Τελεσίγραφο στη Volkswagen με απειλή για απαγόρευση κυκλοφορίας των ρυπογόνων ντίζελ (pics)
Διορία μέχρι τις 7 Οκτωβρίου δίνουν οι γερμανικές Αρχές στη Volkswagen προκειμένου να εξηγήσει με ποιον τρόπο σχεδιάζει να εφαρμόσει τα εθνικά περιβαλλοντικά πρότυπα στα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάζει.
Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν δώσει εξηγήσεις μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών προειδοποιεί ότι μπορεί να αναστείλει τις άδειες που χορηγεί σε όλα τα «ύποπτα» μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στους γερμανικούς δρόμους.
Εξάλλου, δημοσιεύματα στα γερμανικά ΜΜΕ θέλουν τον όμιλο να είχε προειδοποιηθεί ήδη πριν από τέσσερα χρόνια για «παράνομες πρακτικές» στη μέτρηση ρύπων. Η κυριακάτικη Frankfurter Allgemeine υποστηρίζει, επικαλούμενη κύκλους του διοικητικού συμβουλίου της VW, πως τεχνικός είχε ήδη επισημάνει το πρόβλημα το 2011.
Η κυριακάτικη Bild από την πλευρά της υποστηρίζει επίσης πως ανάλογη προειδοποίηση είχε φτάσει στον όμιλο ακόμη νωρίτερα, το 2007, από την Bosch. Μάλιστα, η εφημερίδα προσθέτει ότι η Bosch, δημιούργημα της οποίας είναι το επίμαχο λογισμικό, είχε προειδοποιήσει τη VW από το 2007 ότι προορίζεται μόνο για δοκιμές, επισημαίνοντας ότι η τοποθέτησή του σε οχήματα είναι παράνομη.
Παράλληλα με αυτή τη συζήτηση ερωτηματικά προκαλεί η στάση της γερμανικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην κυριακάτικη Welt, το Βερολίνο προσπαθεί να καθυστερήσει την εφαρμογή μιας νέας αξιόπιστης μεθόδου ελέγχου των ρύπων αυτοκινήτων, όπως αυτή έχει αποφασιστεί από την ΕΕ. Επικαλούμενη εσωτερικό κυβερνητικό έγγραφο η εφημερίδα υποστηρίζει ότι η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει να μεταθέσει την έναρξη της δοκιμαστικής περιόδου νέων μεθόδων από το 2017 στο 2021.
Η Ελβετία αποφάσισε να απαγορεύσει μέχρι νεωτέρας τις εισαγωγές κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει έως και 180.000 οχήματα, ενώ στο Βέλγιο θα πραγματοποιηθεί έλεγχος για τα ήδη πωληθέντα ή ταξινομημένα, ενώ επιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν στην Ιταλία και την Ισπανία.
Εν τω μεταξύ, η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη Seat, την ισπανική θυγατρική της Volkswagen, να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που χορηγήθηκαν για τα οχήματα diesel που φέρουν κινητήρες με λογισμικό που παραποιεί τους ελέγχους για τους ρύπους.