Στον τομέα της αυτοκίνησης όλα αλλάζουν με τόσο γρήγορους ρυθμούς που πολλές φορές δεν προλαβαίνουμε να προσαρμοστούμε στις εξελίξεις. Η VW με το ID.Buzz μας ξαφνιάζει και μας απογειώνει σε μια άλλη διάσταση. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που παραδίδεται με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και μάλιστα με πιστοποίηση από τον ανεξάρτητο οργανισμό TUV Nord. Αναπτύχθηκε πάνω στην πλατφόρμα του ομίλου ΜΕΒ με μπαταρία 82 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh) με τον ηλεκτροκινητήρα των 150 kW (204 ίππων) που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και για το λόγο αυτό η κίνηση δίνεται στους πίσω τροχούς.
To ID. Buzz, made in Germany (κατασκευάζεται στο Ανόβερο) έχει καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης και θεωρείται από τα πιο προοδευτικά οχήματα της κατηγορίας του. Διαθέτει 15 ραντάρ μπροστά και 10 πίσω. Τα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό.
Στο εσωτερικό υπάρχει μια οθόνη 5.3 ιντσών που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό και άλλη μία αφής που βρίσκεται στο μέσον του αυτοκινήτου 12 ιντσών.
Δεν μπορώ να πω ότι η οδηγική μας εμπειρία ήταν αρκετή για να χαρούμε αυτό το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Λίγα 24ωρα το οδηγήσαμε αλλά πήραμε μια γεύση και μπορούμε να πούμε ποια είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του σύγχρονου Bulli της VW .
Το ID. Buzz συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός πολυεργαλείου με ένα από τα πιο επιτυχημένα σχέδια όλων των εποχών. Το στυλ του μοντέλου είναι ξεκάθαρο και εξίσου δυναμικό όσο και φιλικό. Οι πρόβολοι του αεροδυναμικού αμαξώματος (Cd 0,29) αντιστοιχούν οπτικά με τα ευέλικτα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης.
Η μπαταρία 77 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα) που είναι ενσωματωμένη βαθιά στο δάπεδο του οχήματος χαμηλώνει το κέντρο βάρους και παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα μειώνει τη στρέψη στο ελάχιστο.
Το οδηγήσαμε στην εθνική οδό. Το αυτοκίνητο είναι σταθερό και ευχάριστο για μεγάλα ταξίδια. Κανένας δεν πρόκειται να παραπονεθεί ότι στριμώχτηκε. Ιδανικό για έναν απαιτητικό οικογενειάρχη που αγαπά τα ταξίδια και θέλει χώρους.
Είναι σταθερό και ευκολοδήγητο στους ανοικτούς δρόμους. Το βάρος κατανέμεται κεντρικά μέσα στο όχημα, εξασφαλίζοντας έτσι ουδέτερη συμπεριφορά. Χάρη στους μεγάλους θόλους των τροχών, ο κύκλος στροφής είναι μικρός, μόλις 11,1 μέτρα. Πέντε άτομα ταξιδεύουν άνετα μεταφέροντας όσες βαλίτσες επιθυμούν.
Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4,712 χλστ. το πλάτος 1.985 χλστ. και το ύψος αναλόγως των προδιαγραφών 1.927 και 1.951 χλστ. με μεγάλο μεταξόνιο 2.989 χλστ. Ο χώρος των αποσκευών τεράστιος. Το ID. Buzz είναι χωρισμένο 40:60 και οι πλάτες του μπορούν να αναδιπλωθούν. Για να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για τα πόδια ή επιπλέον χώρος αποσκευών, μπορούν επίσης να μετακινηθούν τα δύο μέρη του καθίσματος του πάγκου κατά μήκος κατά 150 χλστ.
Οι δύο συρόμενες πόρτες του ID. Buzz διατίθενται στάνταρ. Αυτό που απλώνεται πέρα από τη μεγάλη πίσω πόρτα είναι – με πέντε επιβάτες – 1.121 λίτρα χώρου αποσκευών (φορτωμένο μέχρι το επάνω άκρο της πλάτης της δεύτερης σειράς καθισμάτων). Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.205 λίτρα.
Στο δρόμο μας άρεσε. Κινηθήκαμε βέβαια σαν να οδηγούμε πουλμανάκι. Χωρίς υπερβολές και πλασαρίσματα στις στροφές. Άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Ο οδηγός και ο συνοδηγός στο μπροστινό κάθισμα κάθονται σε μεμονωμένα καθίσματα, εξοπλισμένα στάνταρ στο εσωτερικό με ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια. Στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται ένα τριπλό κάθισμα πάγκου.
Πολύ καλά στημένο και ζυγισμένο. Οι ζάντες στη στάνταρ έκδοση είναι 19 ιντσών αλουμινίου 19 ιντσών (στάνταρ), στο ID.Buzz Plus 20 ιντσών αλλά μπορεί να παραγγελθεί και με ζάντες 21 ιντσών.
Τα μπροστινά ελαστικά είναι πάντα πιο στενά από τα πίσω, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία του οχήματος. Το ID. Buzz μπροστά έχει δισκόφρενα με διάμετρο έως και 382 χλστ. και πίσω ταμπούρα ανθεκτικά στη φθορά. Το κιβώτιο είναι αυτόματο μονής σχέσης και συνεργάζεται άριστα με τον ηλεκτροκινητήρα.
Καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης
Το νέο ID. Buzz είναι ένα από τα πιο προοδευτικά οχήματα της κατηγορίας του με μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Πολλά από τα συστήματα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Για παράδειγμα, Car2X (χρησιμοποιεί swarm data για να επιτρέψει την παροχή προειδοποιήσεων για κινδύνους σε άμεση γειτνίαση), Front Assist με παρακολούθηση πεζών και ποδηλάτων (σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου με λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης), προστασία επιβατών PreCrash (συμπεριλαμβανομένου του τεντώματος των ζωνών ασφαλείας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης), και, στην περίπτωση του ID. Buzz Pro, Dynamic Road Sign Display και Lane Assist. Διαθέσιμα προαιρετικά είναι τα δύο νεότερα συστήματα: Travel Assist με χρήση swarm data και υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας και Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης για αυτοματοποιημένο παρκάρισμα.
Αναλυτικά τα δύο νέα συστήματα:
Μέχρι τώρα το προαιρετικό Travel Assist χρησιμοποιούσε αποκλειστικά τους αισθητήρες υπερύθρων, τους αισθητήρες ραντάρ και τους αισθητήρες κάμερας, καθώς και τα δεδομένα πλοήγησης για την υποβοηθούμενη προς τα εμπρός και πλάγια καθοδήγηση. Μόλις ο οδηγός ενεργοποιήσει το Travel Assist μέσω ενός κουμπιού στο πολυλειτουργικό τιμόνι και ρυθμίσει την επιθυμητή ταχύτητα, το Volkswagen διατηρεί αυτήν την ταχύτητα, αντιδρά αυτόματα σε τυχόν όρια ταχύτητας και σε οχήματα που βρίσκονται μπροστά του και, εντός των ορίων του συστήματός του, ακολουθεί την λωρίδα από μόνη της (adaptive lane guidance).
Μέχρι τώρα έπρεπε να προσδιοριστούν τα όρια της αριστερής και της δεξιάς λωρίδας για αυτήν την ενεργή καθοδήγηση λωρίδας. Χάρη στο πιο πρόσφατο λογισμικό που καθιστά δυνατή τη χρήση swarm data μέσω του Travel Assist, το ID. Buzz παραμένει στη λωρίδα του ακόμα και όταν υπάρχει μόνο ένα όριο λωρίδας. Για να γίνει αυτό, το Travel Assist με χρήση swarm data ανακτά τα δεδομένα από άλλα οχήματα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση που μεταφέρονται ανώνυμα σε ένα σύστημα υποστήριξης (διακομιστής) προκειμένου να τα ενσωματώσει στην καθοδήγηση λωρίδας.
Η προσαρμοζόμενη καθοδήγηση λωρίδας (adaptive lane guidance) είναι επομένως συνεχώς διαθέσιμη ακόμη και κάτω από δύσκολες συνθήκες οδοστρώματος. Η χρήση swarm data καθιστά επίσης δυνατή την υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας για πρώτη φορά στον αυτοκινητόδρομο: σε ταχύτητες 90 χλμ./ώρα και άνω, το Travel Assist προσφέρει στον οδηγό μια αυτοματοποιημένη αλλαγή λωρίδας στην ψηφιακή οθόνη του οδηγού, εάν η σχετική γύρω περιοχή του οχήματος είναι σαφής.
