Φωτογραφία αρχείου
«Απευθυνθήκαμε στους αρμοδίους και ζητήσαμε τα κρουαζιερόπλοια να διανυκτερεύουν στην πόλη μας. Αν γίνονταν αυτό τότε θα μπορούσαμε και εμείς να κρατήσουμε ανοιχτή την αγορά της Θεσσαλονίκης. Κατά το παρελθόν το κάναμε, όταν είχαν έρθει κάποια κρουαζιερόπλοια. Αν έχει δουλειά τότε οι επιχειρηματίες δεν θα είχαν πρόβλημα να καθίσουν μέχρι και τα μεσάνυκτα» ανέφερε στο ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 fm» ο αντιπρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της πόλης, Κοσμάς Καλογιάννης.
Συγκεκριμένα τόνισε ότι «Οι συγκεκριμένοι τουρίστες δεν αγοράζουν. Πάνε μόνο στους τουριστικούς χώρους και σε αξιοθέατα της πόλης. Ο τουρίστας για να ξοδέψει θα πρέπει να περιηγηθεί. Αγορά δεν είναι μόνο η Τσιμισκή και η Μητροπόλεως. Είναι και η Τούμπα και η Καλαμαριά. Αν έμεναν περισσότερες ώρες και τα κρουαζιερόπλοια έκαναν μια διανυκτέρευση θα βοηθούσε να γυρίσουν την πόλη οι τουρίστες».
Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο κόσμος αυτή την περίοδο σκέφτεται να φύγει από την πόλη έστω και για δύο ημέρες. “Όλοι θέλουν διακοπές. Όσοι έχουν χρήματα θέλουν να τα διαθέσουν για τις διακοπές τους. Όταν ο κόσμος μετράει και το παραμικρό ευρώ και δεν του περισσεύουν χρήματα, αυτά δεν θα πέσουν στην αγορά. Αυτός είναι και ένας παράγοντας που δεν πάει καλά η εκπτωτική περίοδος”, επισήμανε ο κ. Καλογιάννης και πρόσθεσε: “Η αλήθεια είναι ότι η αισιοδοξία που είχαμε ότι η αγορά θα πήγαινε καλά με τις εκπτώσεις δεν αληθεύει. Είναι πεσμένη και αυτό οφείλεται βασικά από την αδυναμία της αγοραστικής δύναμης του κοινού. Υπάρχουν και οι ξένοι που δίνουν μια ανάσα στην αγορά, αλλά ο χαμένος χρόνος είναι χαμένος χρόνος. Αυτοί δεν μπορούν να διορθώσουν το κλίμα».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος Ομοσπονδίας εμπορικών συλλόγων Κεντρικής, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Παντελής Φιλιππίδης επισήμανε πως: “η αγορά δεν πάει καθόλου καλά την περίοδο εκπτώσεων. Όλες οι αγορές ακόμη και της Χαλκιδικής η οποία είναι τουριστική αγορά, πιστεύαμε ότι θα έχει κάποια δυναμική, όμως δεν έχει τη δυναμική που περιμέναμε. Παρατηρείται πτώση του τζίρου σε σύγκριση με πέρυσι και υπάρχουν παράπονα από τους επαγγελματίες. Και να σκεφτείτε ότι πέρυσι με τα κάπιταλ κοντρόλς νομίζαμε ότι θα ήταν η δυσκολότερη περίοδος. Όμως παρά την αύξηση στον τουρισμό έχουμε μείωση στον τζίρο”.
Ο κ. Φιλιππίδης αναφέρθηκε και στην τάση του κόσμου να μην ξοδεύει χρήματα: “Ο κόσμος δεν κάνει έξοδα. Θέλει πρώτα να καλύψει τις βασικές ανάγκες και τους λογαριασμούς του. Τα τελευταία 6 χρόνια έχει αλλάξει ο κόσμος την αγοραστική του συμπεριφορά. Μεγάλο πλήγμα έχουν υποστεί τα είδη ένδυσης και υπόδησης. Η αγορά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και τα πολυκαταστήματα δείχνουν μια αντοχή στην πτώση”, επισήμανε ο κ. Φιλιππίδης και συνέχισε σκιαγραφώντας το προφίλ των κινήσεων των επιχειρηματιών αυτή την περίοδο: “Δεν θέλει κανείς να επενδύσει. Νοικιάζουν κυρίως κάποια μικρά μαγαζάκια με σκοπό να κερδίζουν χρήματα προκειμένου να επιβιώσουν. Υπάρχει τεράστια προσφορά για αγορά και για ενοικίαση. Το πρόβλημα είναι ότι δεν θέλει κανείς να επιχειρήσει, ειδικά με τέτοια φορολογικά μέτρα”.
typosthes.gr-Oikonomia