Τέλος στην τράπεζα θεμάτων και προαγωγή στο λύκειο με 9,5

Τέλος στην θεμάτων και προαγωγή στο λύκειο με 9,5

Τέλος στην τράπεζα θεμάτων και προαγωγή στο λύκειο με 9,5

Την ανάγκη να πάψει το εξεταστικό σύστημα να λειτουργεί ως λαιμητόμος, οδηγώντας πάρα πολλά παιδιά εκτός εκπαιδευτικού συστήματος επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, προτείνοντας στην Ολομέλεια της Βουλής την υπερψήφιση των άρθρων που καταργούν την Τράπεζα Θεμάτων και επαναφέρουν ως μέσο όρο προαγωγής στο Λύκειο, το 9,5.

Ο κ. Κουράκης τόνισε πως με την Τράπεζα Θεμάτων, καταργείται η αυτονομία του διδασκάλου να διδάσκει όπως θέλει παρακολουθώντας το ρυθμό των μαθητών, ώστε να είναι επιτυχία ένας με χαμηλές επιδόσεις να πάει λίγο καλύτερα. Παράλληλα δε, ο υποχρεούται να προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να μην είχαν διδαχθεί.

Αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα, εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής, με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις ανέφερε ο κ. Κουράκης. Αν συνεχιζόταν η χρήση της, θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Αντίστοιχα επιχειρήματα χρησιμοποίησε ο κ. Κουράκης για την επαναφορά του βαθμού 9,5 ως μέσου όρου προαγωγής στο Λύκειο.

Το 9,5 ως μέσος όρος των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ήταν μέχρι το 2013. Μετά το 2013, ίσχυε το σχιζοφρενικό, να πρέπει ο μαθητής να πάρει δέκα στο κάθε μάθημα. Αυτός ήταν ο λόγος που η σχολική αποτυχία από το 4% πήγε στο 24% ανέφερε ο υπουργός.

Άλλη διάταξη του υπουργείου Παιδείας, αντικαθιστά την αναπλήρωση χαμένων ωρών με μαθήματα το , με περικοπές περιπάτων και εκδρομών, περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και αξιοποίηση των σχολικών γιορτών.

Με αυτές τις παρεμβάσεις που κάνουμε – και κυρίως με τις δύο πρώτες – απομακρυνόμαστε από εξετασιακεντρικό σύστημα, αποκαθιστούμε τον αυτοτελή μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και κυρίως ανορθώνουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο του εκπαιδευτικού υποστήριξε ο κ. Κουράκης. Υπενθυμίζεται πως και κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμις Κοτσιφάκης, είχε υποστηρίξει τις εν λόγω ρυθμίσεις.

Για τα παραπάνω άρθρα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την βία στον αθλητισμό, την αντίθεσή τους έχουν εκφράσει η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Χρυσή Αυγή, ενώ υποστηρίζονται από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ. Το κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, έχει υπερψηφίσει την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και ψηφίσει παρών στο ζήτημα της επαναφοράς του 9,5 ως προαγωγικού βαθμού.

Tags: , , , , , , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: