«Καμπανάκι» για τις επιπτώσεις του πολυήμερου αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, κρούουν οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), επισημαίνει ότι οι εταιρίες που βλέπουν τα προϊόντα τους να χάνουν τις ημερομηνίες παράδοσης στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης, δεν έχουν άλλη επιλογή, από την προώθησή τους μέσω Βουλγαρίας, μια διαδρομή που είναι περίπου 30% ακριβότερη, ενώ δημιουργεί καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης και τήρησης των προθεσμιών, με επιπτώσεις και στους εξαγωγείς (ρήτρες, αποζημιώσεις, κ.λ.π.) και στους λοιπούς εμπλεκόμενους στη σιδηροδρομική μεταφορά αλλά και στην πολλαπλώς πληγείσα αξιοπιστία της χώρας και των επιχειρήσεών της στους συνεργάτες του εξωτερικού. «Σύμφωνα με μία πρώτη εκτίμηση μελών μας-διαμεταφορέων, οι επιβαρύνσεις στις μεταφορές από τον πρόσφατο αποκλεισμό ανέρχονται μέχρι τώρα περίπου σε €2 εκατ.!», τονίζουν οι βορειοελλαδίτες εξαγωγείς.
Κατά τον ΣΕΒΕ θα πρέπει να γίνει το προφανές: να επιβληθεί ο νόμος και να απελευθερωθεί μόνιμα το σιδηροδρομικό δίκτυο ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά, παράδοση και παραλαβή προϊόντων προς και από το εξωτερικό.
Για αδράνεια και αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στο προσφυγικό από την κυβέρνηση κάνει λόγο ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Παπαδόπουλος, με αποτέλεσμα, όπως επισημαίνει, το ζήτημα να προσλαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, δημιουργώντας πρωτόγνωρες καταστάσεις. «Δεν είναι δυνατόν να μην αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που προκύπτουν από την παρεμπόδιση των εμπορικών μεταφορών από μέρους των μεταναστών και να υπάρχει παντελής αδιαφορία από το γεγονός ότι πλήττεται η αξιοπιστία των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές» σημειώνει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, υπογραμμίζοντας ότι «η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Σκοπίων παραμένει κλειστή επί 21 ημέρες, για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες. Αυτές οι καταστάσεις ξεπερνούν τη λογική του μέσου ανθρώπου και δεν αποτελούν εικόνα ευνομούμενου κράτους».
typosthes.gr-Oikonomia