Εάν ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλάς, το ID. Buzz πραγματοποιεί την αλλαγή λωρίδας από μόνη του. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, ωστόσο, ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για ό,τι συμβαίνει.
Το Park Assist Plus είναι ένα πολύ γνωστό σύστημα της Volkswagen. Κυριολεκτικά με το πάτημα ενός κουμπιού, διευκολύνει το αυτόματο παρκάρισμα σε παράλληλες ή κάθετες θέσεις στάθμευσης. Εάν ο οδηγός δυσκολεύεται να κάνει ελιγμούς , το ID. Buzz μπορεί επίσης να κινηθεί βγαίνοντας από παράλληλους χώρους στάθμευσης.
Ο οδηγός πρέπει απλώς να παρακολουθεί τι συμβαίνει, αλλά δεν χρειάζεται πλέον να κατευθύνει, να φρενάρει ή να επιταχύνει προσωπικά. Το νέο Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης προχωρά ένα βήμα παραπέρα: με αυτό το σύστημα ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει μεμονωμένους ελιγμούς στάθμευσης, τους οποίους στη συνέχεια το όχημα εκτελεί αυτόματα – για παράδειγμα, οδήγηση στο γκαράζ ή σε ένα χώρο στάθμευσης.
Για παράδειγμα όταν φεύγει από το σπίτι και φτάνει στο γραφείο αποθηκεύει το σημείο που παρκάρει. Το ίδιο κάνει και όταν επιστρέφει στο σπίτι.
Πώς λειτουργεί:
H διαδικασία στάθμευσης πρέπει να εκτελείται χειροκίνητα μία φορά από τον οδηγό με ταχύτητα κάτω των 40 km/h. Σε κατάλληλα ενεργοποιημένη λειτουργία, το Park Assist Plus θυμάται τη διαδρομή που ακολουθήθηκε, η οποία μπορεί να έχει μήκος έως και 50 μέτρα. Στο τέλος αυτής της φάσης εκμάθησης, ο οδηγός πατά ένα κουμπί για να το αποθηκεύσει. Πέντε διαφορετικοί ελιγμοί στάθμευσης μπορούν να αποθηκευτούν στο σύστημα. Το πραγματικά έξυπνο είναι ότι αν το ID. Buzz αναγνωρίσει ένα από τα αποθηκευμένα σενάρια, προσφέρει αυτόματα υποβοηθούμενη στάθμευση.
Αυτονομία
Το 100% ηλεκτρικό Van έχει αυτονομία από 402-423 χιλιόμετρα, από 0-100 χρειάζεται 10.2’’ και η μέγιστη ταχύτητα είναι 145 χλμ. Από πλευράς «κατανάλωσης» και σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP κυμαίνεται από τα 21,7 έως τα 20,5 kWh/100 χλμ. Οι τρόποι φόρτισης είναι με οικιακό ρεύμα, από wallbox και με ταχυφορτιστή. Η φόρτιση είναι εύκολη μέσω του «Plug & Charge», που συντονίζεται βέλτιστα από τον σχεδιασμό e-route.
Ας δούμε λοιπόν τώρα ποια είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του premium αυτοκινήτου που απευθύνεται σε trendy πελάτες.
Στα υπέρ του VW ID.Buzz είναι οι χώροι και τα καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Στα κατά η δυσκολία μετακίνησης στους δρόμους της Αθήνας, η απροθυμία στα πάρκινγκ να σε «φιλοξενήσουν» και η τιμή του.
Σήμερα το Bulli του 21ου αιώνα λέγεται ID.Buzz και η τιμή του ξεκινάει από 66.500 ευρώ ενώ στην έκδοση Plus για τους πιο απαιτητικούς αγγίζει τα 70.500 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση. Η κρατική επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ανέρχεται έως 8.000 ευρώ.
Π. Χαλάτσης
Τα υπέρ και τα κατά του VW ID.Buzz που ανατρέπει τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER