Οι θετικές ειδήσεις διαδίδονται ταχύτερα σε σχέση με τα νέα πολέμων, πλημμύρων ή δυστυχημάτων χάρη στα email και τα social media…
Οι ερευνητές κάνοντας μια «σάρωση» στη δραστηριότητα δεκάδων χρηστών του web, διαπίστωσαν ότι όσοι έγραφαν σχόλια ή ασχολούνταν με τα email τους, είχαν την τάση να διαβάζουν περισσότερες θετικές παρά αρνητικές ειδήσεις…
Οι νευροεπιστήμονες δεν έμειναν στη θεωρία, αλλά μελέτησαν τον εγκέφαλο πολλών εθελοντών, όταν έρχονται σε επαφή με μια νέα ιδέα ή είδηση. Χαρακτηριστικό αποτέλεσε το γεγονός, ότι όταν οι εθελοντές άκουγαν μια είδηση και τη μετέδιδαν σε άλλους… οι επιστήμονες παρατηρούσαν ποιά στοιχεία της είδησης είχαν κρατηθεί από τον εγκέφαλο και ποια όχι!
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, αφού αυτά δεν βρίσκονταν στην περιοχή του μυαλού που αφορούσε την ανάκτηση αναμνήσεων, αλλά στην περιοχή της κοινωνικής γνώσης, που σχετίζεται με τις σκέψεις για τους άλλους. Πιο συγκεκριμένα, όταν οι εθελοντές συζητούσαν για μια καλή είδηση, αμέσως, «άναβε» η τελευταία περιοχή, που αποδείκνυε ότι υπήρχε ενθουσιασμός γύρω από την ιδέα… και ότι αυτή θα μεταφερόταν γρήγορα.
Ωστόσο, στην καθημερινή συζήτηση, το ένα τρίτο των ομιλητών μιλά μόνο για τον εαυτό του… γεγονός που οφείλεται κυρίως στα social media. Τα πειράματα του δρ Berger απέδειξαν ότι οι άνθρωποι λένε πιο θετικά πράγματα, όταν απευθύνονται στο μεγαλύτερο κοινό του Facebook και οτι το 80% των χρηστών του Twitter «τιτιβίζουν» διαρκώς για τον εαυτό τους. Έτσι, αποφεύγουν τις παραδοσιακές συζητήσεις, καθώς τότε σκέφτονται τη γνώμη των άλλων ή την πιθανότητα για κάποιο εχθρικό σχόλιο. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με μελέτες στη Γιούτα, όσοι ξοδεύουν πολύ χρόνο στο Facebook, έχουν την τάση να θρωρούν ότι η ζωή είναι άδικη και ότι έχουν λιγότερους πραγματικούς φίλους. Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν και στη Γερμανία, όπου και αναφέρθηκε ο ανεξέλεγκτος φθόνος ανάμεσα στους χρήστες και η δύναμη της αυτοπροβολής, η οποία υπονομεύει την ευτυχία της ζωής τους.
Μήπως, όμως, αυτό αποδεικνύει απλά οτι οι άνθρωποι βιώνουν πολύ περισσότερο τις καλές ειδήσεις παρά τις άσχημες; Σύμφωνα με τον κοινωνικό ψυχολόγο του Πανεπιστήμιου της Πενσυλβάνια, Jonah Berger: «Στις αρνητικές ειδήσεις κανένας δεν νοιάζεται για τα συναισθήματα σας, αλλά στις θετικές ιστορίες, όλοι ενδιαφέρονται να δουν την αντίδραση του απέναντι!».
Αυτός είναι και ο λόγος που οι αναγνώστες μοιράζονται κυρίως άρθρα που θεωρούνται πιο συναρπαστικά και αστεία, παραμερίζοντας όσα τους δημιούργησαν μια θλιβερή διάθεση. Άλλωστε, όπως υποστηρίζει και ο ψυχολόγος: «Όσο πιο θετικό είναι ένα άρθρο, τόσο πιο πιθανό είναι να το μοιραστεί ο κόσμος».
Tags: Facebook, media, Social Media, Twitter, Γερμανία, Ειδήσεις, ζήτηση, προβολή