Θεσσαλονίκη: «Είναι πολύ μεγάλη αμαρτία ο ΟΑΣΘ» – Νέα πυρά Σπίρτζη

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, παραχώρησε σήμερα συνέντευξη στην κρατική τηλεόραση της ΕΡΤ1 και στην εκπομπή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ο υπουργός μίλησε μεταξύ άλλων για τη νέα τιμολογιακή πολιτική στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, Αθηνών, την επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων στη χώρα, αλλά και για την εφαρμογή του νέου νόμου που αφορά τις τηλεοπτικές άδειες.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αναφέρθηκε και στον ΟΑΣΘ για τον οποίο και είπε χαρακτηριστικά πως «Είναι πολύ μεγάλη αμαρτία η Θεσσαλονίκη με τον ΟΑΣΘ». Δεν είναι η πρώτη φορά που αναφέρεται στον ΟΑΣΘ ο κ. Σπίρτζης.

Σε επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη προ ολίγου καιρού είχε πει πως «το πάρτυ έχει τελειώσει» (δείτε ΕΔΩ αναλυτικά) προκαλώντας την αντίδραση του προέδρου του Οργανισμού (δείτε την απάντησή του στο typosthes.gr ΕΔΩ)

Ακολουθούν αποσπάσματα από τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης:

Για τη νέα τιμολογιακή πολιτική του ΟΑΣΑ ο υπουργός, μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Είχαμε να αντιμετωπίσουμε τρεις οργανισμούς οι οποίοι ήταν διαλυμένοι στην κυριολεξία. Παρότι επικοινωνιακά η ΝΔ προσπαθούσε να καταγγείλει την κυβέρνηση, γιατί όπως υποστηρίζει, όλο αυτό λέει έγινε, για τις 10 ημέρες των capital control και για τους ανέργους. Αρα για τα στρώματα τα οποία είναι περισσότερο ευαίσθητα, που είναι οι άνεργοι, οι οποίοι μετακινούνται δωρεάν. Πότε υπήρχε αυτό στη χώρα» ;

Δημοσιογράφος: Και αυτοί που έχουν κάποια δουλειά κ. Σπίρτζη και πρέπει να μετακινηθούν ;

Υπουργός : «Αυτοί που έχουν κάποια δουλειά έδιναν 30 ευρώ και εξακολουθούν να δίνουν 30 ευρώ το μήνα ή 3μηνιαία. Έχετε δει εσείς κάποιους που είναι μεροκαματιάρηδες, που δεν έχουν χρήματα και θα πάνε να βγάλουν ετήσια κάρτα για το αεροδρόμιο ; Που η επιβάρυνση θα είναι της τάξης, αύξησης του ΦΠΑ ».

Δημοσιογράφος: Έχουμε πάρα πολλά θέματα να συζητήσουμε Υπάρχει μια γενική αρχή κ. Σπίρτζη ότι οι αστικές συγκοινωνίες συνήθως εξυπηρετούν λαϊκά στρώματα και φτωχά στρώματα, οι αστικές συγκοινωνίες αυτοί οι άνθρωποι τους εξυπηρετούν. Οποιαδήποτε αύξηση επιβαρύνει όσο κι αν στις τάξεις μεγέθους τις δικές μας το ένα ή τα δύο ή τα τρία ευρώ μπορεί να νομίζουμε ότι δεν επιφέρουν αλλαγή στο εισόδημα ή την καθημερινότητα ενός πολίτη, υπάρχει περίπτωση να την επιβαρύνουν.

Υπουργός : «Αυτό ακριβώς λέμε. Ότι οι άνθρωποι αυτοί που βγάζουν τη μηνιαία κάρτα με τα 30 ευρώ γιατί αυτοί έχουν ανάγκη, είτε την 3μηνιαία το πολύ πολύ, ή όσοι είχανε δικαίωμα στο 50% εισιτήριο που δεν αυξάνεται, ή οι άνεργοι που δεν πληρώνουν ούτε 10 λεπτά, αυτές είναι οι ομάδες που προσπαθήσαμε να προστατεύσουμε και αυτό κάναμε. Αν εγώ θέλω να πάρω το μετρό ή το λεωφορείο για να πηγαίνω βόλτα ή αν θέλω να πηγαίνω σε μια πολύ μεγαλύτερη απόσταση για να ταξιδέψω με το αεροπλάνο θα επιβαρυνθώ κάτι παραπάνω. Αυτός όμως δεν είναι ο άνθρωπος που έχει ανάγκη».

Για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου:

Υπουργός: «Είναι πολύ μεγάλη αμαρτία η Θεσσαλονίκη με τον ΟΑΣΘ. Πολύ μεγάλη αμαρτία. Δίνονται εκατομμύρια από τον κόπο του ελληνικού λαού στη Θεσσαλονίκη με αμφίβολες, αν θέλετε, αμοιβές για τον ΟΑΣΘ. Αμφίβολες και θα τα δούμε σε λίγες ημέρες. Εγώ αυτό που θέλω να πω για τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών είναι τα εξής. Βεβαίως θα μπορούσαμε να έχουμε μείωση των εισιτηρίων. Πότε: Αν είχε ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, υπήρξαν όμως τεράστιες καθυστερήσεις, κι εμείς φροντίσαμε να συντμήσουμε τους χρόνους, και μέχρι τέλος καλοκαιριού να εγκατασταθεί στα λεωφορεία, ενώ, μέχρι τέλος του χρόνου να εγκατασταθεί και στα μέσα σταθερής τροχιάς».

 

Για τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί «κομματικών διορισμών» στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων:

Υπουργός «Ξέρετε αυτά όμως έχουν ονοματεπώνυμο. Διότι για τους φορείς των αστικών συγκοινωνιών μάς κατηγορούσαν ότι κάνουμε κομματικό κράτος. Οι 3 πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι που αντικαταστάθηκαν, με το που αντικαταστάθηκαν ο ένας έγινε γενικός διευθυντής της ΝΔ, ο άλλος έγινε διευθυντής του προγράμματος ή του επιτελικού σχεδιασμού της ΝΔ. Δεν έχουν ονοματεπώνυμο η κατάντια που παραλάβαμε με τις αστικές συγκοινωνίες λέτε»;

Δημοσιογράφος: Για άλλο πράγμα βέβαια σας κατηγορούν. Σας κατηγορούν ότι ευνοείτε τη δυαρχία ενώ θα μπορούσε για λόγους σμίκρυνσης και ορθολογισμού.

Υπουργός: «Είδαμε και τη μοναρχία. Η μοναρχία πήγε σε δύο διακριτές κομματικές θέσεις της ΝΔ, 3 και 7 ημέρες, από όταν απομακρύνθηκαν από τους οργανισμούς».

Για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών, το ΕΣΡ και τις ανεξάρτητες αρχές ανέφερε μεταξύ άλλων:

Υπουργός: «Οι ανεξάρτητες αρχές και οι ρυθμιστικές αρχές έχουν συγκεκριμένο ρόλο. Να μιλήσουμε για όποια ανεξάρτητη αρχή θέλετε. Είσαστε ικανοποιημένοι εσείς ή η ΝΔ για την λειτουργία του ΕΣΡ και της ΡΑΕ. Θέλετε να δούμε ποια ήταν η δράση τους, ο απολογισμός του ΕΣΡ όλα αυτά τα χρόνια με τα αίσχη και την λάσπη που πετιόταν; με τη μονομέρεια; με στημένες μετρήσεις παντού. Θέλω να μου πείτε ποιος είναι ο απολογισμός. Θέλετε να δούμε για την ΕΕΤΤ; Έχουμε λοιπόν το ΕΣΡ με τη συγκεκριμένη λειτουργία. Έχουμε την ΕΕΤΤ όπου της έχουμε αναθέσει ως κράτος, ως πολιτεία οι προηγούμενες κυβερνήσεις πολύ αυξημένες αρμοδιότητες που δεν προβλέπονται από πουθενά. Ούτε από τις ευρωπαϊκές οδηγίες . Ποιος είπε ότι η ΕΕΤΤ πρέπει να αδειοδοτεί τα κυρίως συστήματα. Να καταργήσουμε το κράτος, να κάνουμε ανεξάρτητες αρχές αν είναι. Από που ελέγχονται οι ανεξάρτητες αρχές; Από το κοινοβούλιο. Ο υπουργός είχε πάρει εξουσιοδότηση στον προηγούμενο νόμο και ακούγοντας τις εκκλήσεις, θεωρητικά, των κομμάτων της αντιπολίτευσης μεταβίβασε αυτή την αρμοδιότητα στο κοινοβούλιο. Υπάρχει κάτι πιο δημοκρατικό; Είναι η ανεξάρτητη αρχή που ορίζει το κοινοβούλιο πάνω από το κοινοβούλιο; Θα τρελαθούμε σε αυτή την χώρα.

Σε άλλο σημείο για το ίδιο θέμα ο υπουργός αναφέρει:

«Κληρονομήσαμε ένα σκηνικό, να έχουμε κανάλια χωρίς αδειοδοτήσεις και σε περιφερειακό επίπεδο και σε εθνικό. Ακούμε και την κοινωνία και τα κόμματα της αντιπολίτευσης και όλο το κόσμο. Όπου είναι να διορθωθούν πέντε πράγματα, ανοιχτοί είμαστε να διορθωθούν. Δεν υπάρχει όμως περίπτωση να υποκύψει η κυβέρνηση στις πιέσεις που της ασκούνται σε όλα τα μέτωπα, προκειμένου να αλλάξει τον νόμο για τα κανάλια και να προηγηθούν όσοι έχουν κάνει ένα κανάλι ελέω διαπραγμάτευσης που έκαναν με τις προηγούμενες κυβερνήσεις».

Για τον αριθμό των τηλεοπτικών αδειών

«Δεν είναι δυνατόν, αυτή τη στιγμή, λοιπόν, όλη η συζήτηση να κινείται γύρω από τον αριθμό των αδειών και μόνο. Το πρόβλημα που εντοπίζετε, είναι στον αριθμό των καναλιών; Όχι στην ποιότητα τους; όχι τι πρόγραμμα θα έχουν; Όχι αν τηρούνται οι κανόνες δημοκρατίας; Εγώ είμαι αναπληρωτής υπουργός από τον Φεβρουάριο και σήμερα υπουργός. Πόσες φορές έχω βγει στα ιδιωτικά κανάλια τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Ένα χρόνο που είμαι μέλος της κυβέρνησης και επτά-οκτώ μήνες πρόεδρος του ΤΕΕ. Για πείτε ένα αριθμό στα μεγάλα συστημικά μέσα; Κανένα. Το αναφέρω γιατί όταν έχουμε ένα πρόβλημα με τα ΜΜΕ, το πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός των καναλιών. Δεν είναι ποιος επιχειρηματίας θα έχει κανάλι για να εκβιάζει τις κυβερνήσεις, το πρόβλημα είναι πως λειτουργεί η τηλεόραση».

Για την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων

Υπουργός: «Τα έργα που βρήκαμε κολλημένα έχουν επανεκκινηθεί. Έχουν πάει στην Βουλή. Αν πάει κάποιος στα εργοτάξια, θα δει τα εργοτάξια πάλι με πολύ κόσμο να δουλεύουν. Αυτό, αν γινόταν σε οποιαδήποτε προηγούμενη κυβέρνηση θα ήταν πρώτο ή δεύτερο θέμα κανένα τρίμηνο, για τυχαίους λόγους. Τώρα δεν το έχουνε δει ούτε ως είδηση για να συνδέσουμε και το προηγούμενο, με το θέμα με αυτό. Τα χρονοδιαγράμματα που έχουν μπει είναι πάρα πολύ στενά. Τον Μάρτιο του ’17 πρέπει να έχουν τελειώσει όλα τα έργα, που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και η πρώτη φάση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Έχουν ξεκινήσει λοιπόν εδώ και αρκετούς μήνες».

Για τη γραμμή 4 του Μετρό;

Υπουργός: «Η γραμμή 4 είναι ένα νέο έργο. Το πρώτο τμήμα της που είναι το 35% θα δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο 4μηνο-5μηνο του έτους και αυτή τη στιγμή γίνεται διαπραγμάτευση και με την ΕΤΕπ και με άλλες χρηματοδοτικές πηγές, προκειμένου μέσα στο 2016 να βγάλουμε και το δεύτερο τμήμα της γραμμής. Πιστεύω και πιστεύουμε και στην κυβέρνηση, ότι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε και το ασφαλιστικό και τα υπόλοιπα προβλήματα που έχουμε, είναι ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών για να πολεμήσουμε την ανεργία και αυτό το κάνουμε με πολύ μεγάλη συνέπεια, παρότι οι δυνάμεις της αντιπολίτευσης θέλουν να μην προχωρήσουμε σε αυτόν τον τομέα»

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: