Μετά το γκραν πρί στη Γαλλία σειρά έχει το γκραν πριν στην Αυστρία. Τα δύο γκραν πρι είναι το ένα πίσω από το άλλο χωρίς να παίρνουν ανάσα οδηγοί και μηχανικοί. Η πίστα θεωρείται ότι είναι απαιτητική.
Το περσινό ρεκόρ των κατατακτήριων δοκιμών που είναι συνάμα ο ταχύτερος γύρος όλων των εποχών, σ’ αυτή την πίστα ήταν 1m03.130s. Δε θα μας εκπλήξει αν δούμε να καταρρίπτεται ξανά αυτό το Σαββατοκύριακο. Η Pirelli φέρνει στην Αυστρία τη γόμα C2 ως άσπρο σκληρό ελαστικό, τη γόμα C3 ως κίτρινο μέσο ελαστικό και τη γόμα C4 ως κόκκινο μαλακό ελαστικό.
Τα σημαντικά για τον αγώνα:
- Το Red Bull Ring, επέστρεψε στο ημερολόγιο της F1 με τη σημερινή του διαμόρφωση το 2014. Το μήκος του είναι 4.318 μέτρα με έντονες υψομετρικές διακυμάνσεις λόγω των Στυριακών Άλπεων και λείο οδόστρωμα. Τα δυο πρώτα τμήματα είναι σχετικά γρήγορα, το τελευταίο είναι πιο αργό και τεχνικό.
- Η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι τα κύρια ζητήματα στο Red Bull Ring, καθώς οι στροφές εναλλάσσονται με κοντές ευθείες. Ο γύρος είναι τόσο σύντομος που το κυκλοφοριακό συχνά αποτελεί πρόβλημα.
- Ενώ ο καιρός θεωρητικά είναι ζεστός, το καλοκαίρι η εγγύτητα της πίστας με την βόρεια πλευρά των Στυριακών Άλπεων αυξάνει την πιθανότητα βροχής ή άστατου καιρού. Παραταύτα πέρυσι έκανε ζέστη με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να φτάνει τους 40 βαθμούς Κελσίου.
- Ιστορικά πρόκειται για αγώνα μιας αλλαγής καθώς τα επίπεδα φθοράς και πτώσης απόδοσης είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Πέρυσι ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής, πολύ μαλακής/μαλακής γόμας. Υπήρξαν όμως πολλές παραλλαγές της στρατηγικής μιας αλλαγής, στην κορυφαία δεκάδα. Εκτός της κορυφαίας δεκάδας μερικοί οδηγοί πραγματοποίησαν δυο αλλαγές.
- Οι περισσότερες στροφές είναι δεξιές, αλλά οι δυο πιο απαιτητικές όσον αφορά στα φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών, είναι αριστερές. Κατά συνέπεια τα ελαστικά που φορτίζονται περισσότερο σ’ αυτές, είναι στην είσοδο σχεδόν κρύα καθώς δεν δουλεύουν ιδιαίτερα σκληρά στον υπόλοιπο γύρο. Κλειδί για να πετύχει κανείς τον καλύτερο χρόνο είναι να μεγιστοποιήσει την απόδοση αυτών των ελαστικών.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
“Όπως πέρυσι έτσι και φέτος έχουμε την ίδια επιλογή γομών σε Γαλλία και Αυστρία καθώς και πάλι οι δυο αγώνες διεξάγονται κολλητά χωρίς κενό μιας βδομάδας. Η διαφορά έγκειται στο ότι οι γόμες του 2019 έχουν ίσες αποστάσεις απόδοσης μεταξύ των, αυτό λογικά θα οδηγήσει σε ποικιλία στρατηγικών και καλύτερο συναγωνισμό. Η Αυστρία είναι μια ασυνήθιστη πίστα με πολλές τυφλές στροφές και απρόβλεπτους παράγοντες όπως ο καιρός και το κυκλοφοριακό. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περίσσεια αυτοπεποίθησης και ακριβώς το σωστό σετάρισμα ώστε να πάρεις το μέγιστο από τα ελαστικά σ’ αυτή τη σύντομη διαδρομή και να αδράξεις όλες τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν: ειδικά στον τομέα της στρατηγικής. Το Σπήλμπεργκ είναι μια πίστα όπου πάντα, στο παρελθόν, βλέπαμε μερικά κομματάκια γόμας να αποκολλούνται λόγω θερμικής καταπόνησης: Έχουμε την πεποίθηση πως αυτό το Σαββατοκύριακο θα είναι διαφορετικά με τα ελαστικά του 2019 ”.
Οι έξι οδηγοί των τριών κορυφαίων ομάδων έκαναν διαφορετικές επιλογές ελαστικών ο καθένας: Κάτι σχετικά ασυνήθιστο που μπορεί να οδηγήσει σε ενδιαφέρουσες μάχες και τακτικές.
Η Pirelli την ημέρα διεξαγωγής του Αυστριακού GP θα βρίσκεται ταυτόχρονα και στη θρυλική ανάβαση του Pikes Peak στο Κολοράντο των ΗΠΑ. Στόχος ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής με μια Bentley Continental GT που θα οδηγεί ο Rhys Millen.
Τελευταίες προετοιμασίες για το αυστριακό γκραν πρι gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto