Θετική γνωμοδότηση έδωσε η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης και για το τρίτο τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής οδού, το οποίο θα ξεκινά από την περιοχή της Ραιδεστού και θα καταλήγει στο αεροδρόμιο μέσω ενός μεγάλου ανισόπεδου κόμβου με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανίων.
Πριν από έναν περίπου μήνα, η Επιτροπή γνωμοδότησε θετικά για τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων για το δεύτερο τμήμα, από τον ανισόπεδο κόμβο Χορτιάτη μέχρι τη Ραιδεστό, ενώ για το πρώτο τμήμα υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη από την περιοχή «Τιτάν» μέχρι τον Χορτιάτη.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το τρίτο τμήμα, θα καλύψει μια απόσταση 7 χιλιομέτρων και θα ξεκινά συγκεκριμένα από την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, ενώ θα τελειώνει στις εκβολές του Ανθεμούντα, στην προβλεπόμενη στάση της θαλάσσιας συγκοινωνίας.
Βασικός του στόχος είναι η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου και η σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, προκειμένου όσοι έρχονται από το αεροδρόμιο να μπορούν να ταξιδέψουν οδικώς χωρίς να περάσουν μέσα από την πόλη ή από την εσωτερική περιφερειακή.
Ο δρόμος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενώ στο ύψος του αεροδρομίου θα γίνει ένας ισόπεδος κόμβος, από τον οποίο θα ξεκινά ένας μικρότερος δρόμος που θα οδηγεί στη στάση της θαλάσσιας συγκοινωνίας.
Σύμφωνα με την εισήγηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας, το σημαντικότερο περιβαλλοντικό θέμα στην περιοχή είναι ο χείμαρρος του Ανθεμούντα, ο οποίος δέχεται μεγάλες πιέσεις και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Συνεπώς ως προϋπόθεση για την έναρξη του έργου ορίζεται η ολοκλήρωση της οριοθέτησης του χειμάρρου ώστε να προστατευτεί η περιοχή.
Επιπλέον θα πρέπει τα αντιπλημμυρικά αναχώματα του Ανθεμούντα να διατηρηθούν και να αποκατασταθούν σε περίπτωση ζημιών. Αναφορικά με τον δρόμο που θα οδηγεί από το αεροδρόμιο στις εκβολές του Ανθεμούντα, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας ζητούν να υλοποιηθεί ως συνοδό έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας.
Κατά τη συζήτηση του θέματος, ο Θεόδωρος Ιγνατιάδης από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» υπογράμμισε την ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στην αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, ώστε ο δρόμος να έχει μια στοιχειώδη ασφάλεια.
Η Νιόβη Παυλίδου από τους «Πολίτες Μπροστά» έθεσε ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος της θαλάσσιας συγκοινωνίας, ενώ ο Μιχάλης Τρεμόπουλος από την «Οικολογία Αλληλεγγύη» εξέφρασε την αντίθεση της παράταξής του στη δημιουργία της εξωτερικής περιφερειακής οδού και στη λογική της δημιουργίας νέων δρόμων για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ενώ θα μπορούσε να υιοθετηθεί η λύση του τραμ.
typosthes.gr-topika
Tags: ΤΟΠΙΚΑ