στην παραβίαση του FIR Αθηνών από Επιθετικό Ελικόπτερο της Τουρκίας που δήθεν έψαχνε για βάρκες με λαθροπρόσφυγες δεν άφησε καμιά παρανόηση στους Τούρκους χειριστές που ξέχασαν την αποστολή τους ,τρεχάτοι στο δρόμο για τα Μικρασιατικά Παράλια !
Τα ανωτέρω ε/π αναγνωρίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Τα Ελληνικά Μιράζ 2000-5 που είναι άγνωστα στους Τούρκους κυριαρχούν στις κλειστές αερομαχίες του Αιγαίου και οι Χειριστές μας έχουν να το λένε για πόσο τυχεροί είμαστε που έχουμε αυτό το Μαχητικό !
Είναι η κορυφαία έκδοση του Mirage 2000. To «παύλα-πέντε» αποτελεί εδώ και χρόνια την αιχμή του δόρατος της Ελληνικής αναχαίτισης και εγγυάται αεροπορική υπεροχή πάνω από το Αιγαίο. Το σύγχρονο μαχητικό είναι εξοπλισμένο με προηγμένης τεχνολογίας όπλα αέρος-αέρος!
“Έτοιμο να υπερασπιστεί τους ελληνικούς ουρανούς. Οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας τα αποκαλούν «Dash 5″ και τα πληρώματα των ασιατών εισβολέων στο Αιγαίο, τα αναγνωρίζουν αμέσως από την χαρακτηριστική μορφή της πτέρυγας-δέλτα, για την περίπτωση που θα προλάβουν να το δουν.
Ο λόγος για τα μαχητικά Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας, τα οποία αποτελούν τον ένα από τους δύο τύπους κορυφαίων μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας, με δυνατότητες που δεν διαθέτει ο αντίπαλος στο οπλοστάσιό του.
Η 331 Μοίρα συγκροτήθηκε στις 18 Απριλίου 1998, προκειμένου να παραλάβει τα τότε νεοαποκτηθέντα Mirage 2000 EGM/BGM από την Πολεμική Αεροπορία. Την 1η Μαρτίου 2007, ξεκίνησε η προετοιμασία της παραλαβής των νέων αεροσκαφών Mirage 2000-5. Στις 3 Μαΐου του ίδιου έτους τα πρώτα Μ2000-5 ICMS Mk-III, έτσι τα κωδικοποιεί η Πολεμική Αεροπορία, προσγειώθηκαν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα.
Αμέσως μετά ακολούθησε η έναρξη εκπαίδευσης των Ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας από προσωπικό από τη Γαλλία -πιλότοι της Armée de l’Air (ALA) και της εταιρίας Dassault- έτσι ώστε τον Μάιο του 2008 να πραγματοποιηθεί η επιχειρησιακή αξιολόγηση της Μοίρας.
Το «γυάλινο πιλοτήριο,» όπως αποκαλείται ο θάλαμος διακυβέρνηση του γαλλικής προέλευσης μαχητικού, αποτελείται από το Head-up-Display (HUD), δύο έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, μια οθόνη παρουσίασης της τακτικής κατάστασης, κεντρικά εγκατεστημένη, και τέλος μία οθόνη εγκατεστημένη στην ευθεία του οπτικού πεδίου του πιλότου, που επιτρέπουν την απεικόνιση των ενδείξεων του ραντάρ , συνδυάζοντας δεδομένα πτήσης από το HUD. Η σχεδιαστική αυτή καινοτομία αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του Mirage 2000-5.
«Με το glass cockpit, όλα τα δεδομένα έρχονται στον πιλότο, τα οποία μπορεί μετά αυτός να εκμεταλλευτεί με πάρα πολύ εύκολο τρόπο. Σε συνδυασμό με το Data Link μπορεί αυτός να κάνει την αποστολή όσο πιο εύκολα μπορεί, και να έχει πολύ καλά αποτελέσματα,» συνεχίζει ο επισμηναγός Κωνσταντίνος Χαλάτσης.
Το ραντάρ του αεροσκάφους επιτρέπει την εναέρια εμπλοκή με πολλαπλούς εναέριους στόχους, αλλά και με στόχους εδάφους, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε πολύπλοκα και απαιτητικά σενάρια. Στην εναέρια μάχη, το ραντάρ RDY-2 είναι σε θέση να εγκλωβίσει τους 4 πιο επικίνδυνους στόχους, από τους 24 που παρακολουθεί συνολικά.
Η καταπολέμηση των στόχων μπορεί να γίνει ταυτόχρονα με βλήματα αέρος-αέρος Mica ΕM/IR. O πύραυλος έχει μια εμβέλεια από 35 έως και 60 χιλιόμετρα, αναλόγως της θέσης του αεροσκάφους-φορέα και του αντίπαλου στόχου. Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει στο οπλοστάσιο δύο εκδόσεις του βλήματος.
Η μία είναι με καθοδήγηση ενεργού ανιχνευτή, και η άλλη με κεφαλή αναζήτησης υπερύθρων. Έτσι, το εχθρικό αεροσκάφος στο Αιγαίο, δεν λαμβάνει καμία προειδοποίηση για την επερχόμενη φονική απειλή, μια και η κατεύθυνση του πυραύλου είναι πλήρως παθητική.
Το Mirage 2000-5 μπορεί να μεταφέρει έως και 6 συνολικά Mica ΕM/IR, γεγονός που αυξάνει την επιθετική ισχύ των πιλότων της 331 Μοίρας.
Το σύστημα πρόωσης του μαχητικού αποτελείται από τον κινητήρα M-53P2, ισχύος έως 21.400 λιβρών, με μετάκαυση. Χάρη σε αυτόν τον κινητήρα, οι επιδόσεις του Mirage 2000-5, τόσο στην μονοθέσια όσο και στην διθέσια έκδοση, είναι εξαιρετικές. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει σε συγκεκριμένο ύψος τα 2,2 Mach.
Η ευελιξία του αεροσκάφους παραμένει στις κορυφαίες της κατηγορίας του, με δομικό όριο τα 9G, με εξαιρετική συμπεριφορά στις χαμηλές ταχύτητες μιας κλειστής αερομαχίας.
Είναι ένα αεροπλάνο που μπορεί να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε απειλή
Τα μαχητικά Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας, είναι πανέτοιμα για να καλύψουν την απαίτηση της αεροπορικής υπεροχής στο Αιγαίο, ως μερικά από τα πλέον ικανά μαχητικά που πετάνε σήμερα, όχι μόνο σε ελληνικούς ουρανούς, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
«Είναι μια πλατφόρμα οπλικών συστημάτων, ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην ευρύτερη γειτονιά,» Αναφέρει ιπτάμενος χειριστής Mirage της 331 Μοίρας. «Έχει τεχνολογίες αιχμής» και «είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που έχουμε αυτό το αεροσκάφος.»
Το κορυφαίο αυτό σύστημα της Πολεμικής Αεροπορίας, διαθέτει ικανότητα στρατηγικής κρούσης, χάρη στα βλήματα κρούζ τύπου Scalp, γαλλικής προέλευσης. Τα βλήματα αυτά επιτρέπουν την προσβολή στόχων εδάφους βαθειά μέσα στην εχθρική ενδοχώρα – μια πρωτόγνωρη ικανότητα της Πολεμικής Αεροπορίας η καταστροφή εχθρικών στόχων υψηλής αξίας από τα πρώτα κιόλας στάδια μιας πιθανής πολεμικής σύρραξης.
Η εμβέλεια του πυραύλου αναφέρεται με μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα και η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει τόσους πυραύλους, όσοι χρειάζονται για να παραλύσει το σύστημα διοίκησης και ελέγχου του αντιπάλου στα πρώτα στάδια μιας πιθανής πολεμικής αναμέτρησης.
Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη λειτουργία της σελίδας μας Περισσότερα
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.