Θεσσαλονίκη: Επί… τροχάδην για την πώληση του ΟΛΘ – Προσφορές τον Απρίλιο

Επί… τροχάδην φαίνεται να προχωρά η αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, καθώς μέχρι τον Απρίλιο αναμένεται να ζητηθούν οι προσφορές και να αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της «Καθημερινής»:

«Στην τελική ευθεία εισέρχεται ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με το due diligence report, το master plan και το επιχειρησιακό σχέδιο να αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του Ιανουαρίου και να καταστούν διαθέσιμα στους υποψηφίους επενδυτές άμεσα. Αμέσως μετά θα πραγματοποιηθούν οι επισκέψεις των ενδιαφερόμενων επενδυτών στις εγκαταστάσεις του λιμανιού της συμπρωτεύουσας, ενώ οι σχετικές μελέτες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τον επόμενο μήνα. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές νωρίς τον Απρίλιο και να αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής τον ίδιο μήνα.

Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης του ΟΛΘ, το due diligence report, ή έκθεση δέουσας επιμέλειας, που διενεργείται από ανεξάρτητο διεθνή συμβουλευτικό και ελεγκτικό οίκο, τελεί υπό ολοκλήρωση και θα αναρτηθεί στο Virtual Data Room σύντομα.

Αναφορικά με το βασικότερο έγγραφο της ιδιωτικοποίησης, δηλαδή τη σύμβαση παραχώρησης, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ σημειώνουν στην «Κ» πως θα είναι ανάλογο με αυτό του ΟΛΠ και έτσι η σύνταξή του και η διαβούλευση με τους επενδυτές αναμένεται να είναι κατά πολύ συντομότερες διαδικασίες από αυτές για τον Πειραιά.

Οπως και για τον ΟΛΠ έτσι και για τον ΟΛΘ ο διαγωνισμός προβλέπει την πώληση του 67% με υποχρέωση πραγματοποίησης επενδύσεων συγκεκριμένου ύψους κατά την επομένη πενταετία, ώστε να μπορέσει ο προτιμητέος επενδυτής να αποκτήσει το 16% εκ του 67% που θα διατεθεί συνολικά. Οι δεσμευτικές προσφορές θα αφορούν έτσι και το 67%, αλλά αρχικά θα μεταβιβασθεί το 51% και μόνον εφόσον υλοποιηθούν οι συμφωνηθείσες επενδύσεις θα μεταβιβαστούν σταδιακά και οι υπόλοιπες μετοχές.

Για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου τού Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης έχουν εκφράσει ενδιαφέρον οκτώ επενδυτικά σχήματα και ειδικότερα η θυγατρική της Maersk, APM Terminals, η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η Yilport Holding Inc.

Διευκρινίζεται πως οι ΟΛΘ Α.Ε. και ΟΛΠ Α.Ε. λειτουργούν τα λιμάνια με συμβάσεις παραχώρησης από το Δημόσιο. Δεν έχουν δικαιώματα επί των υποδομών, οι οποίες παραμένουν περιουσία του ελληνικού Δημοσίου και δεν πωλούνται.

Η αξιοποίηση του ΟΛΘ συνδέεται άμεσα με τις αναπτυξιακές προοπτικές της Θεσσαλονίκης αλλά και της Βόρειας Ελλάδας εν γένει, αφού μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας της περιφέρειας, δημιουργώντας σημαντικό αναπτυξιακό μέρισμα για την περιοχή και τους πολίτες, αναφέρουν κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας αλλά και της επιχειρηματικότητας της Βορείου Ελλάδος.

Τα μετά από φόρους κέρδη της εισηγμένης ΟΛΘ ΑΕ διαμορφώθηκαν στο εννεάμηνο του 2015 στα 13,527 εκατομμύρια ευρώ ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στα 20,315 εκατομμύρια. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 38,11 εκατομμύρια. Στις επιμέρους δραστηριότητες αξίζει να σημειωθεί η αύξηση κατά 1,03%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 252.227 TEU».

Πηγή: Καθημερινή 

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: