Την εκτίμηση ότι στο επόμενο διάστημα πολλοί φούρνοι θα αναγκαστούν να κατεβάσουν ρολά, αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στο νέο περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί, εν μέσω οικονομικής κρίσης, διατύπωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Νομού Θεσσαλονίκης «Ο Προφήτης Ηλίας», Έλσα Κουκουμέρια.
Όπως εξήγησε, την τελευταία τετραετία τα λειτουργικά έξοδα ενός φούρνου έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 35%, οι πωλήσεις παρουσιάζουν μείωση 60% και την «ίδια στιγμή δεν έχουμε προχωρήσει σε καμία αύξηση τιμών στα προϊόντα μας, αναγνωρίζοντας τη δυσχερή κατάσταση των Ελλήνων καταναλωτών».
Η μεγάλη μείωση πωλήσεων στους φούρνους, σύμφωνα με την κ. Κουκουμέρια, οφείλεται στον σημαντικό περιορισμό στην κίνηση των ειδών ζαχαροπλαστικής κατά 70% το 2015 (συγκριτικά με το 2014), λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, αλλά και στο ψωμί, κατά 45%· κυρίως ως αποτέλεσμα των υπεράριθμων σημείων πώλησης του προϊόντος στη χώρα μας.
«Η κίνηση στα είδη ζαχαροπλαστικής στους φούρνους βαίνει μειούμενη τα τελευταία τέσσερα χρόνια, μετά όμως την επιβολή των capital controls οι καταναλωτές πλέον αγοράζουν κουλουράκια και άλλα αρτοσκευάσματα μόνο στις γιορτές των Χριστουγέννων και το Πάσχα» τόνισε.
Εκτός της αύξησης των λειτουργικών εξόδων, οι αρτοποιοί, σύμφωνα με την κ. Κουκουμέρια, βρίσκονται αντιμέτωποι και με το φαινόμενο του «αθέμιτου ανταγωνισμού που θριαμβεύει».
«Δυστυχώς μόλις το 10% των Ελλήνων καταναλωτών γνωρίζουν ότι το ψωμί που αγοράζουν από οπουδήποτε αλλού εκτός του φούρνου είναι κατεψυγμένο, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα» σημείωσε, υπογραμμίζοντας πως «είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη να ενημερώσουμε τους καταναλωτές επαρκώς, ώστε να γνωρίζουν και να επιλέγουν το προϊόν που τοποθετούν στο οικογενειακό τραπέζι».
Στο πλαίσιο αυτό, σε πλήρη ταύτιση με την Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδας, η κ. Κουκουμέρια κατήγγειλε συγκεκριμένη τηλεοπτική διαφήμιση αλυσίδας σούπερ-μάρκετ για άρτο και αρτοσκευάσματα, σημειώνοντας -μεταξύ άλλων- πως «θα πρέπει να παύσει επιτέλους η “έντεχνη” εξομοίωση του φρεσκο-ζυμωμένου και φρεσκο-ψημένου ψωμιού, που διατίθεται αποκλειστικά, από τους παραδοσιακούς φούρνους της γειτονιάς μας, με το εκεί, διαφημιζόμενο, προϊόν, το οποίο, στην πραγματικότητα, πρόκειται για κατεψυγμένο ψωμί, που ψήνεται, διά μέσω, εγκαταστάσεων περάτωσης έψησης (Bake off)».
Υπογραμμίζεται ότι, σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδας αναφέρει ότι «εάν δεν παύσει άμεσα η προβολή της διαφήμισης, θα προσφύγουμε ενώπιον των αρμοδίων πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων, για την προάσπιση και ικανοποίηση των δικαίων αιτημάτων και συμφερόντων μας, επιφυλασσόμενοι δε, ρητώς, των αστικών και ποινικών μας αξιώσεων».
Συνολικά, στην Ελλάδα λειτουργούν περίπου 15.000 οικογενειακού τύπου φούρνοι, απασχολώντας 144.000 άτομα, ενώ στον νομό Θεσσαλονίκης τα αρτοποιία ανέρχονται σε 646, από τα οποία τα 460 βρίσκονται εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος και ο αριθμός εργαζομένων σε αυτά υπολογίζεται σε 2.500 με 3.000 άτομα.
typosthes.gr-Oikonomia