Εφικτό χαρακτήρισε τον στόχο της είσπραξης 2 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις έως το τέλος του χρόνου, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, μιλώντας σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΑ.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι το ταμείο θα είναι βασικός πυλώνας του νέου υπερταμείου που δημιουργείται, ενώ αναφερόμενος στο σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων εκτίμησε ότι μέσω της δράσης του νέου Ταμείου θα επιτευχθεί ο στόχος της είσπραξης 6 δισ. ευρώ στο τέλος του 2018.
Όπως ανέφερε ο ίδιος, οι επόμενοι στόχοι του ΤΑΙΠΕΔ, πέραν από την ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται σε πορεία αξιοποίησης, είναι η ιδιωτικοποίηση μέρος της ΔΕΠΑ, των ΕΛΠΕ της ΔΕΗ, του Ελευθέριος Βενιζέλος, τουριστικών λιμένων και μαρίνων και ακινήτων του δημοσίου.
Ο Στέργιος Πιτσιόρλας εξέφρασε την αισιοδοξία του για τους στόχους του νέου ταμείου: «Είμαστε σε οριακή στιγμή, δίνεται καθημερινή μάχη, αλλά θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων. Νομίζω ότι η ολοκλήρωση της αξιολόγησης θα βάλει και την κυβέρνηση σε άλλη λογική, καθώς ήδη έχουν ληφθεί μεγάλες αποφάσεις που βάζουν τα πράγματα σε μια τροχιά ώστε να τρέξουμε για την ανάπτυξη». Ακόμη είπε ότι «Η κοινωνία έχει συνειδητοποίηση τη σημασία των αποκρατικοποιήσεων στην πορεία προς την ανάπτυξη και συγκρατημένα μπορούμε να είμαστε λίγο αισιόδοξοι και να προσδοκούμε ότι θα γίνουν και αλλά βήματα».
Σχετικά με τις επερχόμενες δράσεις του ΤΑΙΠΕΔ και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που υλοποιεί ήδη το ταμείο ο Στέργιος Πιτσιόρλας αναφερόμενος στη σύμβαση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ανέφερε ότι εκτιμάται πως την Κυριακή θα κυρωθεί η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή ενώ σημείωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και για άλλα περιφερειακά αεροδρόμια «Υπάρχουν άλλα 23 πλην αυτών που προχωρούν» είπε. Για τα λιμάνια και συγκεκριμένα για τον ΟΛΠ ανέφερε πως οι κινέζοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το κομμάτι της ναυπηγοεπισκευής, το οποίο χαρακτήρισε κεφαλαιώδους σημασίας όχι μόνο για τον Πειραιά αλλά και για τη Σύρο. Παράλληλα, προχωρά η ιδιωτικοποίηση και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές από 7 διεθνείς εταιρείες τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ τον δρόμο της αξιοποίησης θα πάρουν αμέσως μετά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Λαυρίου για τα οποία ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον καθώς και για τα λιμάνια κρουαζιέρας.
«Οι εξελίξεις αυτές αποκτούν μεγάλη σημασία και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ» είπε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ διευκρινίζοντας πως υπάρχει πλέον ενδιαφέρον και από Ρωσικούς και Ιταλικούς σιδηροδρόμους, ενώ μετά από σχετικό αίτημα των τελευταίων έχει δοθεί παράταση στο διαγωνισμό έως τις 20 Ιουνίου.
«Γενικότερα πλέον» συνέχισε ο ίδιος «μπαίνει στο τραπέζι η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών και των logistics center. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως το logistic center του Θριάσιου θα βγει σε διαγωνισμό άμεσα και έως το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός για το logistic center της Θεσσαλονίκης.
Αναφερόμενος στον ΔΕΣΦΑ είπε πως σύντομα αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πώλησης στη SOCAR και παράλληλα της μεταβίβασης του 17% του ΔΕΣΦΑ στον Ιταλό διαχειριστή δικτύου φυσικού αερίου. Επίσης, ανέφερε ότι και ο διαγωνισμός για την πλωτή δεξαμενή στην Αλεξανδρούπολη θα προχωρήσει σύντομα. Εν τω μεταξύ σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι τέλος του έτους βρίσκονται τρία μεγάλα τουριστικά έργα, η Κασσιόπη, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και ο Αφάντου. Ειδικότερα, εντός του επόμενου μήνα αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για την τουριστική επένδυση της Κασσιόπης, σε ότι αφορά τον Αστέρα οι επενδυτές συμφώνησαν να καταβάλλουν το συμφωνηθέν τίμημα και να δημιουργήσουν 13 πολυτελείς βίλες με τη συμφωνία να υπογράφεται σύμφωνα με τον Στέργιο Πιτσιόρλα έως το τέλος Ιουλίου. Σχετικά με την επένδυση στο Αφάντου στη Ρόδο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε πως έχει λυθεί το πρόβλημα με την αρχαιολογία, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η συνάντηση των επενδυτών για την υπογραφή Μνημονίου που να περιλαμβάνει «την προστασία του αρχαιολογικού χώρου».
Αναφορικά με την επένδυση στο Ελληνικό, είπε πως οι συζητήσεις με την Lamda συνεχίζονται και σημείωσε ότι σε έρευνα που έκανε το ΤΑΙΠΕΔ διαπιστώθηκε ότι το 60% των πολιτών του λεκανοπεδίου βλέπει θετικά την αξιοποίηση της έκτασης. Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είπε ότι μόλις πρόσφατα έγινε η πρόσληψη συμβούλων και δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2016, ενώ για την παράταση της ισχύουσας σύμβασης στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα ολοκληρωθεί σχετικά σύντομα η διαδικασία αν και τα στοιχεία που χρειάζονται είναι τεχνικού χαρακτήρα και αυτό προκαλεί καθυστερήσεις.
typosthes.gr-Oikonomia