Θεσσαλονίκη: Με… ποδήλατο στο πρόγραμμα URBACT III ο κεντρικός Δήμος

Οι προοπτικές και τα οφέλη που προκύπτουν από τη συμμετοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό έργο URBACT III – Resilient Europe παρουσιάστηκαν σήμερα, Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου.

Το έργο έχει ως θέμα τη δημιουργία ενός σχεδίου δράσης που να πραγματεύεται μία πρόκληση όσον αφορά την αστική ανθεκτικότητα. Η επιλογή στην οποία προχώρησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης αφορά τη βιώσιμη κινητικότητα και πιο συγκεκριμένα τη δημιουργία ενός σχεδίου δράσης για την ποδηλατοκίνηση σε μητροπολιτικό επίπεδο.

Ζητούμενο της πρώτης φάσης είναι ο σχηματισμός μιας τοπικής ομάδας υποστήριξης, που θα απαρτίζεται από επίσημους φορείς της πόλης, μεταξύ των οποίων το ΑΠΘ, ο ΟΑΣΘ, το ΣΑΣΘ, το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όμοροι Δήμοι καθώς και ΜΚΟ, ποδηλατικά σωματεία αλλά και ιδιωτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Η δεύτερη φάση του προγράμματος αφορά την κατάρτιση του ίδιου του σχεδίου δράσης για την προώθηση της ποδηλατοκίνησης σε μητροπολιτικό επίπεδο.

Στους στόχους του Δήμου Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, δίνοντας έμφαση στη συστηματική δουλειά που απαιτείται, ώστε να μπορέσουν οι πολίτες να εμπιστευθούν το ποδήλατο ως μέσον μετακίνησης. «Έχουμε συνειδητοποιήσει ότι το ποδήλατο δεν είναι μόνο μέσο διασκέδασης ή άθλησης και θέλουμε όσο πιο άμεσα γίνεται να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε να αξιοποιηθεί ως μέσο μετακίνησης» τόνισε και πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη, αν εξαιρέσουμε την περιοχή της Άνω Πόλης, είναι πόλη που ευνοεί την ποδηλασία, ώστε να απαλλαγούμε από τα αυτοκίνητα. Ως Δημοτική Αρχή έχουμε δηλώσει ότι το Ι.Χ. είναι ‘εχθρός’ εντός ιστορικού κέντρου, με την έννοια ότι επιθυμούμε να περιοριστεί η ανεξέλεγκτη χρήση του στο κέντρο της πόλης».

Όπως εκτίμησε ο Γιάννης Μπουτάρης, επιδίωξη της Διοίκησης του Δήμου είναι στη διάρκεια της τρέχουσας θητείας, με τα κατάλληλα μέτρα που θα ληφθούν και με συνεργασία με τον ΟΑΣΘ για τη βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας – ελλείψει προς το παρόν άλλων μέσων μαζικής μετακίνησης – να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη. «Το όνειρό μου είναι να φτάσουμε στο σημείο να απαγορεύσουμε την είσοδο των Ι.Χ. στο κέντρο, με εξαίρεση τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης, τους κατοίκους του κέντρου και τα λεωφορεία-ταξί» είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος.

Για τη συμμετοχή του Δήμου στο ευρωπαϊκό έργο URBACT III – Resilient Europe μίλησε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις κυκλοφορίας, Γιώργος Δημαρέλος. «Στόχος του προγράμματος αλλά και του Δήμου είναι να δημιουργηθεί ένα σχέδιο δράσης που θα αποτελέσει εργαλείο σε μητροπολιτικό επίπεδο, ώστε να ωριμάσει μελετητικά η δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου ποδηλατοδρόμων και να είμαστε σε θέση να διεκδικήσουμε πόρους για την υλοποίησή του από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία» τόνισε. Όπως ανέφερε ο ίδιος, τα έργα βελτίωσης και συντήρησης των υφιστάμενων  ποδηλατοδρόμων θα συνεχιστούν, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες της τοπικής ομάδας υποστήριξης, που θα μελετήσει τη βέλτιστη εφαρμογή του έργου. «Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε τη δυναμική του προγράμματος URBACT III και, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία που μας προσφέρει, να αποσπάσουμε ανάλογη χρηματοδότηση από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα για τη δημιουργία ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα προσελκύσει περισσότερους χρήστες» παρατήρησε ο Γιώργος Δημαρέλος και κατέληξε: «Το URBACT III ενθαρρύνει τις ηγεσίες των δήμων να ασχολούνται με τα θέματα που επιλέγουν μαζί με όλους τους ‘μετόχους’ του εκάστοτε θέματος, δηλαδή με όλους όσοι έχουν συμφέρον από την προώθηση και την επίλυση του κάθε προβλήματος. Μ’ αυτήν την έννοια είναι ένα εργαλείο που εξασφαλίζει τη συναίνεση, τη σύμπνοια και την έγκαιρη επίλυση τυχόν προβλημάτων, ώστε όταν έρθει η ώρα της εφαρμογής να μην κολλήσει η προσπάθεια».

Η επικεφαλής του έργου URBACT III – Resilient Europe, Δρ. Νίκη Φραντζεσκάκη, τόνισε ότι το πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχει η Θεσσαλονίκη μαζί με άλλες έντεκα πόλεις, έχει ως στόχο την ανταλλαγή εμπειριών για την επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πόλεις, μέσα από την ενθάρρυνση φορέων, ΜΚΟ και επιχειρήσεων να μετέχουν στην προσπάθεια αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών. «Το πρόγραμμα URBACT έχει εφαρμοστεί σε περισσότερες από 50 πόλεις στον κόσμο και υιοθετεί μια προσέγγιση συνευθύνης και συμμετοχικότητας», διευκρίνισε η ίδια. Μιλώντας για τις εργασίες της ομάδας τοπικής υποστήριξης που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο διήμερο, η Δρ. Φραντζεσκάκη σημείωσε ότι «το έργο αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις, την οριοθέτηση των στόχων του προγράμματος, τον σχεδιασμό των αξόνων δράσεων και τον καθορισμό των πειραματικών και πιλοτικών δράσεων που θα επιτρέψουν να δοκιμαστεί η αποτελεσματικότητα των όσων σχεδιάστηκαν».

Η Πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Α.Ε. και δημοτική σύμβουλος, Λίνα Λιάκου, από την πλευρά της, ανέφερε ότι οι πληροφορίες και οι ιδέες που θα αντλήσει η Θεσσαλονίκη μέσα από το URBACT III θα αποτελέσουν οδηγό για τις επόμενες κινήσεις, καθώς θα εφαρμόζονται πιλοτικά στην καθημερινότητα και στις βελτιωτικές παρεμβάσεις. «Από το 2014, ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι μέλος του Δικτύου των 100 Ανθεκτικών Πόλεων (100 Resilient Cities). Θέλουμε να μεταφέρουμε την εμπειρία μας από τη συμμετοχή στο URBACT III – Resilient Europe στους δήμους άλλων πόλεων που ταυτοχρόνως είναι και μέλη του Δικτύου των 100 Ανθεκτικών Πόλεων, ώστε να ενισχυθεί συνολικά η ποδηλατική κουλτούρα» κατέληξε η Λίνα Λιάκου.

typosthes.gr-topika

Tags: , , , , , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: