Θεσσαλονίκη: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από σήμερα, στο κέντρο

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα είναι από σήμερα, Τρίτη (20/9), σε ισχύ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, για τον εορτασμό της Εβδομάδας Κινητικότητας, με τις δράσεις που έχει ετοιμάσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

Σήμερα Τρίτη και αύριο Τετάρτη και κατά τις ώρες 09:00 έως 21:00:

(1) Θα μεταφερθεί ο ποδηλατόδρομος που βρίσκεται επί του πεζοδρομίου της Λεωφ.Νίκης στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της οδού, από το ύψος της συμβολής της με την οδό Βενιζέλου μέχρι το ύψος της συμβολής της με την οδό Π.Μελά.

(2) Η κυκλοφορία των οχημάτων στη Λεωφ.Νίκης θα διεξάγεται από τις δύο ελεύθερες λωρίδες κυκλοφορίας.

Επιπλέον, την Πέμπτη 22-09-2016 και κατά τις ώρες 09:00 έως 21:00:

(1) Θα διακοπεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα το κέντρου της πόλης που περικλείεται από τις οδούς Λεωφ.Νίκης – Εθν.Αμύνης – Αλ.Σβώλου – Κεραμοπούλου – Ερμού – Βενιζέλου.

(2) Στις οδούς Εθνικής Αμύνης και Ελ.Βενιζέλου η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται κανονικά.

(3) Από τις παραπάνω ρυθμίσεις εξαιρούνται τα αστικά λεωφορεία τα οποία θα κινούνται κανονικά στις λεωφορειολωρίδες των οδών Τσιμισκή και Μητροπόλεως καθώς και στις οδούς Αλ.Σβώλου, Κεραμοπούλου, Ερμού και Π.Μελά.

(4) Επίσης από τις παραπάνω ρυθμίσεις εξαιρούνται τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης.

Η κόντρα στην παράταση Μπουτάρη

Το κλείσιμο του κέντρου της Θεσσαλονίκης την Πέμπτη έχει προκαλέσει νέους τριγμούς στην παράταξη Μπουτάρη. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του κ. Π. Αβραμόπουλου, προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου του κεντρικού δήμου να εκφράσει τις επιφυλάξεις τους.

Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στο facebook: «ΠΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ; Από το Δελτίο Τύπου του Δήμου πληροφορήθηκα για τις δράσεις που διοργανώνει η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Βιώσιμης Κινητικότητας.

Η πρότασή μου είναι να μετατεθεί η ημερομηνία της εφαρμογής της «απαγόρευσης της κίνησης των οχημάτων στο κέντρο της πόλης» η οποία έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016. Οι δεδομένες κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές συνθήκες που επικρατούν στη Θεσσαλονίκη, ιδιαιτέρως αυτήν την περίοδο, λόγω και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε με τις αστικές συγκοινωνίες, δεν επιτρέπουν να εφαρμοστεί μια τέτοια απόφαση σε ημέρα καθημερινή -και μάλιστα Πέμπτη που τα καταστήματα είναι ανοιχτά και το απόγευμα.

Καλά σχεδιασμένη, σωστά οργανωμένη και με έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών, η δράση αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε ημέρα και με τρόπο που δεν θα επιβαρύνεται η ήδη δύσκολη καθημερινότητα των πολιτών. Με την απαραίτητη προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα κυκλοφορούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.

Ας μην εμπλακούμε σε συζητήσεις που περιορίζουν το θέμα. Δεν μας δεσμεύει η ημέρα (Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016 – «Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο»). Μας δεσμεύει η ανάγκη. Και η ανάγκη απαιτεί παρεμβάσεις μικρής ή μεγάλης κλίμακας που θα κάνουν την καθημερινότητα …βιώσιμη –για αυτούς που ζουν στην πόλη, εργάζονται σε αυτήν, περπατούν ή οδηγούν στους δρόμους της, την επισκέπτονται ως τουρίστες.

Και ίσως έτσι φτάσουμε στο ιδανικό σημείο μιας «πόλης χωρίς αυτοκίνητα» –με λειτουργούσες δημόσιες συγκοινωνίες, όχι ενός μόνο μέσου όπως συμβαίνει τώρα, εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και ένα πλαίσιο κανόνων που θα τηρείται αυστηρά».

Υπενθυμίζεται πως προ ολίγων ημερών πάλι με post στο facebook είχε αντιδράσει και ο δημοτικός σύμβουλος Κ. Ζέρβας γράφοντας πως «»Πεζοδρόμηση» του κέντρου της πόλης για 12 ώρες (Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 9 το πρωί με 9 το βράδυ) και μάλιστα καθημερινή μέρα?

Ποιος αστοιχείωτος συνέλαβε, και οργάνωσε αυτήν την «ιδέα» και από ποιους εγκρίθηκε?

Δε γνωρίζουν ότι στο κέντρο της πόλης το 70% της κίνησης είναι διερχόμενο?

Οτι το κέντρο της πόλης έχει όλες τις χρήσεις ταυτόγχρονα: κατοικία, επαγγελματική στέγη, εμπόριο, ψυχαγωγία (από πολυκαταστήματα μέχρι και μεγάλες κλινικές!)?

Δε θυμούνται ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι το εξής ένα με τα γνωστά προβλήματα και θέματα?

Η Τροχαία, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τα Επιμελητήρια και οι φορείς της πόλης δε θα βάλουν χειρόφρενο σ’ αυτές τις εμμονικές αντιλήψεις μειοψηφιών που θέλουν να επιβάλλουν τις απόψεις τους, σε μια πόλη που έχει ως χειρότερο πρόβλημα το κυκλοφοριακό?

Είπαμε ναι για πεζοδρομήσεις κάποιων δρόμων, κάποιες ώρες, και για κάποιες μέρες. Ναι στην επέκταση των ποδηλατόδρομων. Ναι σε εκτεταμένες λεωφορειολωρίδες. Ναι σε έλεγχο των φορτοεκφορτώσεων.

Αλλά αυτό δεν ξεπερνάει εμένα, ξεπερνάει τη λογική, είναι εγκληματικό απέναντι στην πόλη, στη ζωή και την προοπτική της.

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προτείνονται πολλές και ενδιαφέρουσες δράσεις για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2016

http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=879

Κάποιοι προφανώς κατέληξαν αβίαστα (και πάλι) στις λάθος επιλογές!».

typosthes.gr-topika

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: