Σε κινητοποιήσεις, καθώς και σε αξιοποίηση κάθε νόμιμου μέσου για την αναστολή της τμηματικής πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΟΛΘ), ετοιμάζονται να προχωρήσουν από τον Ιανουάριο οι εργαζόμενοι.
Παράλληλα, αναλαμβάνουν πρωτοβουλία για το άνοιγμα των πρακτικών των συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ ΤΟ 2012, ώστε να διερευνηθεί ποιος πραγματικά ευθύνεται για τη ματαίωση -κατόπιν παρέμβασης του ΤΑΙΠΕΔ- σημαντικών έργων αναβάθμισης του λιμανιού, όπως η επέκταση της 6ης προβλήτας, παρότι ήταν εξασφαλισμένα τα κεφάλαια για την υλοποίησή τους.
Οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται ακόμη να κινητοποιήσουν τους φορείς όλης της πόλης, προκειμένου να υπάρξει κοινή αντίδραση στην πώληση.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν σε συνέντευξη Τύπου των σωματείων εργαζομένων στον ΟΛΘ, παρουσία και του προέδρου του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ), Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη, στο πλαίσιο της 24ωρης παλλιμενικής απεργίας, που πραγματοποιείται σήμερα, ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).
«Τον Ιανουάριο αναμένεται να καταθέσουμε και επισήμως το αίτημα για το άνοιγμα των πρακτικών των συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου. Με αυτή την κίνηση θα ανοίξουν και οι κινητοποιήσεις, στις οποίες θα συνεχίσουμε μέχρι τον Απρίλιο. Θα χρησιμοποιήσουμε κάθε μέσο νομικό, με οποιονδήποτε τρόπο, θα προσφύγουμε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, στην Επιτροπή Μεταφορών, στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, διότι η διαδικασία μπάζει από παντού» υποστήριξε η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Εργαζομένων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη.
Συμπλήρωσε ότι από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα για την ανάπτυξη του λιμανιού, το οποίο απαξιώνεται σκοπίμως, ώστε «να πειστεί ο κόσμος ότι δεν προχωρά ώς δημόσιο», ενώ πρόσθεσε ότι στο λιμάνι απασχολούνται σήμερα μόνο 340 άτομα (υπαλληλικό και λιμενεργατικό προσωπικό), αριθμός πολύ μικρότερος από αυτόν που απαιτείται για την κανονική λειτουργία του, με αποτέλεσμα αυτή να επαφίεται στον εργασιακό πατριωτισμό των εργαζομένων.
Επισήμανε δε, ότι η ΟΛΘ διατηρεί υψηλά χρηματικά διαθέσιμα, παρότι σε δύο χρόνια χρηματοδότησε το ελληνικό δημόσιο με σχεδόν 82 εκατ. ευρώ, μέσω φορολογίας και μερισμάτων. Η κ. Γουργούρη υποστήριξε ότι το όποιο επενδυτικό πλάνο, επί του οποίου θα υπογραφεί η συμφωνία με τον στρατηγικό επενδυτή, μπορεί να τροποποιηθεί ανά πάσα στιγμή από πλευράς του.
Την πεποίθηση ότι ο μόνος τρόπος για ν” αναπτυχθεί πραγματικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του και η άμεση δρομολόγηση των απαιτούμενων ενεργειών για την ανάπτυξή του σε αυτό το πλαίσιο, εξέφρασε ο πρόεδρος του Σωματείου Χειριστών, Λάζαρος Τανταλίδης, ενώ υπενθύμισε όλες τις αποφάσεις που εκκρεμούν σε σχέση με το θέμα.
Σε μόλις οκτώ χρόνια θα κάνει απόσβεση ο επενδυτής που θα αποκτήσει το συγκεκριμένο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ έναντι 180-200 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι ακόμη και σε συνθήκες κρίσης και σε διαδικασία υπονόμευσής του, το λιμάνι εξακολουθεί να καταγράφει υψηλά κέρδη όπως επισήμανε ο κ.Τσαραμπουλίδης.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Υπαλλήλων ΟΛΘ, Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, υποστήριξε ότι, αντί να προσθέσει, η διαδικασία θα αφαιρέσει έσοδα από το δημόσιο, καθώς θα αναγκαστεί να χρηματοδοτεί τις μη κερδοφόρες υπηρεσίες του λιμανιού, που δεν θα αναλάβει ο παραχωρησιούχος. Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν ο βουλευτής του ΚΚΕ, Σάκης Βαρδαλής και ο ευρωβουλευτής Σωτήρης Ζαργιανόπουλος.
typosthes.gr-Oikonomia