Τον Ιανουάριο του 2020 ταξινομήθηκαν 9.785 καινούργια Ι.Χ ενώ τον Ιανουάριο 2021 ταξινομήθηκαν 7.767 καινούργια Ι.Χ, δηλαδή 2.018 λιγότερα Ι.Χ. Αυτό σημαίνει ότι η μείωση ξεπέρασε το 20%. Μειωμένες ήταν οι ταξινομήσεις και στα δίκυκλα αλλά και στα καινούργια λεωφορεία. Μόνο τα φορτηγάκια παρουσίασαν μια μικρή αύξηση.
Αναλυτικά οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ έχουν ως εξής:
Ιανουάριος 2021 | Ιανουάριος 2020 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 7.767 | 9.785 | -20,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 739 | 690 | +7,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 26 | 50 | -48,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 1.704 | 2.274 | -25,1% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Ιανουάριος 2021 | Ιανουάριος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 6,6% | 8,7% | -2,0 |
A-SUV | 1,2% | 2,2% | -1,0 |
A TOTAL | 7,9% | 10,9% | -3,0 |
B | 32,5% | 30,2% | +2,2 |
B-SUV | 18,7% | 18,3% | +0,4 |
B TOTAL | 51,2% | 48,6% | +2,6 |
C | 13,1% | 13,0% | +0,1 |
C-SUV | 21,9% | 21,2% | +0,7 |
C TOTAL | 35,0% | 34,2% | +0,8 |
D | 1,9% | 1,3% | +0,6 |
D-SUV | 2,3% | 2,4% | -0,1 |
D TOTAL | 4,2% | 3,7% | +0,6 |
E | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,5% | 0,2% | +0,3 |
E TOTAL | 0,6% | 0,5% | +0,2 |
F-G | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G TOTAL | 0,1% | 0,2% | -0,2 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 1,8% | -1,0 |
100,0% | 100,0% | +0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 44,7% | 44,5% | +0,3 |
Ιανουάριος 2021 | Ιανουάριος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘20* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘19* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 48,2% | 58,3% | -10,1 | 47,5% | 57,8% | -10,3 |
Πετρέλαιο | 21,8% | 27,6% | -5,9 | 28,0% | 31,6% | -3,6 |
Υβριδικά (HEV) | 22,1% | 11,7% | +10,4 | 11,9% | 5,7% | +6,2 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 5,0% | 0,6% | +4,4 | 10,5% | 3,0% | +7,6 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) | 1,7% | 1,8% | -0,1 | 2,1% | 2,0% | +0,1 |
Υγραέριο (bi-fuel) | 1,2% | 0,2% | +1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών το 2020 κινήθηκε ως εξής:
Δεκέμβριος 2020 | Δεκέμβριος 2019 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2020 | Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2019 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.031.070 | 1.065.887 | -3,3% | 9.942.509 | 13.028.948 | -23,7% |
ΕΕ 14(2) | 909.875 | 938.140 | -3,0% | 8.785.540 | 11.527.165 | -23,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.081.899 | 1.112.553 | -2,8% | 10.330.118 | 13.494.518 | -23,4% |
Ελλάδα | 6.443 | 6.597 | -2,3% | 80.977 | 114.109 | -29,0% |
(1) ΕΕ των 28, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Ταξινομήσεις Ιανουαρίου:Πεσμένος και αυτός ο μήνας στις ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto