Την έντονη δυσαρέσκειά της εξέφρασε την Τρίτη με επιστολή της προς το ελληνικό Δημόσιο η κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd που εξαγοράζει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για την απαγόρευση εισόδου που επιβλήθηκε σε κλιμάκιό της στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης από ομάδα συνδικαλιστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Το κλιμάκιο του επενδυτικού σχήματος που καταβάλλει 1,23 δισ. ευρώ για την απόκτησή τους επιχείρησε τη Δευτέρα αλλά και την Τρίτη να πραγματοποιήσει προγραμματισμένη επίσκεψη στο πλαίσιο της συμφωνίας για την παραχώρηση των αεροδρομίων, αλλά βρέθηκε αντιμέτωπο με ομάδα περί των 30 συνδικαλιστών που του απαγόρευσε την είσοδο στο τμήμα αερολιμενικού ελέγχου, παρά το γεγονός πως ήταν εφοδιασμένο με τις απαραίτητες άδειες εισόδου.
Τα επεισόδιο έρχεται να προσθέσει ένταση σε μια ήδη τεταμένη περίοδο, κατά την οποία η κυβέρνηση έπρεπε να είχε ήδη προχωρήσει στον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεων προς τον αγοραστή αλλά και των μνημονιακών υποχρεώσεων που έχει συμφωνήσει με την Ε.Ε. και τους δανειστές. Όπως πρέπει να οριστικοποιηθεί και το χρονοδιάγραμμα της παραχώρησης. Αμφότερα τα ζητήματα περιλαμβάνονται και στο προσχέδιο της υπό διαμόρφωση αυτή την περίοδο συμφωνίας με τους δανειστές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι προ ολίγων ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, Στέφαν Σούλτε, ξεκαθάρισε πως αν δεν επιλυθούν τα τεχνικά και άλλα θέματα, όπως ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η συμφωνία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Δηλαδή το Δημόσιο δεν θα μπορέσει να εισπράξει το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δισ. ευρώ. Ήδη η εκτίμηση του Στέφαν Σούλτε είναι πως τα αεροδρόμια θα μεταβιβαστούν στον όμιλό του στα τέλη του έτους, αργότερα δηλαδή από τις αρχές του φθινοπώρου που είχε μέχρι πρότινος εκτιμηθεί.
Στον πυρήνα των αντιδράσεων κατά της μεταβίβασης των αεροδρομίων βρίσκεται η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) και ο πρόεδρός της Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος, όπως λέγεται, «απολαμβάνει την ανοχή ή ακόμα και τη στήριξη του αρμοδίου υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη». Ο Χρ. Σπίρτζης ουδέποτε έκρυψε την αντίθεσή του στην εν λόγω ιδιωτικοποίηση, ενώ στην αγορά πολλοί θυμούνται την παρουσία του στην πρώτη σειρά των καλεσμένων συνέντευξης Τύπου της ΟΣΥΠΑ στις αρχές του περασμένου Αυγούστου, κατά την οποία ο Β. Αλεβιζόπουλος είχε εξαγγείλει προσφυγή της ΟΣΥΠΑ στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Αξίζει να σημειωθεί πως για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπως και για τα άλλα 13 αεροδρόμια, η κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd έχει διαμορφώσει συγκεκριμένα επενδυτικά και επιχειρησιακά σχέδια που προβλέπουν πλήθος ηλεκτρομηχανικών και κτιριακών παρεμβάσεων. Ειδικότερα, στην πρώτη φάση του σχεδίου για τη Θεσσαλονίκη προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 35.000 τ.μ., δομικές επισκευές στον διάδρομο και στον χώρο ελιγμών, παρεμβάσεις στον χώρο στάθμευσης με αύξηση της χωρητικότητάς του από 22 σε 28 αεροσκάφη και μελλοντικά δύο επιπλέον επεκτάσεις του αεροσταθμού κατά 100.000 τ.μ.
Πηγή: kathimerini.gr
typosthes.gr-Oikonomia